Home Δήμος Δωρίδας Μια περίεργη ιστορία στη Δωρίδα: Παγίδα ή δικαιολογία;
Δήμος Δωρίδας - 28 Μαΐου, 2013

Μια περίεργη ιστορία στη Δωρίδα: Παγίδα ή δικαιολογία;

Ένα περίεργο κουβάρι, εφάμιλλο του μίτου της Αριάδνης ξετυλίγεται τους τελευταίους μήνες στη Δωρίδα με πολύ μεγάλο διακύβευμα. Έχουμε γράψει από τον Ιανουάριο ότι η ΕΥΔΑΠ πιέζει το δήμο Δωρίδας να της παραχωρήσει το βιολογικό καθαρισμό του Λιδωρικίου για να το λειτουργεί, έναντι φυσικά αδρού τιμήματος.
Οι συζητήσεις αυτές έχουν προχωρήσει και έχουν φτάσει σε επίπεδα υπουργού Δικαιοσύνης, στη δικαιοδοσία του οποίου είναι και οι φυλακές με την ΕΥΔΑΠ να διεκδικεί πιεστικά να τις αναθέσουν οι δυο παραπάνω φορείς τη διαχείριση των αστικών λυμάτων και φυσικά τους δυο βιολογικούς που έχουν την κατοχή τους.
Για την ιστορία να εξηγήσουμε ότι στο Λιδωρίκι υπάρχει ολοκληρωμένη εγκατάσταση βιολογικού καθαρισμού δευτεροβάθμιας λειτουργίας, που όμως με σχετικά μικρή δαπάνη αναβαθμίζεται σε τριτοβάθμια, ο οποίος όμως ουδέποτε λειτούργησε. Αιτία φυσικά οι περιορισμοί που έχουνε επιβληθεί από τη Λίμνη, καθώς δεν αδειοτείται γιατί το έργο δεν έχει φυσικό αποδέκτη. Δηλαδή, με την ισχύουσα νομοθεσία δεν μπορεί ν’ απορρέει στη λίμνη, παρότι ο βιολογικός τριτοβάθμιας λειτουργίας παράγει πόσιμο νερό. Παράλληλα και οι φυλακές Μαλανδρίνου έχουν το δικό τους βιολογικό, ενώ ήδη έχουν μπει σε διαδικασία αναβάθμισής του.
Για τη διαχείριση των λυμάτων της σήμερα η Δωρίδα δεν έχει κόστος, ενώ προχωράει προς το παρόν η μελέτη του παραλίμνιου αγωγού και σε περίπου ενάμισι χρόνο θα είναι έτοιμο το έργο να προκηρυχθεί. Αρχές του χρόνου, έρχεται από το πουθενά η ΕΥΔΑΠ και ζητεί τους δυο βιολογικούς έναντι συνολικής αμοιβής 1.500.000 ευρώ για να διαχειριστεί για τρία χρόνια τα λύματα των φυλακών και του Λιδωρικίου. Η πρόταση της ΕΥΔΑΠ ενθουσίασε το υπουργείο Δικαιοσύνης που σήμερα δαπανά ένα πολύ μεγάλο ποσό ετησίως περί τις 800.000 ε, ενώ με την πρόταση αυτή κατεβαίνει στις 200.000ε, καθώς για την τριετία το μερίδιο του είναι 600.000ε. Απεναντίας δεν άρεσε καθόλου στο δήμο, ο οποίος δεν έχει προς το παρόν οικονομική επιβάρυνση από τη διαχείριση των αποβλήτων.
Αν η συμφωνία κλείσει αυτομάτως καθίσταται περιττή η εκτέλεση του έργου του παραλίμνιου αγωγού, προϋπολογισμού 18 εκ ευρώ. Επιπλέον ο δήμος πρέπει να συνυπολογίσει ότι μετά την ολοκλήρωση του παραλίμνιου θα υπάρχει μεγάλη οικονομική επιβάρυνση των δημοτών, καθώς θα είναι ακριβή η λειτουργία του έργου.
