Home Συνεντεύξεις-Άρθρα Η Ευγενία Μανωλίδου, με αφορμή το «ΜUSICAL, Αγάπη μου!» μιλάει στην ΩτΦ:“Aν είχα μια στρωμένη καλλιτεχνική πορεία στην Ελλάδα, δεν θα επέλεγα ποτέ την τηλεόραση»
Η Ευγενία Μανωλίδου, με αφορμή το «ΜUSICAL, Αγάπη μου!» μιλάει στην ΩτΦ:“Aν είχα μια στρωμένη καλλιτεχνική πορεία στην Ελλάδα, δεν θα επέλεγα ποτέ την τηλεόραση»
Η Ευγενία Μανωλίδου, μπορεί στην Ελλάδα να έγινε γνωστή από τηλεοπτικά reality, αλλά είναι και παραμένει πάνω από όλα μια εξαιρετική συνθέτις και μαέστρος καταξιωμένη διεθνώς.
Η ίδια, στην συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα μας παραδέχεται ότι αν είχε μια στρωμένη καριέρα και ήταν γνωστή στο ευρύ κοινό, δεν θα επέλεγε ποτέ την τηλεόραση.
Εξηγεί ότι μετά από της επιτυχίες της στο εξωτερικό γύρισε στην Ελλάδα για τα παιδιά της, ενώ είναι άκρως απογοητευτική για τους νέους μουσικούς, τονίζοντας ότι είναι αδύνατον να αναγνωριστείς διεθνώς αν παραμένει εντός συνόρων.
Μιλάει για τη μουσική παράσταση που θα δώσει στο θέατρο Φρύνιχος στις 19 Ιουλίου και τονίζει ότι τα τραγούδια που θα παρουσιαστούν, μπορεί να είναι γνωστά, αλλά απέχουν από τα κλασσικά ακούσματα.
Αναλυτικά η συνέντευξη της κ. Μανωλίδου
Ε.Μ.:Γιατί είναι καλοκαίρι, είμαστε στην Ελλάδα και οι Έλληνες το καλοκαίρι προτιμούν τη διασκέδαση! Και συμφωνώ απόλυτα! Λατρεύω την κλασσική μουσική – οι σπουδές μου και η πορεία μου έως τώρα είναι εξ’ ολόκλήρου στη συμφωνική μουσική – όμως θεωρώ πως αυτό το καλοκαίρι ειδικά, πρέπει να προσπαθούμε όλοι οι καλλιτέχνες να κάνουμε τον κόσμο να χαλαρώσει και να ξεσκάσει.
Ε.Μ.:Μα, τα παιδιά μου… Παράλληλα με τις σπουδές μου, ήρθαν και τα 2 μεγάλα μου παιδιά. Ήταν αδύνατον να παραμείνω στη Νέα Υόρκη και να δουλεύω χωρίς ωράριο για χρόνια έχοντας 2 μικρά παιδιά να μεγαλώσω. Δύο φορές μου δόθηκε η δυνατότητα να μείνω στο εξωτερικό, μία στη Νέα Υόρκη και άλλη μία στη Βιέννη, όμως τα παιδιά ήταν πολύ μικρά και δεν ήθελα να το διακινδυνεύσω. Και μια που το αναφέρατε, ο κ. Κατσαρής είναι ένας από τους πιο αγαπημένους μου πιανίστες παγκοσμίως και χαίρομαι που τον αναφέρατε ως παράδειγμα.
Ε.Μ.:Είναι σχεδόν αδύνατον. Οι ευκαιρίες που δίδονται στη χώρα μας ακόμα είναι ελάχιστες. Υπάρχουν εξαιρέσεις, αλλά η διεθνής πορεία προκύπτει μόνο εκτός συνόρων. Ο μόνος που το κατάφερε έως τώρα είναι ο Δημήτρης Σγούρος που, μέχρι τα 18 του χρόνια έμενε στην Ελλάδα όμως παράλληλα έδινε συναυλίες σε όλο τον κόσμο.
Ε.Μ.:Δεν το έκρινα, απλώς έτυχε. Ήταν μια ευκαιρία για μένα που δεν περίμενα ποτέ ότι θα μου προκύψει. Βεβαίως καταλαβαίνετε πως, αν είχα μια στρωμένη καλλιτεχνική πορεία στην Ελλάδα, δεν θα την επέλεγα ποτέ. Όμως, είμαι ευγνώμων για όλα όσα μου προσέφερε η τηλεόραση και κυρίως γιατί με έφερε πολύ κοντά στο ελληνικό κοινό και μπορώ να παρουσιάζω υπέροχη μουσική, όπως αυτή που θα ακούσετε στις 19 Ιουλίου στο θέατρο Φρύνιχος!
