Πασχίζει ο Φ.Σπανός να προκηρυχθεί το τμήμα Γραβιά – Βάργιανη
Την ώρα που απομακρύνεται το σενάριο συνολικής προκήρυξης του διαγώνιου άξονα
Πασχίζει ο Φ.Σπανός να προκηρυχθεί το τμήμα Γραβιά – Βάργιανη
-Το έργο εντάχθηκε την Άνοιξη του 2019 επί διοίκησης Μπακογιάννη, αλλά το υπουργείο καθυστερεί αδικαιολόγητα την προκήρυξη.
Με κάθε πρόσφορο μέσο προσπαθεί η Περιφερειακή Αρχή και ο ίδιος ο περιφερειάρχης Φάνης Σπανός να πιέσει το Υπουργείο Μεταφορών να προχωρήσει στην προκήρυξη του μικρού τμήματος του διαγώνιου άξονα «παράκαμψη Γραβιάς – κόμβος Βάργιανης», το οποίο και καθυστερούν αδικαιολόγητα.
Το έργο που έχει εξασφαλισμένη πίστωση ύψους 15 εκ ευρώ, έχει ενταχθεί με απόφαση του κ. Μπακογιάννη από πέρυσι, αλλά έως και σήμερα δεν έχει βγει στον αέρα και μάλιστα χωρίς επίσημη δικαιολογία.
Η αρχική εκτίμηση του βουλευτή κ. Γιάννη Μπούγα ότι το υπουργείο θα προκηρύξει το πρώτο τμήμα Γραβιά – Άμφισσα μαζί με το υποέργο της περιφέρειας, φαίνεται ότι απομακρύνεται και ως ένα βαθμό έχει να κάνει με το οικονομικό περιβάλλον που δημιουργούν τα μέτρα για την πανδημία όπου και η κυβέρνηση υποχρεούται λόγω των συνθηκών να μεταφέρει αποθεματικά.
Στόχος του κ. Σπανού είναι να βγει σε διαγωνισμό το έργο άμεσα για να ξεκινήσει η διαδικασία.
Υπενθυμίζουμε ότι η Περιφέρεια, επί διοίκησης του Κώστα Μπακογιάννη ενέταξε το έργο στο επιχειρησιακό της πρόγραμμα για διευρωπαϊκά δίκτυα, δεσμεύοντας το συνολικό ποσό των 15.000.000 ευρώ, το οποίο διέθετε για όλη την επικράτειά της.
Το έργο είναι ενταγμένο από την Άνοιξη του 2019 στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «Στερεά Ελλάδα 2014-20»-Άξονας Προτεραιότητας 07-«Προαγωγή των βιώσιμων μεταφορών και εξάλειψη των σημείων συμφόρησης σε υποδομές βασικών δικτύων».
Ο μικρός προϋπολογισμός ωστόσο δεν επέτρεψε στην περιφέρεια να κοιτάξει άλλα τμήματα όπως το Ιτέα-Γαλαξίδι που προϋπολογίζεται στα 40.000.000 ευρώ, ενώ περιλαμβάνει και απαλλοτριώσεις που απαιτούν χρόνο και χρήμα.
Αυτός ήταν και ο λόγος που επιλέχθηκε η αφετηρία του Οδικού Άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο, η οποία και είναι το πρώτο ανοικτό τμήμα του άξονα, από παράκαμψη Γραβιάς μέχρι τον κόμβο της Βάργιαννης. Μάλιστα η συνεργάτης του κ. Μπακογιάννη και του κ. Σπανού σήμερα κ. Πέγκυ Αραβαντινού μετά την ένταξή του είχε εξηγήσει στην ΩτΦ ότι το έργο αυτό πρόκειται να αντιμετωπίσει το τεράστιο πρόβλημα που έχει το εν λόγω κομμάτι με τις έντονες βραχοπτώσεις, ενώ δημιουργεί τεχνικά, κατασκευάζει τοιχία, διορθώνει τον επικίνδυνο κόμβο της Βάργιανης, και χαράσσει νέα γέφυρα που οδηγεί σε κόμβο προσαρμογής στο υφιστάμενο δίκτυο και με επιπλέον έξοδο σε μελλοντικό σχεδιασμό του πρώτου τούνελ.