Προς το παρόν πάντως ο Δήμαρχος Γιώργος Καπεντζώνης δε φαίνεται διαθέσιμος να δεχτεί την πρόταση της ΕΥΔΑΠ έναντι αμοιβής και αντιπροτείνει να παραχωρηθεί ο βιολογικός και να γίνεται η επεξεργασία χωρίς καμιά οικονομική επιβάρυνση για το δήμο.
Ωστόσο, είναι πολλή περίεργη η στάση της ΕΥΔΑΠ, η οποία για κάποιο λόγο πιστεύει ότι αν της παραχωρηθούν οι βιολογικοί θ’ αλλάξει η νομοθεσία και θα μπορεί να απορρέει στη λίμνη. Προς αυτή την κατεύθυνση αφενός δεν υπάρχουν εγγυήσεις. Αφετέρου, αν αλλάξει η νομοθεσία γιατί να ο πάρει η ΕΥΔΑΠ και να μην αναβαθμίσει ο δήμος το βιολογικό και να τον λειτουργεί μόνος του. Επιπλέον, μπαίνει σοβαρό ζήτημα με την επικείμενη ιδιωτικοποίηση της εταιρείας. Ο νέος ιδιοκτήτης θα σεβαστεί τη σύμβαση μέχρι τη λήξη της, γιατί φανταζόμαστε ότι αυτά θα προβλεφθούν στην αγοροπωλησία και θα είναι δεσμευτικά. Τι θα γίνει όμως μετά την τριετία αν ξαφνικά το νέο της αφεντικό ζητήσει 1 εκ ευρώ το χρόνο για συνεχίσει τη διαχείριση των λυμάτων;
Το ξαφνικό ενδιαφέρον της ΕΥΔΑΠ ξενίζει και δημιουργεί πολλά ερωτηματικά. Κατ’ αρχήν δεν ξέρουμε γιατί ενδιαφέρθηκε τώρα που έχει μπει σε εξέλιξη η διαδικασία του αγωγού. Επιπλέον, ποιος διασφαλίζει το δήμο, στην περίπτωση που δεχτεί την απένταξη του έργου και μετά η ΕΥΔΑΠ ισχυριστεί ότι δεν αλλάζει η νομοθεσία και την κάνει με ελαφρά πηδηματάκια, αφήνοντας το δήμο στο έλεός του. Ακόμη, πως μπορούν να διασφαλιστούν όταν η εταιρεία θ’ αλλάξει χέρια και αυτό δεν αργεί ως διαδικασία.
Το θέμα είναι πολύ σοβαρό και εκτιμούμαι ότι ξεφεύγει από τα στενά όρια της Δημοτικής Αρχής, ακόμη και του Δημοτικού Συμβουλίου. Είναι θέμα για το οποίο πρέπει να αποφασίσει η τοπική κοινωνία του Λιδωρικίου και μόνο αυτή, καθώς αν σταματήσει το έργο θα χαθούν 18 εκ ευρώ και η ελπίδα γι’ αλλαγή της νομοθεσίας, ενώ παράλληλα θα επιφορτιστεί με το κόστος της σύμβασης, που μόνο ευκαταφρόνητο δεν είναι το ποσό.
Επιπλέον, η Βουλευτής Φωκίδας Ασπασία Μανδρέκα θα πρέπει να διεκδικήσει δυναμικά τη συνέχιση του έργου, αν και εφόσον η τοπική κοινωνία καταλήξει ότι το θέλει. Ρόλο σε αυτή την κατεύθυνση θα παίξει και η αντιπεριφερειάρχης Γιώτα Γαζή, η οποία έχει ισχυρές πολιτικές διασυνδέσεις στην Αθήνα, καθώς το έργο εκτελείται με προγραμματική σύμβαση δήμου και περιφέρειας.