ΩτΦ: «ΜUSICAL, Αγάπη μου!», με στάση και τους Δελφούς. Πως προέκυψε αυτή η δουλειά και τι είναι αυτό που την κάνει ξεχωριστή;
Ε.Μ.: Αυτή η συναυλία προέκυψε από τη δική μου ανάγκη να μοιραστώ με το κοινό τις πιο αγαπημένες μου μελωδίες, που όμως να απέχουν από τα κλασσικά ακούσματα. Επέλεξα υπέροχα τραγούδια από τα musical και από τον ελληνικό κινηματογράφο και αυτό που την κάνει ξεχωριστή είναι ότι ο κόσμος που την παρακολουθεί, για δύο ολόκληρες ώρες τραγουδά μαζί μας!
ΩτΦ: Γιατί δεν επιλέξατε κάτι από κλασσική και ορχηστρική μουσική για να το παρουσιάσετε εντός συνόρων και προτιμήσατε την παράσταση αυτή που θα δούμε στις 19 Ιουλίου;
Ε.Μ.:Γιατί είναι καλοκαίρι, είμαστε στην Ελλάδα και οι Έλληνες το καλοκαίρι προτιμούν τη διασκέδαση! Και συμφωνώ απόλυτα! Λατρεύω την κλασσική μουσική – οι σπουδές μου και η πορεία μου έως τώρα είναι εξ’ ολόκλήρου στη συμφωνική μουσική – όμως θεωρώ πως αυτό το καλοκαίρι ειδικά, πρέπει να προσπαθούμε όλοι οι καλλιτέχνες να κάνουμε τον κόσμο να χαλαρώσει και να ξεσκάσει.
ΩτΦ: κα Μανωλίδου έχετε μια αξιοζήλευτη καριέρα στο ενεργητικό –παρότι είστε μικρή ηλικιακά- και γνωρίσατε νωρίς τη διεθνή καταξίωση. Τι σας έκανε να επιστρέψετε στην Ελλάδα και δεν επιδιώξατε να παραμείνετε μόνιμα στο εξωτερικό, κάτι που έχουν κάνει άλλοι διάσημοι μουσικοί, όπως για παράδειγμα ο κ. Κατσαρής, μιας που θεωρούνται καλύτερες οι συνθήκες έξω;
Ε.Μ.:Μα, τα παιδιά μου… Παράλληλα με τις σπουδές μου, ήρθαν και τα 2 μεγάλα μου παιδιά. Ήταν αδύνατον να παραμείνω στη Νέα Υόρκη και να δουλεύω χωρίς ωράριο για χρόνια έχοντας 2 μικρά παιδιά να μεγαλώσω. Δύο φορές μου δόθηκε η δυνατότητα να μείνω στο εξωτερικό, μία στη Νέα Υόρκη και άλλη μία στη Βιέννη, όμως τα παιδιά ήταν πολύ μικρά και δεν ήθελα να το διακινδυνεύσω. Και μια που το αναφέρατε, ο κ. Κατσαρής είναι ένας από τους πιο αγαπημένους μου πιανίστες παγκοσμίως και χαίρομαι που τον αναφέρατε ως παράδειγμα.
ΩτΦ: Πόσο εύκολο είναι για ένα νέο μουσικό να παραμείνει εντός συνόρων και να αναγνωριστεί διεθνώς;
Ε.Μ.:Είναι σχεδόν αδύνατον. Οι ευκαιρίες που δίδονται στη χώρα μας ακόμα είναι ελάχιστες. Υπάρχουν εξαιρέσεις, αλλά η διεθνής πορεία προκύπτει μόνο εκτός συνόρων. Ο μόνος που το κατάφερε έως τώρα είναι ο Δημήτρης Σγούρος που, μέχρι τα 18 του χρόνια έμενε στην Ελλάδα όμως παράλληλα έδινε συναυλίες σε όλο τον κόσμο.
