Home Συνεντεύξεις-Άρθρα Ευρηματικότητα και εργατικότητα
Συνεντεύξεις-Άρθρα - 25 Δεκεμβρίου, 2020

Ευρηματικότητα και εργατικότητα

Ο Μιχάλης Θαλάσσης είναι ο ορισμός του αυτοδημιούργητου, καθώς από το συνεργείο του πατέρα του βρέθηκε στο τιμόνι μιας μεγάλης αλυσίδας τεχνικού ελέγχου οχημάτων, της My KTEO, που ήδη μετρά εννέα καταστήματα. Όπως ο ίδιος λέει: «το αυτοκίνητο είναι όλη μου η ζωή, γι΄ αυτό θέλω να είναι ασφαλές».

 

Στους βασικούς σταθμούς της ζωής του περιλαμβάνεται και η τότε πρωτοποριακή EXPRESS SERVICE στη Χαλκίδα την εποχή που η εταιρεία δεν είχε ούτε καν παρουσία στην Αθήνα.

 

Όπως ο πατέρας του, έτσι και ο ίδιος δε φοβάται το ρίσκο, είναι μέσα στο αίμα του. Ρισκάρει σε οικονομικά ανοίγματα, και τον αποζημιώνουν η εργατικότητα , τόσο η δική του όσο και όλου του προσωπικού του, που τους θεωρεί άξιους συνεργάτες.

 

 

Η ιδέα του ιδιωτικού ΚΤΕΟ

 

Μια βασική απορία, είναι πώς κατάφερε να διακρίνει εγκαίρως τη δυναμική των ιδιωτικών ΚΤΕΟ και την ηγεμονία τους απέναντι στα δημόσια , ώστε να επενδύσει σε αυτόν τον κλάδο .

 

Εξηγεί ότι όλη του τη ζωή ασχολείται με τα αυτοκίνητα. Από παιδάκι, μεγάλωσε στο συνεργείο του πατέρα του, ακολούθησε η τοπική Οδική Βοήθεια με την οικογένεια του, η οποία μετεξελίχθηκε σε EXPRESS SERVICE και ως μόνιμος πραγματογνώμων σε θανατηφόρα ατυχήματα στον Ν. Ευβοίας μέχρι και σήμερα, κατέχει μεγάλη εμπειρία και πλέον τεχνογνωσία στο αντικείμενο των αυτοκινήτων.

 

«Έζησα κάποια χρόνια στο εξωτερικό, καθώς είχα ασχοληθεί με την εμπορία αυτοκινήτων αλλά και ανταλλακτικά αυτών. Εκεί υπήρχαν ήδη τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ, οπότε δεν γεννήθηκε κάποια καινούργια ιδέα, ήρθε ως φυσική εξέλιξη των πραγμάτων και της δουλειά μου. Ωστόσο περί το 1979 ήρθε στη Χαλκίδα ο ίδιος ο ιδρυτής της οδικής βοήθειας EXPRESS SERVICE, που τότε δραστηριοποιούνταν μόνο στη Θεσσαλονίκη να μας προτείνει συνεργασία. Έτσι γεννήθηκε το ομώνυμο κατάστημα της Χαλκίδας. Το αντίστοιχο της Αθήνας έγινε επτά χρόνια αργότερα. Εκείνη την εποχή εμείς πηγαίναμε να βοηθήσουμε οπουδήποτε πάθαινε βλάβη κάποιο αυτοκίνητο, ενώ καλύπταμε μια πολύ μεγάλη ακτίνα. Αντίστοιχα υπήρχε η ΕΛΠΑ αλλά η διαφορά μας είναι ότι δε λειτουργούσε με τηλέφωνο αναφοράς, κάτι που καθιερώσαμε εμείς. Τον τεχνικό έλεγχο τον κάναμε δώρο στους πελάτες μας, ώστε να μην παρουσιάζουν ζημιές τα αυτοκίνητα και να μη μένουν», δηλώνει.

 

Όταν αποφάσισε να δραστηριοποιηθεί στα ΚΤΕΟ θυμάται με πόσες δυσκολίες στήθηκε το πρώτο MyKTEO στη Χαλκίδα. «Ξεκίνησα αυτό το βήμα και προσπαθούσα εναγωνίως να συγκεντρώσω χρήματα για να μπορέσω να καταβάλω στην επένδυση. Οι τράπεζες ήταν, όπως πάντα, δύσπιστες και η χρηματοδότηση ήταν σχεδόν αδύνατη. Σιγά σιγά και με πολύ δουλειά, αγωνία, άγχος, ταλαιπωρία κατάφερα να κάνω το βήμα. Δεδομένου ότι ήταν από τα πρώτα ΚΤΕΟ στη χώρα, όλες οι διαδικασίες καθυστερούσαν. » Όλα ξεκίνησαν το 2006 στη Χαλκίδα, ακολούθησε ο Έβρος, η Βοιωτία, η Λαμία και η Άμφισσα.