Δημοσιεύουμε σήμερα το σχέδιο που απέστειλε η ΕΥΔΑΠ στο δήμο Δωρίδας και το οποίο έχει απορριφθεί, ενώ θ’ ακολουθήσει η δημοσίευση της αντιπρότασης του δήμου.

ΑΡΘΡΟ 1. ΣΚΟΠΟΣ- ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ

Εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Δωρίδος Νομού Φωκίδας υπάρχουν σήμερα δύο (2) Εγκαταστάσεις Βιολογικού Καθαρισμού (ΒΙ.ΚΑ.) Λυμάτων, μία στην Δημοτική Ενότητα Λιδορικίου και μία στο Γενικό Κατάστημα Κράτησης (Γ.Κ.Κ.) Μαλανδρίνου, το οποίο υπάγεται στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.
Τις δύο παραπάνω μονάδες επισκέφθηκε πρόσφατα κλιμάκιο τεχνικών της «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.» (Ιούλιος 2012), κατόπιν κοινού αιτήματος του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και του Δήμου Δωρίδος και διαπίστωσε ότι, ο μεν ΒΙ.ΚΑ. Λιδορικίου δεν έχει λειτουργήσει ποτέ μέχρι σήμερα, ενώ ότι ο ΒΙ.ΚΑ. Μαλανδρίνου υπολειτουργεί.
Εντούτοις, ο μεγάλος όγκος των λυμάτων που παράγονται στις δύο περιοχές έχει καταστήσει πλέον επιτακτική την ανάγκη της επίλυσης του κρίσιμου προβλήματος της εύρυθμης λειτουργίας και της συντήρησης των παραπάνω μονάδων, ούτως ώστε να διασφαλίζεται η δημόσια υγεία και παράλληλα να τηρούνται οι βασικοί κανόνες προστασίας του περιβάλλοντος, κατ’ επιταγή της σύγχρονης περιβαλλοντικής νομοθεσίας.
Κατόπιν των ανωτέρω, προκειμένου να διευθετηθεί οριστικά το κρίσιμο ζήτημα της αποτελεσματικής διαχείρισης των αστικών λυμάτων που καταλήγουν στις Εγκαταστάσεις ΒΙ.ΚΑ., κρίνεται σκόπιμη και απαραίτητη η ανάθεση τόσο των εργασιών αποκατάστασης της λειτουργίας των εν λόγω Εγκαταστάσεων όσο και της τακτικής καθημερινής λειτουργίας και συντήρησής τους σε φορέα που εξειδικεύεται στους εν λόγω τομείς.
Η «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.» είναι η μεγαλύτερη εταιρεία στην Ελλάδα στη διαχείριση υδάτινων πόρων και στην παροχή υπηρεσιών ύδρευσης – αποχέτευσης, με εμπειρία άνω των εβδομήντα ετών. Συγκεκριμένα, ο τομέας της αποχέτευσης εξυπηρετεί 3.500.000 κατοίκους και το συνολικό μήκος των αγωγών ανέρχεται σε 6.000 χλμ.
Η «Ε.ΥΔ.Α.Π Α.Ε.», λόγω του μεγέθους της αλλά και της μεγάλης τεχνογνωσίας της μπορεί να υποστηρίξει, υλοποιώντας τις κατάλληλες μεθόδους, την αποκατάσταση της εύρυθμης λειτουργίας και την αποτελεσματική συντήρηση των Εγκαταστάσεων ΒΙ.ΚΑ., με στόχο τη συνολική βελτίωση του επιπέδου διαχείρισης των λυμάτων που καταλήγουν σε αυτές.
Με την παρούσα Προγραμματική Σύμβαση ο Δήμος Δωρίδος, όπως εκπροσωπείται και το Ελληνικό Δημόσιο, νομίμως εκπροσωπούμενο από τον κ. Υπουργό Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, συμφωνούν και αποφασίζουν να αναθέσουν το έργο της αποκατάστασης της ομαλής λειτουργίας, αλλά και της καθημερινής λειτουργίας και συντήρηση των δύο Εγκαταστάσεων Βιολογικού Καθαρισμού Λυμάτων, αλλά και της καθημερινής διαχείρισης των επεξεργασμένων αποβλήτων τους , που βρίσκονται στη Δημοτική Ενότητα Λιδορικίου και στο Γενικό Κατάστημα Κράτησης (Γ.Κ.Κ.) Μαλανδρίνου στην «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.», η οποία κρίνεται ως η καταλληλότερη προς τον σκοπό αυτό, λαμβανομένου υπ’ όψιν του υψηλού επιπέδου τεχνογνωσίας που διαθέτει.
Συνεπεία των ανωτέρω, αντικείμενο της παρούσας Προγραμματικής Σύμβασης είναι η ανάθεση του έργου: α) της αποκατάστασης της λειτουργίας, β) της πλήρους καθημερινής λειτουργίας και συντήρησης και γ) της καθημερινής διαχείρισης των επεξεργασμένων αποβλήτων τους εν λόγω δύο Εγκαταστάσεις Βιολογικού Καθαρισμού Λυμάτων στην «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.», που συντίθενται από:
Τις εργασίες της αποκατάστασης της λειτουργίας των δύο μονάδων (οικοδομικές και ηλεκτρομηχανολογικές επεμβάσεις).
Τη λειτουργία των συστημάτων εισαγωγής, τροφοδοσίας, προεπεξεργασίας και επεξεργασίας λυμάτων, των αντλιών, δεξαμενών, αποδεκτών, αντιδραστήρων, αγωγών και λοιπών σωληνώσεων των Εγκαταστάσεων.
Την πλήρη και τακτική συντήρηση των ανωτέρω συστημάτων, ως και των επιμέρους μονάδων που συνθέτουν τις Εγκαταστάσεις Βιολογικού Καθαρισμού Λυμάτων.
Τη διαχείριση των υγρών και στέρεων αποβλήτων που προκύπτουν από τις Εγκαταστάσεις Βιολογικού Καθαρισμού Λυμάτων με τη μεταφορά τους, άλλως εναπόθεσή τους .

