Home Πολιτικά - Φωκίδα Με αφορμή τα «πλεονάσματα» – Στον καιάδα της ανεργίας οι «υπεράριθμοι» εκπαιδευτικοί
Πολιτικά - Φωκίδα - 21 Ιουνίου, 2013

Με αφορμή τα «πλεονάσματα» – Στον καιάδα της ανεργίας οι «υπεράριθμοι» εκπαιδευτικοί

Με αφορμή τα «πλεονάσματα» – Στον καιάδα της ανεργίας οι «υπεράριθμοι» εκπαιδευτικοί

– Καταγγέλλει την τρικομματική Κυβέρνηση η ΕΛΜΕ Φωκίδας  για αντιεκπαιδευτική πολιτική
– Καλεί τους εκπαιδευτικούς σε συσπείρωση προκειμένου να μην περάσουν οι αντιδραστικές αυτές εξελίξεις στην Εκπαίδευση

– Την ερχόμενη Τρίτη 25 Ιουνίου η συνέλευση της ΕΛΜΕ προκειμένου να αποφασιστεί το πλαίσιο των κινητοποιήσεων των καθηγητών

 Σε πλήρη απόγνωση βρίσκονται οι καθηγητές του Νομού Φωκίδας τις τελευταίες ημέρες, ύστερα από τη δημοσίευση της εγκυκλίου του Υπουργείου Παιδείας κατά την οποία «λανσάρεται» νέος υπολογισμός κενών και πλεονασμάτων στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κάτι που αν εφαρμοστεί τελικά, θα στείλει στον «καιάδα» της ανεργίας χιλιάδες εκπαιδευτικούς σε όλη τη χώρα.

Χθες πραγματοποιήθηκε κινητοποίηση από τα μέλη της ΕΛΜΕ Φωκίδας στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης όπου και αποφασίστηκε την ερχόμενη Τρίτη στις 7 το απόγευμα στο αμφιθέατρο του Γυμνασίου Άμφισσας, να γίνει Γενική Συνέλευση προκειμένου να αποφασιστούν οι περαιτέρω κινητοποιήσεις της Ένωσης, οι οποίες απ’ ότι όλα δείχνουν θα είναι δυναμικές και μαζικές.

Να σημειώσουμε επίσης ότι χθες κατά τη διάρκεια της διαμαρτυρίας στα γραφεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Φωκίδας, τα δύο από τα πέντε αιρετά μέλη του ΠΥΣΔΕ κ.κ. Κυριανάκης και Παπαδήμας παραιτήθηκαν. Δεν ήταν λίγοι ό οι καθηγητές ωστόσο που βροντοφώναζαν κατά τη διάρκεια της συγκέντρωσης ότι πρέπει να παραιτηθεί από μέλος της ΕΛΜΕ Φωκίδας ο Διευθυντής της Δευτεροβάθμιας κ. Λουκάς Δημητρίου, τονίζοντας πως «η εργοδοσία δεν έχει θέσει σε ένα όργανο υπαλλήλων».

 

Οι αλλαγές που επιφέρει η εγκύκλιος του Υπουργείου

 

Σύμφωνα λοιπόν με την εγκύκλιο του Υπουργείου προβλέπονται δύο καταστροφικές αλλαγές για τους εκπαιδευτικούς και κατ’ επέκταση για την ποιότητα της εκπαίδευσης. Πρώτον ο συνολικός αριθμός των ωρών κάθε ειδικότητας των εκπαιδευτικών του νομού οι οποίες διαιρούνται με 20, αντί του 18 που διαιρούνταν μέχρι τώρα (ως γνωστόν, όταν αυξάνει ο διαιρέτης, μικραίνει το πηλίκο, δηλαδή ο αριθμός των οργανικών θέσεων) και δεύτερον με την κατάργηση των τριών περιοχών μετάθεσης και την καθιέρωση μιας ενιαίας περιοχής στο νομός μας υπολογίζονται οι πλεονάζοντες εκπαιδευτικοί. Βάσει αυτών των προϋποθέσεων δημιουργείται στρατιά υπεράριθμων εκπαιδευτικών με την στόχευση να περάσει το σχέδιο για όσο το δυνατόν λιγότερους, και ελαστικά απασχολούμενους καθηγητές, για υποχρεωτικές μεταθέσεις και φυσικά με στόχο την προετοιμασία του εδάφους για επικείμενες απολύσεις.

Για παράδειγμα να αναφέρουμε πως ένα εκπαιδευτικός μπορεί να μετακινείται από τη Γραβιά στο Λιδωρίκι προκειμένου να συμπληρώνει το αυξημένο του ωράριο και αφού οι «τυχεροί» γίνουν λάστιχο σ’ όλο το νομό, οι υπόλοιποι θα μπουν στους πίνακες υποχρεωτικών μεταθέσεων της περιφέρειας, αν δεν απορροφηθούν θα μπουν στον κατάλογο όλης της χώρας και αν δεν απορροφηθούν κι εκεί αφού παντού θα περισσεύουν, θα καταλήξουν άνεργοι.