 

Στην ερώτηση, πως και αποφάσισε να φτάσει στην Βόρεια Ελλάδα εξηγεί ότι «οι συγκυρίες με οδήγησαν στην Αλεξανδρούπολη, και ήταν το πρώτο στο Νομό. Ήταν σημαντικό να είσαι πρώτος. » λέει.

 

 

Είναι θέμα ποιότητας υπηρεσιών και σεβασμού

στην ασφάλεια

 

Γιατί όμως επικράτησαν τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ έναντι των δημόσιων; Ο κ. Θαλάσσης αναφέρει πως «τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ καθιερώθηκαν στη συνείδηση του κόσμου γιατί παρέχουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες άμεσα χωρίς γραφειοκρατία και με πραγματική ασφάλεια. Η νομοθεσία που αφορά στη διαδικασία του ελέγχου κάθε τόσο γίνεται όλο και πιο απαιτητική. Το προσωπικό, πρέπει συνέχεια να βρίσκεται σε μια διαρκή εξέλιξη και να εκπαιδεύεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Τα μηχανήματα όπου γίνεται ο έλεγχος συντηρούνται και αναβαθμίζονται -βάσει προτύπων- πολύ συχνά. Όλη η διαδικασία του ελέγχου γίνεται από το εξειδικευμένο προσωπικό και ο πελάτης δεν έχει παρά να χαλαρώσει στην αίθουσα αναμονής, να παρατηρήσει τη διαδικασία βήμα-βήμα πίνοντας έναν καφέ! » .

 

«Εμάς μας ενδιαφέρει το όχημα να κυκλοφορεί έξω ασφαλές», τονίζει και συμπληρώνει ,μάλιστα , πως με τα κρατικά ΚΤΕΟ «οι οδηγοί ένοιωθαν σαν να δίνουν πανελλαδικές, δεν ήξεραν αν θα περάσει το αμάξι τον έλεγχο και τι θα τους ζητήσουν».

 

Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα είναι και η είδηση που μας δίνει ότι τα αυτοκίνητα που έχουν πάνω από 150.000 χλμ ή είναι πάνω από 10 ετών πλέον θα περνούν ΚΤΕΟ κάθε χρόνο, αντί της διετίας. Φυσικά, όπως διευκρινίζει, το κόστος στη συγκεκριμένη περίπτωση θα είναι πολύ μικρότερο.

 

Μας εξηγεί την αξία να εμπιστευόμαστε το συνεργείο και το ΚΤΕΟ που ελέγχει το αυτοκίνητό μας. «Πρέπει να ξέρεις και να εμπιστεύεσαι το συνεργείο σου. Να περνάς ΚΤΕΟ και να τους λες: «πεσ’ μου τι χρειάζεται να πάω να το φτιάξω. Είμαι πραγματογνώμων στα θανατηφόρα τροχαία στην Εισαγγελία Ευβοίας και δεν σας το λέω τυχαία», επισημαίνει με νόημα.

 

Μάλιστα εξηγεί ότι στα MyKTEO, εκτός από την εξυπηρέτηση, τους ενδιαφέρει πραγματικά η ασφάλεια των οδηγών. «Εμείς βοηθάμε οποιονδήποτε θέλει να αγοράσει ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο. Πραγματοποιούμε δωρεάν τον τεχνικό έλεγχο και επισημαίνουμε τυχόν προβλήματα. Μας αφορά η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο και η ασφάλεια του συμπολίτη μας», τονίζει.

 

 

Τώρα δεν μπορούν να πειράξουν χιλιόμετρα

 

 

Προ διετίας η Ελλάδα σείστηκε συθέμελα από το εμπόριο μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, τα χιλιόμετρα των οποίων ήταν πειραγμένα. Ο κ. Θαλάσσης υποστηρίζει πως όντως υπήρχαν περιπτώσεις με αυτή την κατάσταση, όμως προσφάτως το Υπουργείο αναβάθμισε το μηχανογραφικό του και έτσι σε κάθε δελτίο τεχνικού ελέγχου αναγράφεται το ιστορικό των χιλιομέτρων του κάθε οχήματος.

 

Η ασφάλεια είναι το παν

 

 

Αναφορικά πάντως με την εκπαίδευση των οδηγών και τα τροχαία ατυχήματα, υπενθυμίζει ότι σε κάποιες χώρες του εξωτερικού, δίπλα σε νέο οδηγό πρέπει απαραίτητα να βρίσκεται ένας έμπειρος -για τουλάχιστον τους πρώτους έξι μήνες. Αυτό που ο ίδιος προτείνει και θεωρεί σημαντικό είναι ότι θα ήταν ιδανικό σε κάθε πόλη να υπάρχει πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής για την εκπαίδευση και εξοικείωση των παιδιών με τα οχήματα και την οδηγική συμπεριφορά. Ώστε να ξεκινάει από μικρές ηλικίες η εξοικείωση με το όχημα.