ΑΡΘΡΟ 2. ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΣΥΜΒΑΛΛΟΜΕΝΩΝ ΜΕΡΩΝ

Α. Το Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και ο Δήμος Δωρίδος, στην αρμοδιότητα των οποίων υπάγονται οι Εγκαταστάσεις Βιολογικού Καθαρισμού Λυμάτων στο Γενικό Κατάστημα Κράτησης Μαλανδρίνου και στη Δημοτική Ενότητα Λιδορικίου αντίστοιχα, αναλαμβάνουν:

Να παραδώσουν στην «Ε.ΥΔ.Α.Π Α.Ε.» ακώλυτη τη χρήση των Εγκαταστάσεων Βιολογικού Καθαρισμού Λυμάτων για τους σκοπούς της παρούσας Προγραμματικής Σύμβασης.
Να εξασφαλίζουν, με δικές τους δαπάνες, την αδιάλειπτη ηλεκτροδότηση όλων των επιμέρους εγκαταστάσεων που συνθέτουν τις Εγκαταστάσεις Βιολογικού Καθαρισμού Λυμάτων.
Να εξασφαλίζουν ακώλυτη πρόσβαση στους εργαζομένους της «Ε.ΥΔ.Α.Π Α.Ε.», οι οποίοι θα απασχολούνται στις Εγκαταστάσεις Βιολογικού Καθαρισμού Λυμάτων.
Να διευκολύνουν, με κάθε τρόπο, το επιστημονικό προσωπικό που θα απασχοληθεί για την υλοποίηση του αντικειμένου της παρούσας στη συγκέντρωση των απαραίτητων στοιχείων και πληροφοριών.
Να εξασφαλίζει, με δικές του δαπάνες, την αδιάλειπτη ηλεκτροδότηση όλων των επιμέρους εγκαταστάσεων που συνθέτουν την Εγκατάσταση Βιολογικού Καθαρισμού Λυμάτων Μαλανδρίνου.
Να διασφαλίσουν τους αναγκαίους οικονομικούς πόρους, να καλύπτουν τα κόστη που τους βαρύνουν για την πραγματοποίηση του έργου της «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.» σύμφωνα με τους όρους της παρούσας και να εκτελούν τις αντίστοιχες πληρωμές προς την τελευταία για τις εκτέλεση του έργου που αναλαμβάνει με την παρούσα.
Να παρέχουν όλες τις αναγκαίες πληροφορίες και έγγραφα που έχουν στη
διάθεσή τους και αφορούν στην υλοποίηση του αντικειμένου της παρούσας.
Να ορίσουν τους εκπροσώπους τους στην Κοινή Επιτροπή Παρακολούθησης της Σύμβασης, σύμφωνα με το άρθρο 3 της παρούσας.

Β. Η «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.» αναλαμβάνει:

Να πραγματοποιήσει τη μελέτη και υλοποίηση των απαραίτητων εργασιών για την αποκατάσταση της εύρυθμης λειτουργίας των δύο μονάδων ΒΙ.ΚΑ. και να εξασφαλίσει όλες τις απαιτούμενες αδειοδοτήσεις για την υλοποίηση της παρούσας σύμβασης
Να προβαίνει εξ ολοκλήρου στην αγορά και προμήθεια των αναγκαίων αναλωσίμων προς τον σκοπό της εκτέλεσης των υπηρεσιών της.
Να μεριμνά, εν γένει, για την προμήθεια των υλικών που θα απαιτούνται για την ομαλή λειτουργία και την τακτική συντήρηση των Εγκαταστάσεων και προς τον σκοπό εκπόνησης βελτιωτικών, επισκευαστικών και λοιπών εργασιών.
Να διαθέτει προσωπικό με τα απαραίτητα και ανάλογα προσόντα για την υλοποίηση του αντικειμένου της παρούσας Σύμβασης. Το προσωπικό αυτό θα οριστεί με απόφαση της «Ε.ΥΔ.Α.Π Α.Ε.», σύμφωνα με τις διατάξεις που διέπουν τη λειτουργία της.
Να εφαρμόζει τους κανόνες της επιστήμης και της τεχνογνωσίας που διαθέτει για τη βέλτιστη εκτέλεση των υπηρεσιών της.
Να συμμορφώνεται με τους ισχύοντες περιβαλλοντικούς όρους, καθ’ υπόδειξη των αρμοδίων Επιθεωρητών της Ειδικής Υπηρεσίας Επιθεωρητών Περιβάλλοντος (Ε.Υ.Ε.Π.) του ΥΠ.Ε.Κ.Α.
Να ορίσει τους εκπροσώπους της στην Κοινή Επιτροπή Παρακολούθησης της Σύμβασης, σύμφωνα με το άρθρο 3 της παρούσας.
Να μεριμνά για τη διαχείριση των υγρών και στέρεων αποβλήτων που προκύπτουν από τις Εγκαταστάσεις Βιολογικού Καθαρισμού Λυμάτων με τη μεταφορά τους, άλλως εναπόθεσή τους

Γ. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής αναλαμβάνει:

Τη διενέργεια τακτικών ελέγχων, μέσω της Ειδικής Υπηρεσίας Επιθεωρητών Περιβάλλοντος (Ε.Υ.Ε.Π.), προκειμένου να διαπιστώνεται εάν τηρούνται οι περιβαλλοντικοί όροι σε όλη τη φάση της εκτέλεσης του εν λόγω έργου.
Την ενημέρωση και τον συντονισμό όλων των συμβαλλομένων στην παρούσα φορέων, σχετικά με τις δυνατές επεμβάσεις βελτίωσης της απόδοσης των Εγκαταστάσεων, καθώς και με τις καλύτερες και πιο φιλικές στο περιβάλλον τεχνολογίες.
Τη διατήρηση της ποιότητας του περιβάλλοντος και την εφαρμογή των κατάλληλων περιβαλλοντικών πολιτικών.
Να ορίσει τους εκπροσώπους του στην Κοινή Επιτροπή Παρακολούθησης της Σύμβασης σύμφωνα με το άρθρο 3 της παρούσας.

Δ Το ταμείο Χρηματοδότησης Δικαστικών Κτιρίων αναλαμβάνει:
1. Να διασφαλίσει τους αναγκαίους οικονομικούς πόρους, να καλύπτει τα κόστη που τους βαρύνουν για την πραγματοποίηση του έργου της «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.» σύμφωνα με τους όρους της παρούσας και να εκτελεί τις αντίστοιχες πληρωμές προς την τελευταία για τις εκτέλεση του έργου που αναλαμβάνει με την παρούσα