Συγκεκριμένα για τη Φωκίδα έχει εκτιμηθεί από το ΠΥΣΔΕ ότι 154 εκπαιδευτικοί Γενικής Παιδείας, πλεονάζουν. Στην ειδικότητα των φιλολόγων για παράδειγμα φέτος προσλήφθηκαν 12 αναπληρωτές και με βάση την παραπάνω εκτίμηση προκύπτουν 20 πλεονάζοντες!

 

Το επίμαχο άρθρο της εγκυκλίου του Υπ. Παιδείας για τον χαρακτηρισμό των υπεράριθμων

 

1. Οι εκπαιδευτικοί που δεν έχουν συμπληρώσει δώδεκα χρόνια προϋπηρεσίας και πλεονάζουν εξολοκλήρου στην περιοχή μετάθεσης που υπηρετούν και δεν συμπληρώνουν το 60% τουλάχιστον του υποχρεωτικού τους διδακτικού ωραρίου σε σχολική μονάδα ή σε ομάδα σχολικών μονάδων της ίδιας ή διαφορετικής βαθμίδας με μαθήματα της πρώτης και δεύτερης ανάθεσης, της πρώτης και δεύτερης ειδικότητας, χαρακτηρίζονται με απόφαση του οικείου περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης ύστερα από εισήγηση των οικείων περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων, εξολοκλήρου υπεράριθμοι (εφεξής και ολικά υπεράριθμοι) στην οικεία περιοχή μετάθεσης.

2. Οι εκπαιδευτικοί που χαρακτηρίζονται εξολοκλήρου υπεράριθμοι κατατάσσονται σε πίνακες υποχρεωτικής μετάθεσης που συντάσσονται από τα υπηρεσιακά συμβούλια ανά περιοχή .

3. Οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν σε κλάδους ή ειδικότητες που σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις επιτρέπεται να διδάσκουν και στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης χαρακτηρίζονται ολικά υπεράριθμοι και κατατάσσονται στους πίνακες υποχρεωτικών μεταθέσεων ύστερα από κοινή εισήγηση των οικείων υπηρεσιακών συμβουλίων και των δύο βαθμίδων.

 

Τα αιτήματα των καθηγητών

 

Οι εκπαιδευτικοί του Νομού Φωκίδας πάντως εμφανίζονται «ετοιμοπόλεμοι» να διεκδικήσουν τα αυτονόητα, δηλαδή τις θέσεις τους ενώ ζητούν να μην καταργηθεί καμία οργανική θέση, να καλυφθούν οι οργανικές θέσεις όσων πήραν μετάθεση ή σύνταξη, να γίνουν άμεσα διορισμοί σε όλες τις ειδικότητες όπου υπάρχουν ανάγκες πρόσληψης με κανονικό μισθό ο οποίες θα επιτρέπει την κάλυψη όλων των αναγκών των καθηγητών για να ζουν με αξιοπρέπεια. Τονίζουν δε πως είναι διατεθειμένοι να παλέψουν μέχρι τέλους, για μια ενιαία αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση υψηλού επιπέδου, με βάση τις κατακτήσεις της επιστήμης και της τεχνολογίας για όλα τα παιδιά.

 

Η Ανακοίνωση – Καταγγελία της ΕΛΜΕ Φωκίδας

 

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Η συγκυβέρνηση ξεκίνησε την επιχείρηση εφαρμογής της αντιεκπαιδευτικής της πολιτικής. Η εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας με αριθ. πρωτ. 70607/Δ2 για τον απολογισμό των κενών και πλεονασμάτων των σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, προβλέπει:

α) το συνολικό αριθμό των ωρών κάθε ειδικότητας των εκπαιδευτικών του νομού οι οποίες διαιρούνται με 20, αντί του 18 που διαιρούνταν μέχρι τώρα (ως γνωστόν, όταν αυξάνει ο διαιρέτης, μικραίνει το πηλίκο, δηλαδή ο αριθμός των οργανικών θέσεων) και

β) με την κατάργηση των τριών περιοχών μετάθεσης και την καθιέρωση μιας ενιαίας περιοχής στο νομός μας υπολογίζονται οι πλεονάζοντες εκπαιδευτικοί.

Με βάση αυτές τις προθέσεις του Υπουργείου συνεδρίασε το ΠΥΣΔΕ Ν. Φωκίδας την 28/5/2013 και τα Υπ. Συμβούλια σ’ όλη την Επικράτεια με κατεύθυνση τη δημιουργία στρατιάς υπεράριθμων εκπαιδευτικών με στόχευση να περάσει το σχέδιο για λιγότερους, ελαστικά απασχολούμενους εκπαιδευτικούς για υποχρεωτικές μεταθέσεις, για προλείανση του εδάφους για απολύσεις εκπαιδευτικών.