 

 

«Αναπτυσσόμαστε καιεν μέσω κρίσης»

 

«Έχει φανεί, ειδικά τα τελευταία χρόνια ότι αυτός ο λαός αντέχει πολλά.. Το πιο σημαντικό όμως είναι η υγεία όλων μας. Χωρίς την υγεία μας, δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα. Όλες οι επιχειρήσεις έχουν υποφέρει και πάλι ο Έλληνας προσπαθεί. Κάθε μέρα. Δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση ο τομέας μας. Δικαιολογημένα, και αυτή την περίοδο της καραντίνας κι εμείς κλείσαμε αλλά εξυπηρετούσαμε μόνο οχήματα διεθνών μεταφορών που στηρίζουν τις εξαγωγές στη χώρα μας. Περνάμε δύσκολη περίοδο με το φόβο της δημόσιας υγείας. Κάνουμε όλοι υπομονή και δεν

μπορεί να γίνει και κάτι άλλο. Τηρούμε τα μέτρα προστασίας για την ασφάλεια όλων μας», δηλώνει σκεπτικός.

 

Σκοπός μας είναι να αναπτυσσόμαστε και να δημιουργούμε νέες θέσεις εργασίας. Αυτό κάνουμε. Σε κάθε ευκαιρία. Αναπτυσσόμαστε και στηρίζουμε έμπρακτα τις τοπικές κοινωνίες -όπου δραστηριοποιούμαστε- με έργα και δράσεις .» θα μας απαντήσει σε ερώτηση σχετικά με την εταιρική ευθύνη και πράγματι αν κοιτάξει κανείς στη Φωκίδα δεν είναι λίγα τα αθλητικά σωματεία στα οποία έχει γίνει χορηγός. «Είναι αυτός ένας τρόπος, να πούμε ένα “ευχαριστώ” σε όλους όσους μας στηρίζουν όλα αυτά τα χρόνια. »

 

Ο Όμιλος απαριθμεί 9 myΚΤΕΟ και είναι η μεγαλύτερη αποκλειστικά ελληνική εταιρεία στον τομέα των ιδιωτικών ΚΤΕΟ. Αυτό σημαίνει, όπως ο ίδιος τονίζει, ότι «τα έσοδα μένουν εδώ! Μένουν στην Ελλάδα! Στηρίζουμε τη χώρα μας. »

 

“Μετράμε εννέα συνολικά», λέει με καμάρι για τα δημιουργήματά του, τα οποία όπως θα τονίσει με έμφαση «θεωρώ παιδιά μου». Και έχει κάθε λόγο να καμαρώνει. Γιατί; Μα γιατί ό,τι κατάφερε το έκανε με το μυαλό και με τα δυο του χέρια, σαν τον πατέρα του. Συγκινημένος θυμάται τι έχει ζήσει. «Φτώχια και αγάπη. Ήμασταν φτωχοί δεν είχαμε σχεδόν τίποτε. Ο πατέρας μου ήταν αγράμματος, έμεινε ορφανός έξι χρονών, αλλά είχε ένα φοβερό μυαλό. Έλεγε, δε φοβάμαι να χρεωθώ αρκεί να έχω τα δυο μου χέρια. Ήταν της πατέντας, έφτιαχνε τα πάντα. Τον θαύμαζα πολύ και ήθελα να του μοιάσω», λέει και νοιώθει υπερήφανος. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο πως ένας από τους φόβους του είναι μήπως άθελά του βλάψει κάποιον. «Δεν θα ήθελα ποτέ να κάνω κακό σε κάποιον και αν αυτό συμβεί, να ξέρετε ότι έγινε εν αγνοία μου. Έχω βαθιά πίστη στο Θεό και θεωρώ ότι αν δεν ήμουν ευλογημένος δεν θα τα κατάφερνα», υποστηρίζει.

 

 

Ο βραχνάς του 10% και μια δύσκολη συνδικαλιστική μάχη

 

 «Όταν ξεκίνησαν να λειτουργούν τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ, τα δημόσια ήταν φθηνότερα. Ο λόγος είναι πως το κράτος είχε επιβάλλει στα ιδιωτικά ένα ποσοστό της τάξεως του 10% επί του τζίρου», όπως εξηγεί. «Αυτό όμως δημιουργούσε αυτομάτως ανισότητα και άδικη μεταχείριση ανάμεσα στο ιδιωτικό και το δημόσιο, αφού εμείς πέραν του 10% είχαμε και την επιβάρυνση του ΦΠΑ. Το σωματείο των ΙΚΤΕΟ είχε προσφύγει πολλές φορές για αυτό το 10% ακόμη και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού. Μετά από πολλές μάχες, το 2013 σταμάτησε αυτή η καταβολή προς το κράτος. Βέβαια, και τώρα δίνουμε ένα ποσοστό -καλώς ή κακώς-, αλλά δε συγκρίνεται με το πριν », τονίζει.