ΑΡΘΡΟ 3. ΣΥΣΤΑΣΗ ΚΟΙΝΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ

Για την ορθή παρακολούθηση της εφαρμογής της παρούσας συνίσταται Κοινή Επιτροπή Παρακολούθησης της Σύμβασης, με έδρα την Αθήνα, αποτελούμενη από επτά (7) μέλη, ως εξής:
Ενας (1) εκπρόσωπος του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (με τον αναπληρωτή του)
Ένας (1) εκπρόσωπος του Ταμείου Χρηματοδότησης Δικαστικών Κτιρίων (ΤΑΧΔΙΚ) με τον αναπληρωτή του.
Δύο (2) εκπρόσωποι του Δήμου Δωρίδος (με τους αναπληρωτές τους).
Δύο (2) εκπρόσωποι της «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.» (με τους αναπληρωτές τους).
Ένας (1) εκπρόσωπος του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (με τον αναπληρωτή του).
Την ημέρα της υπογραφής της Σύμβασης, οι συμβαλλόμενοι φορείς πρέπει να κοινοποιήσουν αμφίδρομα τα οριζόμενα, από αυτούς, μέλη της Κοινής Επιτροπής.
Αντικείμενο και αρμοδιότητες της Κοινής Επιτροπής
Η παρακολούθηση της υλοποίησης του έργου, της αποπληρωμής των αμοιβών για την εκτέλεση του έργου, η εποπτεία της εφαρμογής των όρων της παρούσας και η εισήγηση στα συμβαλλόμενα μέρη για κάθε ζήτημα που τυχόν δε ρυθμίζεται με την Σύμβαση αυτή. Ειδικότερα, η Κοινή Επιτροπή:
Παρακολουθεί την πορεία του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου της παρούσας Προγραμματικής σύμβασης, σύμφωνα με τους όρους αυτής.
Εισηγείται στους συμβαλλόμενους για κάθε μέτρο που κρίνει αναγκαίο για την απρόσκοπτη υλοποίηση του αντικειμένου της παρούσας.
Εισηγείται την παράταση υλοποίησης του αντικειμένου, με αιτιολογημένη και γραπτή απόφαση και της χρονικής διάρκειας της Προγραμματικής Σύμβασης, σύμφωνα με τους όρους αυτής.
Ο Πρόεδρος της Κοινής Επιτροπής και ο Γραμματέας θα οριστούν ανάμεσα από τα μέλη της, κατά την πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής.
Η Επιτροπή συγκαλείται για πρώτη φορά το αργότερο μέσα σε πέντε (5) μέρες από τον ορισμό της, που θα γίνει ταυτόχρονα με την υπογραφή της παρούσας, με γραπτή πρόσκληση όπου θα αναγράφονται τα θέματα της ημερήσιας διάταξης, η οποία θα πρέπει να επιδοθεί σε όλα τα μέλη τρεις (3) τουλάχιστον ημέρες πριν από την ημερομηνία συνεδρίασης.
Η Επιτροπή συνέρχεται τακτικά κάθε μήνα και έκτακτα όταν το ζητήσουν γραπτώς τουλάχιστον τρία (3) από τα μέλη της, τηρώντας τις διατυπώσεις του προηγούμενου εδαφίου Τα πρακτικά της Επιτροπής κοινοποιούνται σε όλα τα μέλη, αφού υπογραφούν.
Η Επιτροπή θα συνεδριάζει στα γραφεία της, που θα ορισθούν σε μεταγενέστερη απόφαση.
Η Επιτροπή συνεδριάζει έγκυρα όταν είναι παρόντα όλα τα μέλη της. Οι αποφάσεις της πρέπει να είναι αιτιολογημένες, λαμβάνονται δε κατά πλειοψηφία των παρόντων μελών και δεσμεύουν όλους τους συμβαλλόμενους φορείς.
Οι λοιπές λεπτομέρειες που ενδεχομένως απαιτηθούν για τη λειτουργία της Κοινής Επιτροπής, θα καθορισθούν με αποφάσεις της.

ΑΡΘΡΟ 4. ΧΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ

Η διάρκεια της παρούσας Σύμβασης αρχίζει από την ημερομηνία υπογραφής της από όλους τους συμβαλλομένους φορείς και λήγει μετά την πάροδο τριάντα οκτώ (38) μηνών.
Από τη συνολική περίοδο των τριάντα οκτώ (38) μηνών, κατά τους δύο (2) πρώτους μήνες θα εκτελεστούν από την «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.» τα έργα αποκατάστασης της λειτουργίας των ΒΙ.ΚΑ., ενώ κατά τη διάρκεια των υπόλοιπων τριάντα έξι (36) μηνών η «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.» θα λειτουργεί σε καθημερινή βάση και θα συντηρεί τακτικά τις εν λόγω Εγκαταστάσεις.

ΑΡΘΡΟ 5. ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στο συνολικό ποσό των ενός εκατομμυρίου τετρακοσίων εβδομήντα πέντε χιλιάδων ευρώ (1.475.000 €), πλέον του αναλογούντος Φ.Π.Α. και αναλύεται ως ακολούθως:

Εργασίες αποκατάστασης λειτουργίας ΒΙ.ΚΑ. Λιδορικίου: 300.000 €
Η αποπληρωμή της «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. για την εκτέλεση των εν λόγω εργασιών βαρύνει τον Δήμο Δωρίδος και θα πραγματοποιηθεί εφάπαξ μετά τη λήξη του συμβατικού χρόνου εκτέλεσής τους, ο οποίος θα συμπίπτει με την πάροδο δύο (2) μηνών από την υπογραφή της παρούσας, σύμφωνα με το άρθρο 4 αυτής, με δυνατότητα συμφωνηθείσας παράτασης πλέον δύο (2) μηνών κατ’ απώτατο όριο.
Εργασίες αποκατάστασης λειτουργίας ΒΙ.ΚΑ. Μαλανδρίνου: 200.000 €
Η αποπληρωμή της «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. για την εκτέλεση των εν λόγω εργασιών βαρύνει το Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και θα πραγματοποιηθεί εφάπαξ μετά τη λήξη του συμβατικού χρόνου εκτέλεσής τους, ο οποίος θα συμπίπτει με την πάροδο δύο (2) μηνών από την υπογραφή της παρούσας, σύμφωνα με το άρθρο 4 αυτής, με δυνατότητα συμφωνηθείσας παράτασης πλέον δύο (2) μηνών κατ’ απώτατο όριο.
Καθημερινή λειτουργία και συντήρηση ΒΙ.ΚΑ. Λιδορικίου,
συνολικά για τρία (3) έτη: 3150.000 / έτος x 3 = 450.000 €
Η αποπληρωμή της «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. για την εκτέλεση των εν λόγω εργασιών, συμπεριλαμβανομένου του κόστους κάλυψης των αναγκών σε αναλώσιμα και υλικά, βαρύνει εξ ολοκλήρου τον Δήμο Δωρίδος και θα πραγματοποιείται σε εξαμηνιαία βάση (75.000 € / ανά εξάμηνο), αρχής γενομένης από τον χρόνο έναρξης των εργασιών λειτουργίας και συντήρησης του ΒΙ.ΚΑ., ο οποίος συμπίπτει με το πέρας δύο (2) μηνών από την υπογραφή της παρούσας, σύμφωνα με το άρθρο 4 αυτής.
Καθημερινή λειτουργία και συντήρηση ΒΙ.ΚΑ Μαλανδρίνου,
συνολικά για τρία (3) έτη:3 100.000 / έτος x 3 = 300.000 €
Η αποπληρωμή της «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. για την εκτέλεση των εν λόγω εργασιών, συμπεριλαμβανομένου του κόστους κάλυψης των αναγκών σε αναλώσιμα και υλικά, βαρύνει εξ ολοκλήρου το Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και θα πραγματοποιείται σε εξαμηνιαία βάση (50.000 € / ανά εξάμηνο), αρχής γενομένης από τον χρόνο έναρξης των εργασιών λειτουργίας και συντήρησης του ΒΙ.ΚΑ., ο οποίος συμπίπτει με το πέρας δύο (2) μηνών από την υπογραφή της παρούσας, σύμφωνα με το άρθρο 4 αυτής.

Κόστος ηλεκτροδότησης ΒΙ.ΚΑ Λιδορικίου,
συνολικά για τρία (3) έτη: 45.000 / έτος x 3 = 135.000 €
Το κόστος αυτό βαρύνει τον Δήμο Δωρίδος και θα καλύπτεται αποκλειστικά με δικές του δαπάνες, σύμφωνα με το άρθρο 2 της παρούσας.
Κόστος ηλεκτροδότησης ΒΙ.ΚΑ. Μαλανδρίνου,
συνολικά για τρία (3) έτη: 30.000/ έτος x 3 = 90.000 €
Το κόστος αυτό βαρύνει το Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και θα καλύπτεται αποκλειστικά με δικές του δαπάνες, σύμφωνα με το άρθρο 2 της παρούσας.
ΣΥΝΟΛΟ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ : 1.475.000 €

ΑΡΘΡΟ 6. ΑΝΤΙΣΥΜΒΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ – ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ – ΡΗΤΡΕΣ

Η παράβαση οποιουδήποτε από τους όρους αυτής της σύμβασης , που θεωρούνται όλοι ουσιώδεις, από οποιονδήποτε από τα συμβαλλόμενα μέρη, παρέχει στον ζημιωθέντα το δικαίωμα να αξιώσει αποκατάσταση των αντισυμβατικών ενεργειών σε εύλογο χρόνο και σε περίπτωση αδυναμίας ή αμέλειας της αποκατάστασης, έχει το δικαίωμα να καταγγείλει τη Σύμβαση, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία αξιώνοντας κάθε θετική ή αποθετική ζημία.
Ειδικότερα, σε περίπτωση παράβασης όρων της Σύμβασης, μπορεί να επιβάλλονται με αποφάσεις της Επιτροπής Παρακολούθησης οι ακόλουθες ρήτρες:
α. Σύσταση για τη συμμόρφωση προς τους όρους της Σύμβασης.
Κανένα από τα συμβαλλόμενα μέρη δεν ευθύνεται για παράλειψη εκπλήρωσης των συμβατικών υποχρεώσεών του, αν η παράλειψη αυτή είναι απόρροια ανώτερης βίας, υπό την προϋπόθεση ότι η επικαλούμενη ανώτερη βία αποδεικνύεται δεόντως, επαρκώς και εξ εγγράφου και κοινοποιείται άμεσα στους έτερους συμβαλλομένους. Ως ανώτερη βία νοείται κάθε γεγονός απρόβλεπτο και αναπότρεπτο που καθιστά απολύτως αδύνατη την εκτέλεση της Σύμβασης και δίδει το δικαίωμα στον συμβαλλόμενο που την επικαλείται να αξιώσει παράταση για την εκπλήρωση της συμβατικής του υποχρέωσης, μετά από σύμφωνη γνώμη των αντισυμβαλλομένων.

