Home Δήμος Δελφών Επιστολή της αντιδημάρχοου κας Πιλάλα σε ΤΑΙΠΕΔ για τη Μαρίνα Ιτέας
Δήμος Δελφών - 10 Ιουλίου, 2017

Επιστολή της αντιδημάρχοου κας Πιλάλα σε ΤΑΙΠΕΔ για τη Μαρίνα Ιτέας

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΝΟΜΟΣ ΦΩΚΙΔΑΣ

ΔΗΜΟΣ ΔΕΛΦΩΝ

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΤΕΑΣ

Γραφείο Αντιδημάρχου

  Ιτέα 10 Ιουλίου  2017

                                   Αρ. Πρωτ.: οικ. 15685

Ταχ. Δ/νση  

Ταχ. Κ.

Τηλέφωνο  

Fax

e-mail

: Ηλ. Τρίγκα 47

: 33 200

:2265351101

:2265351135

:ant.iteas@ delphi.gov.gr                   

Προς:

Κοιν:

Πρόεδρο ΤΑΙΠΕΔ

(Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε.)

κ.  Λίλα Τσιτσογιαννοπούλου

Κολοκοτρώνη 1 & Σταδίου, 

105 62 | Αθήνα 

ΤΗΛΕΦΩΝΟ 210 3274400 

ΦΑΞ 210 3274448-9 

E-MAIL [email protected] 

  1. Υπ. Οικονομικών κ.Ευκλείδη Τσακαλώτο

  2. Αν. Υπουργό Οικονομικών κ.Γιώργο Χουλιαράκη

  3. Βουλευτή Φωκίδας κ. Ηλία Κωστοπαναγιώτου

  4. Περιφερειάχρη Στερεάς Ελλάδς κ. Κώστα Μπακογιάννη

  5. Δήμαρχο Δελφών

  6. Μ.Μ.Ε.

    

                               

ΘΕΜΑ: «Μαρίνα Ιτέας»

 

  Κυρία Δ/νουσα Σύμβουλε, 

   Η Μαρίνα της Ιτέας έχει περάσει από το 2012 στη διαχείριση του φορέα σας, ΤΑΙΠΕΔ. 

    Δεδομένου ότι η συγκεκριμένη παραχώρηση αποτέλεσε σημαντικότατο  πλήγμα για την περιοχή και πολιτικό ατόπημα, σήμερα το ΤΑΙΠΕΔ χρονοτριβεί χαρακτηριστικά στην δημοπράτηση της Μαρίνας  προκειμένου αυτή να λειτουργήσει και να γίνουν οι απαιτούμενες συμπληρωματικές εργασίες από τον ανάδοχο, καθώς έχει καθορίσει χαμηλά στις προτεραιότητές του την αξιοποίηση της συγκεκριμένης εγκατάστασης. 

Απόδειξη ότι προχωρά στην δημοπράτηση συγκεκριμένων Μαρινών πχ της Πύλου, Αλίμου κλπ.

Η Μαρίνα Ιτέας ανήκει στην  έκτη ομάδα του σχεδίου «Νηρηίδες», που έχει σαν hub την Πάτρα. Το ότι το ΤΑΙΠΕΔ προχωρά στη δημοπράτηση συγκεκριμένων μαρινών ανεξάρτητα από τις ομάδες του σχεδίου δείχνει πως αυτό ατονεί και πως υπάρχει πρόθεση για την αξιοποίηση μεμονομένων μαρινών. Με αυτά τα δεδομένα, λοιπόν, διερωτώμεθα πού βρίσκεται η υπόθεση μετά από 5 ολόκληρα χρόνια.

Διότι, το έργο της Μαρίνας Ιτέας άρχισε το 1992. Κατασκευάστηκαν 24.700 τμ υπό διαμόρφωση  περιβάλλων χώρος και κτιριακές εγκαταστάσεις.

Το 2000  εγκρίθηκε  η χωροθέτηση  ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΑ στην θέση «ΜΑΡΙΝΑ» του κόλπου Ιτέας, δυναμικότητας 146 θέσεων ελλιμενισμού και 60 θέσεων εναπόθεσης  σκαφών στην ξηρά με φορέα διαχείρισης το Λιμενικό Ταμείο Φωκίδας.