 

 

«Πάνω από όλα η υγεία»

 

 

Η κουβέντα δεν θα μπορούσε να μην πάει και στην πανδημία με τον κ. Θαλάσση να εκφράζει τη θλίψη του για το γεγονός ότι φτάσαμε σε σημείο να μετράμε 100 περίπου θανάτους την ημέρα. «Παγκοσμίως φαινόταν ότι η κατάσταση έδειχνε να ξεφεύγει βλέποντας μάλιστα πρωθυπουργούς χωρών να υποτιμούν οι ίδιοι την πανδημία και να μην προστατεύουν τους πολίτες τους. Φυσικά, όπως εξελίχθηκε η κατάσταση, κανένας δεν μπορούσε να φανταστεί ότι θα χάναμε 100 ανθρώπους την ημέρα στην Ελλάδα και να ξεμένουμε από σωληνάκια, αναπνευστήρες και ΜΕΘ», θα πει φανερά προβληματισμένος.

 

Εξηγεί μάλιστα ότι λόγω της κατάστασης φέτος δεν ήρθε στη Φωκίδα και δεν κατάφερε να δει τους καλούς φίλους που έχει και στην περιοχή μας. «Αν και μπορώ να μετακινηθώ λόγω επαγγελματικής ιδιότητας η αλήθεια είναι πως κλείστηκα κι εγώ -όπως όλοι- όταν διαπίστωσα πως αυξάνεται η μεταδοτικότητα. Ευτυχώς το ξεπέρασε η Φωκίδα, αλλά και η Στερεά γενικότερα, οπότε θα κάνουμε ήρεμα και οικογενειακά Χριστούγεννα και μετά θα έχουμε την ευκαιρία να ευχαριστηθούμε όσα στερηθήκαμε», θα πει και θα συμπληρώσει ότι «Δυστυχώς την τελευταία στιγμή αναβάλαμε και το ράλι στις Καρούτες αν και ήταν όλα έτοιμα».

 

 Παρά όμως τα προβλήματα που δημιούργησε η πανδημία ο ίδιος δείχνει ανακουφισμένος και ευχαριστημένος που η οικογένειά του , οι συνεργάτες του και, βεβαίως, ο ίδιος είναι καλά. «Δεν υπάρχει τίποτε πιο σημαντικό από την υγεία. Όλα τα άλλα έπονται », μας λέει.

 

 «Από την αρχή κατανοήσαμε ότι θα θιγεί σοβαρά το αυτοκίνητο και η μετακίνηση, αλλά ασφαλώς προέχει η υγεία. Ο άνθρωπος όσες φορές και αν χρειαστεί μπορεί να αρχίσει από την αρχή. Αρκεί να τολμά», λέει και δείχνει να το εννοεί.

 

 

 

Χριστουγεννιάτικο δώρο τα παιδιά του

 

 

Στην ερώτησή μας για τα πιο ωραία Χριστούγεννά που θυμάται απαντά με συγκίνηση, «Έχω κάνει Χριστούγεννα μόνος μου στο εξωτερικό. Όπως είπα και νωρίτερα, στο εξωτερικό δεν ήμουν για διακοπές. Δούλευα, λέει τονίζοντας ότι «όταν είσαι Άγιες ημέρες μόνος στο εξωτερικό δεν είναι και η καλύτερη εμπειρία…»

Τέλος, δείχνοντας τον τρυφερό χαρακτήρα του μιλάει με τα θερμότερα λόγια για την οικογένειά του. Έχουμε μια ευτυχισμένη οικογένεια και νοιώθω πολύ τυχερός που αν και άργησα τα κατάφερα. Η γυναίκα μου είναι δίπλα μου, και θέλει να είναι και επαγγελματικά δίπλα μου. Τα πιο ωραία Χριστούγεννα είναι αυτά που κάνω τώρα με την οικογένειά μου. Κάθε Χριστούγεννα εξάλλου έρχεται και ένα παιδί», αναφέρει και η χαρά είναι έκδηλη στη φωνή του

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Check Also

Στο Μαραθιά Δωρίδας: Βγήκαν μαχαίρια για το λογαριασμό

Στο Μαραθιά Δωρίδας Βγήκαν μαχαίρια για το λογαριασμό Απίστευτο και όμως αληθινό. Ο λογαρι…