ΑΡΘΡΟ 7. ΕΠΙΛΥΣΗ ΔΙΑΦΩΝΙΩΝ

Τα συμβαλλόμενα μέρη έχουν αμοιβαία υποχρέωση να καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για τη διευθέτηση των ζητημάτων που τυχόν ανακύπτουν και να μεριμνούν για τη συμβιβαστική επίλυση των διαφορών, που ενδεχόμενα να προκύπτουν μεταξύ τους από την εφαρμογή της παρούσας Προγραμματικής Σύμβασης
Κάθε διαφορά μεταξύ των συμβαλλομένων μερών που αφορά στην εκτέλεση και ερμηνεία των όρων της παρούσας σύμβασης και που δεν θα επιλύεται από την Κοινή Επιτροπή Παρακολούθησης της παρούσας Σύμβασης, θα επιλύεται από τα αρμόδια Δικαστήρια της Αθήνας.
Ρητά συμφωνείται ότι οι αποφάσεις της Κοινής Επιτροπής Παρακολούθησης είναι υποχρεωτικές για τα συμβαλλόμενα μέρη.

ΑΡΘΡΟ 8. ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ

Όλοι οι όροι της Σύμβασης είναι ουσιώδεις. Οποιαδήποτε τροποποίηση ή συμπλήρωση της Σύμβασης πραγματοποιείται αποκλειστικά γραπτώς και μόνο μετά τη σύμφωνη γνώμη όλων των συμβαλλομένων μερών.
Η μη άσκηση δικαιωμάτων ή η παράλειψη εκπλήρωσης υποχρεώσεων από οποιοδήποτε συμβαλλόμενο μέρος, καθώς και η καθυστέρηση στη λήψη μέτρων που προβλέπει η παρούσα Σύμβαση από οποιοδήποτε συμβαλλόμενο μέρος, δεν μπορεί να θεωρηθεί ως παραίτηση των συμβαλλομένων μερών από δικαίωμα ή απαλλαγή από υποχρεώσεις τους ή αναγνώριση δικαιωμάτων στα συμβαλλόμενα μέρη, που δεν αναγνωρίζονται με την παρούσα Σύμβαση.

ΑΡΘΡΟ 9. ΕΙΔΙΚΟΙ ΟΡΟΙ

Καθ’ όλη τη διάρκεια ισχύος της παρούσας Σύμβασης, αλλά και μετά τη λήξη ή λύση αυτής, κάθε μέρος αναλαμβάνει την υποχρέωση να μη γνωστοποιήσει σε τρίτους, συμπεριλαμβανομένων ιδίως των εκπροσώπων του ελληνικού και διεθνούς τύπου, των ιστολογίων ή άλλων μέσων κοινωνικής δικτύωσης, χωρίς την προηγούμενη ενημέρωση του άλλου μέρους, οποιαδήποτε έγγραφα ή εμπιστευτικές πληροφορίες που θα περιέλθουν σε γνώση του κατά την υλοποίηση της παρούσας Σύμβασης, καθώς και κατά την εκπλήρωση των υποχρεώσεών του.

Αυτά συμφώνησαν, συνομολόγησαν και συναποδέχθηκαν τα συμβαλλόμενα μέρη, σε απόδειξη των οποίων συντάχθηκε η παρούσα Σύμβαση και υπογράφεται σε τέσσερα (4) πρωτότυπα, από τα οποία το κάθε συμβαλλόμενο μέρος θα λάβει μέρος ένα (1).

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Check Also

Στο Μαραθιά Δωρίδας: Βγήκαν μαχαίρια για το λογαριασμό

Στο Μαραθιά Δωρίδας Βγήκαν μαχαίρια για το λογαριασμό Απίστευτο και όμως αληθινό. Ο λογαρι…