Υπάρχουν δύο στοιχεία στην συγκεκριμένη υπουργική απόφαση:

Η Μαρίνα γίνεται Τουριστικός Λιμένας για τον απλούστατο λόγο ότι δεν πληροί τις προϋποθέσεις να είναι Μαρίνα  χωρίς τα προβλεπόμενα κτίρια αλλά και την λειτουργία υποδομών φιλοξενίας –ελέγχων, σίτισης κλπ- για τα οποία υπήρξαν σκληρές και συντονισμένες αντιδράσεις των κατοίκων… και επί πλέον χωρίς την δυνατότητα επισκευής και συντήρησης σκαφών, όπως προβλέπει ο κανονισμός λειτουργίας.  Επίσης το έργο με τον κωδικό ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ ΛΙΜΕΝΑΣ ΙΤΕΑΣ περιλαμβάνει και το Αγκυροβόλιο Τροιζονίων, αλλά -όντας σε μικρή απόσταση μεταξύ τους- δεν επιτρεπόταν η ύπαρξη δύο ίδιων λιμενικών έργων στην περιοχή.

Αναπτύσσοντας  τους  όρους δόμησης οι εμπειρογνώμονες του Υπουργείου ανακαλύπτουν και το έντονο λειτουργικό πρόβλημα της Μαρίνας: η κυματική διείσδυση μέσα στις λιμενολεκάνες απαιτεί συμπληρωματικά έργα ανάσχεσης των κυματισμών για την ασφάλεια των σκαφών, διαφορετικά ο ελλιμενισμός θα είναι επισφαλής.

Ταυτόχρονα το υπουργείο εντοπίζει ως  σημαντικότατο θέμα για την εκμετάλλευσή της, δηλαδή την παραχώρηση σε ιδιώτη,  την  έλλειψη χώρου επισκευής σκαφών, δηλαδή καρνάγιου.

Παράλληλα επιβάλλει με σχετικό έγγραφο του τότε Υπουργού Ανάπτυξης μια σειρά όρων δόμησης ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΩΝ  για την λειτουργία του «Τουριστικού Λιμένα» όπου αποδεικνύεται ότι το επιβαλλόμενο εμβαδόν του κτιριολογικού προγράμματος προς χρήση και εκμετάλλευση στην χερσαία ζώνη είναι 711 τ.μ. και όχι τα ελάχιστα κτίρια που έχουν γίνει μέχρι τώρα.

Το 2004 παραλαμβάνεται οριστικά το έργο με Πρωτόκολλο Διοικητικής Παραλαβής και καταρτίζεται σύμβαση παραχώρησης του Τουριστικού Λιμένα από το Υπουργείο Ανάπτυξης στο Υπουργείο Τουρισμού με σημαντική καθυστέρηση λόγω των διαδικασιών μεταφοράς από το ένα Υπουργείο στο άλλο.

Η πρώτη μεγάλη πρόκληση είναι το λειτουργικό πρόβλημα και το συμπληρωματικό έργο της λιθορριπής δια διορθωτικών επεμβάσεων όπως επιμήκυνση του προσήνεμου μώλου με φυσικούς ογκολίθους κατά 20μ καθώς κι εξωτερική επένδυση του υπήνεμου ακρομωλίου από φυσικούς ογκολίθους σε μήκος 25μ και εύρος 4-5 μ.

 

Συντάσσεται Μελέτη περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου «Συμπληρωματικά έργα προσήνεμου μώλου Μαρίνας Ιτέας» προς την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και όλες τις συναρμόδιες υπηρεσίες, η οποία και περνάει όλα τα στάδια των εγκρίσεων καθώς και Μελέτη Βιωσιμότητας της Μαρίνας ως ανταγωνιστικό προορισμό.   

  Παράλληλα ξεκινούν διαπραγματεύσεις  με το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης για την άδεια λειτουργίας του Τουριστικού Λιμένα Ιτέας με μείωση του ετήσιου ανταλλάγματος που προκύπτει σύμφωνα με τον ακολουθούμενο τύπο υπολογισμού του που φτάνει τις 177.000 ευρώ  μηνιαίο μίσθωμα για το Λιμενικό ταμείο ενώ για ιδιώτη φτάνει τις 354.000, με την διαφορά ότι το 2005  διαπιστώνεται πως εάν μειωθεί το μίσθωμα τότε το έργο υποβιβάζεται σε αγκυροβόλιο και γίνεται δίδυμο με τα Τριζόνια.