Ο σχεδιασμός προβλέπει βελτίωση της υφιστάμενης οδού μέχρι την παράκαμψη Βάργιανης, με διαπλάτυνση του οδοστρώματος από 6 σε 11 μέτρα, βάσει προδιαγραφών ευρωπαϊκού δικτύου, με μία λωρίδα κυκλοφορίας και λωρίδα πολλαπλών χρήσεων σε κάθε κατεύθυνση, διαμόρφωση πρανών, κατασκευή τοιχίων, κατασκευή τεχνικών και δημιουργία τάφρων αναχαίτισης καταπτώσεων. Δημιουργία κόμβου Βάργιανης με τοίχο αντιστήριξης και ηλεκτροφωτισμό. Από τον κόμβο Βάργιανης και μετά ακολουθείται νέα χάραξη με κατασκευή γέφυρας 18,25 μέτρα πλάτους και μήκους 121,50μ.
Απολύτως ώριμο το έργο «Μελέτη βελτίωσης οδικού άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο»
Η Μελέτη με τίτλο «Μελέτη βελτίωσης οδικού άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο», αναφέρεται σε δύο αυτοτελή τμήματα παρέμβασης.
Το πρώτο τμήμα Μπράλος-Άμφισσα, έχει ολοκληρωμένες, εγκεκριμένες και παραληφθείσες από το Υπουργείο μελέτες, με
•Έγκριση της 1ης Τμηματικής (Τελικής) Παραλαβής της μελέτης με τίτλο: «Ολοκλήρωση μελετών βελτίωσης οδικού άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο στο τμήμα Μπράλος-Άμφισσα» με την αριθ. Πρωτ. ΔΟΥ/οικ/7021 09-12-2016 και
•Έγκριση της 2ης Τμηματικής (Τελικής) Παραλαβής της μελέτης με τίτλο: «Ολοκλήρωση μελετών βελτίωσης οδικού άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο στο τμήμα Μπράλος-Άμφισσα» ΔΟΥ/οικ/7114 16-12-2016 του τμήματος Μελετών οδοποιίας και κυκλοφοριακών μελετών (ΔΟΥ/Β), της Δ/νσης Οδικών Υποδομών.
Επίσης έχει Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (Α.Ε.Π.Ο) με ΑΔΑ: ΒΙΕΕΟ-ΑΕΠ σε ισχύ (από 21/02/2014) με θέμα: Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων για την κατασκευή και λειτουργία του έργου «Βελτίωση του οδικού άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο, Τμήμα Μπράλλος-Άμφισσα» στους Νομούς Φθιώτιδας και Φωκίδας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας. Φορέας του έργου: ΕΥΔΕ Αυτοκινητόδομος ΠΑΘΕ του ΥΠΟΜΕΔΙ.
Το δεύτερο τμήμα Ιτέα-Αντίρριο, έχει ολοκληρωμένες, εγκεκριμένες και παραληφθείσες από το Υπουργείο μελέτες, με
•Έγκριση της 1ης Τμηματικής (Τελικής) Παραλαβής της μελέτης με τίτλο: «Μελέτη βελτίωσης οδικού άξονα Λαμία-Ιτέα-αντίρριο (κατά τμήματα)», με αριθ. Πρωτ. ΔΥΟ/οικ/7111 14-12-2016 του τμήματος Μελετών οδοποιίας και κυκλοφοριακών μελετών (ΔΟΥ/Β), της Δ/νσης Οδικών Υποδομών.
•Έγκριση της 2ης Τμηματικής (Τελικής) Παραλαβής της μελέτης με τίτλο: «Μελέτη βελτίωσης οδικού άξονα Λαμία-Ιτέα-αντίρριο (κατά τμήματα)», με αριθ. Πρωτ. ΔΟΥ/οικ/7171 23-12-2016 του τμήματος Μελετών οδοποιίας και κυκλοφοριακών μελετών (ΔΟΥ/Β), της Δ/νσης Οδικών Υποδομών.
Επίσης έχει Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (Α.Ε.Π.Ο) με ΑΔΑ: Β4340-ΞΒΨ σε ισχύ (από 05/10/2012) με θέμα: Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων του έργου: «Βελτίωση του οδικού άξονα Λαμια-Ιτέα-Αντίρριο, ΤΜΗΜΑ: Από τη Χ.Θ. 5+900 (κόμβος προς Αγ. Ευθυμία) έως τη Χ.Θ. 47+400 (κόμβος προς Αυλώνα)» στο νομό Φωκίδας.
Μετά την παραπάνω ανάλυση γίνεται κατανοητό ότι η Μελέτη του έργου, είναι απόλυτα και πλήρως ώριμη και στα δύο τμήματά της.
Στο Μαραθιά Δωρίδας: Βγήκαν μαχαίρια για το λογαριασμό
Στο Μαραθιά Δωρίδας Βγήκαν μαχαίρια για το λογαριασμό Απίστευτο και όμως αληθινό. Ο λογαρι…