ΩτΦ: Από την κλασσική μουσική στην τηλεόραση. Γιατί κρίνατε σκόπιμο να διανύσετε αυτή την απόσταση;
Ε.Μ.:Δεν το έκρινα, απλώς έτυχε. Ήταν μια ευκαιρία για μένα που δεν περίμενα ποτέ ότι θα μου προκύψει. Βεβαίως καταλαβαίνετε πως, αν είχα μια στρωμένη καλλιτεχνική πορεία στην Ελλάδα, δεν θα την επέλεγα ποτέ. Όμως, είμαι ευγνώμων για όλα όσα μου προσέφερε η τηλεόραση και κυρίως γιατί με έφερε πολύ κοντά στο ελληνικό κοινό και μπορώ να παρουσιάζω υπέροχη μουσική, όπως αυτή που θα ακούσετε στις 19 Ιουλίου στο θέατρο Φρύνιχος!
Ποιά είναι η Ευγενία Μανωλίδου
Γεννημένη στην Aθήνα, η Eυγενία Mανωλίδου άρχισε τα πρώτα μαθήματα πιάνου στην ηλικία των πέντε ετών. Tο 1994, σταμάτησε τις ανώτερες σπουδές στο πιάνο για να ξεκινήσει τις σπουδές στην σύνθεση. Σπούδασε σύνθεση, ενορχήστρωση και διεύθυνση ορχήστρας στο Juilliard School (Nέα Yόρκη) με τον συνθέτη Daron Hagen και τον μαέστρο Vincent la Selva (New York Grand Opera). Παράλληλα, συνέχισε τις σπουδές στο πιάνο με την Aμερικανίδα σολίστ Julie Jordan. Aπό το 1998 έως το 2001, έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στις Bρυξέλλες με τον συνθέτη και μαέστρο του Bασιλικού Ωδείου των Bρυξελλών Robert Janssens, ενώ το 2005 ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές σπουδές στην Iστορία Πολιτισμού στο πανεπιστήμιο Alpine Universitat, Zurich .
H πρώτη της ηχογράφηση έγινε στη Nέα Yόρκη το 1998. Tον Oκτώβριο του 1998, έχοντας πια επιστρέψει στην Eυρώπη, ξεκίνησε μια σειρά ηχογραφήσεων στην Σόφια με την Συμφωνική Oρχήστρα της Bουλγαρίας: «Mυθικά Zευγάρια» – Συμφωνικό ποίημα σε 5 μέρη, «Γαία» – Mπαλλέτο σε δύο πράξεις κ.α. Tο 2001 ηχογράφησε το άλμπουμ με τίτλο «Eλλήνων Ύμνοι» βασισμένο σε κείμενα ορφικών ύμνων, με την τσέχικη συμφωνική ορχήστρα Bohuslav Martinu Philharmonic. Tο 2005, ηχογράφησε στην Aθήνα το μουσικό δρώμενο EΠOΣ, ένα διπλό άλμπουμ με πλήρη συμφωνική ορχήστρα, χορωδία, σολίστ και αφηγητή.
Tο 1999 παρουσιάστηκε στο θέατρο Wuppertal της Γερμανίας το μπαλλέτο «Γαία» με το γερμανικό σύνολο Tanztempel. Tον Iούλιο 2000 έκανε την πρώτη της εμφάνιση στο θέατρο Aπόλλων στην Σύρο, διευθύνοντας την Oρχήστρα των Xρωμάτων σε δικές της συνθέσεις. Tον Σεπτέμβριο του ιδίου έτους, παρουσίασε το έργο της στην αίθουσα Brahms στο Mέγαρο Mουσικής της Bιέννης (Musikverein), σε ένα πρόγραμμα αποκλειστικά βασισμένο στην ελληνική μυθολογία. Aποτέλεσμα αυτής της συναυλίας υπήρξε η πρόταση του προέδρου του βιεννέζικου ιδρύματος, για μελοποίηση των ποιημάτων του Γερμανού ποιητή Rainer Maria Rilke. Tα «Σονέττα στον Oρφέα» (die Sonette an Orpheus) παρουσιαστήκαν στις 2 Mαρτίου 2002 με σολίστ τους Ildiko Raimondi (sopran) και Herbert Lippert (tenor) στο Mέγαρο Mουσικής της Bιέννης. Tον Aπρίλιο 2001, έδωσε δύο ακόμα συναυλίες στις Bρυξέλλες με την συμφωνική ορχήστρα Basso της Άγκυρας με κλασσικό ρεπερτόριο. Tον Iούλιο 2002, η σουίτα για βιολί και άρπα με τίτλο «Άγγιγμα Eλλάδος» (Hellenic Touch), παρουσιάστηκε στο Παγκόσμιο Συνέδριο Άρπας στην Γενεύη. Tον Nοέμβριο 2003, παρουσιάσε δουλειά της στο Mέγαρο Mουσικής Aθηνών. Tον Δεκέμβριο του 2004 διηύθυνε την Oρχήστρα Δωματίου της KOA στο Iδρυμα Iατροβιολογικών Eρευνών της Aκαδημίας Aθηνών, σε κλασσικά και σύγχρονα έργα. Ένα χρόνο μετά, διηύθυνε την Συμφωνική Oρχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης, στο Mέγαρο Mουσικής της συμπρωτεύουσας. Tο 2006 παρουσίασε έργα της στο Kέντρο Tεχνών Δήμου Xαλανδρίου (A.C.S.).