 

Ταυτόχρονα προωθείται η ένταξη της Μαρίνας σε πρόγραμμα χρηματοδότησης προκειμένου να ολοκληρωθούν τα απαιτούμενα έργα αποκατάστασης  αλλά και να βρεθεί ιδιώτης επενδυτής και εκπονείται μελέτη εύρεσης ιδιώτη, όταν αίφνης, το 2012 η Μαρίνα Ιτέας περνάει στον φορέα σας από την τότε Αντιπεριφερειάρχη Φωκίδος Γιώτα Γαζή με προίκα τα  4 βασικά προβλήματα:

  1. Λειτουργικό πρόβλημα ασφάλειας ελλιμενισμού σκαφών

  2. Έλλειψη καρνάγιου

  3. υποχρεωτική επί πλέον δόμηση 711 τμ με συντελεστή δόμησης και καθ ύψος

  4. Απαγορευτικά υψηλό μίσθωμα

  5. Υποχρέωση ιδιώτη – επενδυτή για την ανάληψη όλων των ανωτέρω

Σήμερα, μία πενταετία αργότερα και κατόπιν της ένταξής της στην ομάδα πρώτης προτεραιότητας ιδιωτικοποιήσεων, ουδεμία πρόοδος διαφαίνεται από τον φορέα σας.

Συνεπώς, κυρία Δ/νουσα Σύμβουλε,

θα επιθυμούσαμε να ενημερωθούμε άμεσα αν υπάρχει πρόθεση και σχέδιο από το ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίηση της Μαρίνας Ιτέας και αν ναι,  ποιοί είναι οι λόγοι της καθυστέρησης αξιοποίησης από τον φορέα σας καθώς και για το θεσμικό πλαίσιο παραχώρησης και τις προβλεπόμενες από αυτό επενδυτικές παροχές.

Το σημαντικότερο όλων, βέβαια,  είναι να διευκρινισθούν από πλευράς σας τα ζωτικά σημεία:

– Ποιές είναι οι προθέσεις του ΤΑΙΠΕΔ;

– Υπάρχει ενδιαφερόμενος επενδυτής;

– Ποιος είναι ο χρονικός ορίζοντας αξιοποίησης της Μαρίνας Ιτέας από το Ταμείο;

Διότι μετά από 5 έτη, γίνεται σαφές πως οφείλει ο Δήμος Δελφών να απαιτήσει την άμεση δημοπράτηση και λειτουργία της Μαρίνας, καθώς αυτή αποτελεί όραμα δεκαετιών για την Ιτέα και την περιοχή μας και δε μπορεί να εμπαίζεται ανέξοδα μια ολόκληρη τοπική κοινωνία.

Με το δεδομένο μάλιστα ότι δεσμεύτηκαν από την πολιτεία 150.000 ευρώ του Λιμενικού Ταμείου Φωκίδας, «προίκα» με την παραχώρησή της στο ΤΑΙΠΕΔ,  με τα οποία θα είχε αποκατασταθεί το λειτουργικό πρόβλημα του έργου, και λαμβάνοντας  υπ’  όψη την θετική σας στάση σε προηγούμενα αιτήματα τοπικών κοινωνιών για επιστροφή Μαρινών, όπως πχ της Κω, σας ενημερώνουμε ότι ο Δήμος Δελφών εάν δεν έχει εξασφαλιστεί άμεσα η αξιοποίησή της  από εσάς, είναι σε θέση να προχωρήσει αμέσως προς αυτή την κατεύθυνση όντας πρόθυμος να αναλάβει την ευθύνη της αξιοποίησης της Μαρίνας Ιτέας, έχοντας υπ όψη του σοβαρές και υλοποιήσιμες προτάσεις.

Η δημοτική μας αρχή δεσμεύεται να ταχθεί πολύ ενεργά και δυναμικά στον αγώνα αυτόν, σε συνεργασία με τους υπόλοιπους θεσμικούς παράγοντες.

Κατόπιν αυτών, ζητάμε ορισμό άμεσης συνάντησης  μαζί σας και παράλληλα σας ενημερώνουμε ότι έχουμε ήδη ξεκινήσει επαφές  με σειρά θεσμικών και πολιτικών φορέων, σχετικά.

Με εκτίμηση

Η Αντιδήμαρχος  Δήμου Δελφών

Δημοτικής Ενότητας Ιτέας

Τριανταφυλλιά Πιλάλα – Τσακίρη

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Check Also

Στο Μαραθιά Δωρίδας: Βγήκαν μαχαίρια για το λογαριασμό

Στο Μαραθιά Δωρίδας Βγήκαν μαχαίρια για το λογαριασμό Απίστευτο και όμως αληθινό. Ο λογαρι…