Συγκεκριμένα ένας εκπαιδευτικός μπορεί να μετακινείται από τη Γραβιά στο Λιδωρίκι προκειμένου να συμπληρώνει το αυξημένο του ωράριο και αφού οι «τυχεροί» γίνουν λάστιχο σ’ όλο το νομό, οι υπόλοιποι θα μπουν στους πίνακες υποχρεωτικών μεταθέσεων και μετά για πού; Αφού σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας παντού «περισσεύουν»!

Έτσι, θα εμφανιστούν 15.000-20.000 εκπαιδευτικοί να «περισσεύουν» και θα βρουν «τροφή» τα «παπαγαλάκια» που μιλούν για τους καθηγητές που «κάθονται» και πληρώνονται τζάμπα, καλλιεργώντας έτσι τον κοινωνικό αυτοματισμό!

Σ’ αυτή του τη συνεδρίαση η πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ Ν. Φωκίδας «εκτίμησε» ότι 154 (34,68%) εκπαιδευτικοί γενικής Παιδείας που υπηρετούν στο νομό μας πλεονάζουν. Για παράδειγμα στην ειδικότητα των φιλολόγων, για την οποία φέτος προσλήφθηκαν και 12 αναπληρωτές, με βάση την παραπάνω «εκτίμηση» της πλειοψηφίας του ΠΥΣΔΕ προκύπτουν 20 πλεονάζοντες.

Βέβαια είναι γνωστό ότι το Υπουργείο πήρε τα στοιχεία από το ηλεκτρονικό σύστημα καταγραφής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και το ΠΥΣΔΕ απλά συναίνεσε διατυπώνοντας τη γνώμη του με μικρές διαφοροποιήσεις. Αναδεικνύεται δηλαδή και ο χαρακτήρας των Υπηρεσιακών Συμβουλίων, ότι ο ρόλος τους είναι η υλοποίηση και η υπηρέτηση της αντιλαϊκής πολιτικής και των αναδιαρθρώσεων.

Οι μόνοι που μπορούμε να εμποδίσουμε αυτές τις καταστροφικές εξελίξεις είαμστε ΕΜΕΙΣ.

Συνάδελφοι,

– επαγρυπνούμε γιατί οι εξελίξεις τρέχουν και πρέπει να είμαστε σε ετοιμότητα.

– συσπειρωνόμαστε στο σωματείο, εμποδίζουμε την εφαρμογή αυτής της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής στην πράξη.

Κανένας φόβος, καμία απογοήτευση.

Οι αντιδραστικές εξελίξεις στην εκπαίδευση, το τσάκισμα των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών και των μορφωτικών δικαιωμάτων όλων των παιδιών του ελληνικού λαού.

Οι εξελίξεις αυτές καθορίζουν και το τι κίνημα έχουμε ανάγκη σήμερα!

Σε συνθήκες καπιταλιστικής κρίσης, το σχολείο προσαρμόζεται βίαια στις ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων για φτηνό και ευέλικτο εργατικό δυναμικό, γίνεται δραματικά ταξικό για τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας, για τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς.

Η επιστράτευση, η επίθεση κυβέρνησης και πλουτοκρατίας στο σύνολο της ζωής μας δεν μπορούν και δεν πρέπει να μείνουν αναπάντητες. Μας αφορούν όλους. Μπροστά μας είναι όλα τα προβλήματα.

Ένας για όλους και όλοι για έναν

 

Η Δήλωση παραίτησης των δύο αιρετών του ΠΥΣΔΕ κ.κ. Κυριανάκη και Παπαδήμα

 

Η θέση μας είναι:

Να μη χαθεί καμία οργανική θέση.

Είναι πάγια θέση του κλάδου, οργανικές που έχουν δοθεί να μην καταργούνται.

Να καλυφθούν οι οργανικές θέσεις όσων πήραν μετάθεση και έφυγαν με σύνταξη.

Είμαστε αντίθετοι στην αυθαίρετη αύξηση του ωραρίου, στην αύξηση του αριθμού των παιδιών ανά τμήμα, στη συρρίκνωση σχολικών μονάδων, και στη διάλυση των περιοχών μετάθεσης.

Όλα αυτά οδηγούν σε πλασματικές υπεραριθμίες με συνέπεια τη διάλυση της εκπαίδευσης.

Ως εκ τούτου διαμαρτυρόμαστε και δηλώνουμε ότι δεν συναινούμε στην όλη διαδικασία που προτείνεται.

 

Οι αιρετοί

Κων/νος Κυριανάκης

Κώστα Παπαδήμας

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Check Also

Στο Μαραθιά Δωρίδας: Βγήκαν μαχαίρια για το λογαριασμό

Στο Μαραθιά Δωρίδας Βγήκαν μαχαίρια για το λογαριασμό Απίστευτο και όμως αληθινό. Ο λογαρι…