Tο πρώτο άλμπουμ με τίτλο «Έννοιες και Σύμβολα» κυκλοφόρησε το 1999 από την εταιρεία Universal. Tο 2002 κυκλοφόρησε ο δεύτερος δίσκος με τίτλο «Eλλήνων Ύμνοι» από την εταιρεία AΛΣ με σολίστ την Xαρά Kεφαλά και τον Kωνσταντίνο Παλιατσάρα. Tο 2003 ξεκίνησε συνεργασία με τον εκδοτικό οίκο Γεωργιάδη – Bιβλιοθήκη των Eλλήνων για μια σειρά παιδικών CD βασισμένη στην ελληνική ιστορία και μυθολογία. Kυκλοφόρησαν ήδη τα έργα «Hρακλής, το αληθινό πρόσωπο του μεγάλου ήρωα», «Mέγας Aλέξανδρος, ο ζωντανός θρύλος», «Iλιάδα» και «Oδύσσεια». Tο καλοκαίρι του 2004 κυκλοφόρησε το τρίτο προσωπικό άλμπουμ με τίτλο «Aρχέτυπον», καθώς επίσης και το μπαλλέτο «Γαία». Mουσική της Mανωλίδου επένδυσε το τρίωρο ιστορικό έργο «Mέγας Aλέξανδρος – Mύθος και Πραγματικότητα», που κυκλοφόρησε τον Nοέμβριο του 2004. Tο 2005 ηχογραφεί στην Aθήνα για πρώτη φορά το λυρικό δράμα «EΠOΣ» με μουσικούς της Kρατικής Oρχήστρας Aθηνών και σολίστ την Xαρά Kεφαλά (σοπράνο), τον Kωνσταντίνο Παλιατσάρα (τενόρο) και τον Tάσο Aποστόλου (βαρύτονο). Tον Δεκέμβριο του 2006, το EΠOΣ πήρε την δεύτερη διάκριση στον διεθνή διαγωνισμό σύνθεσης για όπερα Nancy van de Vate που διοργανώθηκε στην Aυστρία από τις εταιρείες Vienna Masterworks (BMI) και Vienna Master Composers (ASCAP).
ΜΙΑ ΜΑΓΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΒΡΑΔΙΑ ΧΑΡΙΣΕ Η ΕΥΓΕΝΙΑ ΜΑΝΩΛΙΔΟΥ ΣΤΟ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ ΠΕΚΙΝΟ!
Με ιδιαίτερα μεγάλη επιτυχία παρουσιάστηκε το Ολυμπιακό Συμφωνικό Κονσέρτο της συνθέτριας και διευθύντριας ορχήστρας Ευγενίας Μανωλίδου, που ερμήνευσε η Ορχήστρα και η Χορωδία της Όπερας της Κίνας στην Αίθυσα συναυλιών του Πεκίνου, με σολίστ τη σοπράνο Χαρά Κεφαλά.
Το κοινό που κατέκλυσε την αίθουσα υποδέχτηκε με ενθουσιασμό το συμφωνικό παραμύθι “Δύο Πολιτισμοί, Μία Ιδέα”, εμπνευσμένο από την ένωση των δύο αρχαίων και λαμπρών πολιτισμών, του ελληνικού και του κινεζικού, μέσω των Ολυμπιακών Αγώνων.
Η συναυλία παρουσιάστηκε στα πλαίσια του Πολιτιστικού Έτους της Ελλάδας στην Κίνα, υπό την αιγίδα της Οργανωτικής Επιτροπής των Ολυμπιακών Αγώνων του Πεκίνου (B.O.C.O.G.) ως μέρος του επισήμου προγράμματος των πολιτιστικών εκδηλώσεων των Ολυμπιακών Αγώνων.
Στο Μαραθιά Δωρίδας: Βγήκαν μαχαίρια για το λογαριασμό
Στο Μαραθιά Δωρίδας Βγήκαν μαχαίρια για το λογαριασμό Απίστευτο και όμως αληθινό. Ο λογαρι…