Στο Γαλαξίδι παρουσιάστηκε το Πρόγραμμα «Ελληνικό Πρωινό»
Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 2 Απριλίου στην αίθουσα του Παρθεναγωγείου Γαλαξιδίου, η παρουσίαση του προγράμματος «Ελληνικό Πρωινό» από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος και το Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Φωκίδας, σε συνεργασία με το ξενοδοχείο «Γανυμήδης» και το Γραφείο Εναλλακτικού Τουρισμού του ΚΟΙΣΠΕ Ν. Φωκίδας «Γιάννης Βολίκας».
Μετά την εκδήλωση ακολούθησε παρουσίαση του μπουφέ του «Ελληνικού Πρωινού Φωκίδας» στο ξενοδοχείο Γανυμήδης.
Σκοπός της εκδήλωσης ήταν η ανάδειξη του γαστρονομικού πλούτου της περιοχής μας, η ποικιλία των προϊόντων από μονάδες ντόπιων παραγωγών του Νομού μας και η παρουσία των προϊόντων αυτών στο μπουφέ των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων και τουριστικών καταλυμμάτων της Φωκίδας, με αυθεντικότητα και πρωτοτυπία.
Γ. Γαζής: «Όλες οι έρευνες καταλήγουν στο συμπέρασμα πως επιχειρήσεις που παράγουν προϊόντα με τοπικά χαρακτηριστικά, κερδίζουν διαρκώς αγορές και πελάτες»
Κατά την διάρκεια της ομιλίας του ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Φωκίδας κ. Γιώργος Γαζής, μεταξύ άλλων τόνισε:
«Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Φωκίδας, χαιρετίζει τη σημερινή εκδήλωση για την παρουσίαση του προγράμματος «Ελληνικό πρωινό», καθότι πρόκειται για μία αρκετά φιλόδοξη προσπάθεια ανάδειξης των γεύσεων της περιοχής μας και των δυνατοτήτων των ντόπιων παραγωγών, οι οποίες δυνατότητες μετουσιώνονται σε εξαιρετικά προϊόντα. Ως εκπρόσωπος του επιχειρηματικού κόσμου, επιθυμώ να θίξω περισσότερο την επιχειρηματική πλευρά του όλου θέματος και να επικεντρωθώ στην αναγκαιότητα προσαρμογής στην νέα πραγματικότητα.
Η καινούργια αυτή πραγματικότητα, η οποία συνοδεύεται και από την είσοδο νέων ανθρώπων στην αγροτική παραγωγή, μεταλλάσσει σταδιακά το προφίλ του Έλληνα παραγωγού, ο οποίος από απλός παραγωγός που παραδίδει τους κόπους του σε κάποιον μεσάζοντα, ή σε κάποια βιομηχανία, τώρα αρχίζει βαθμιαία να αποκτά επιχειρηματική αντίληψη επαγγελματία, κυρίως στον τομέα των αγροτοδιατροφικών προϊόντων. Ο παραγωγικός κόσμος έχει αρχίσει να σκέφτεται επιχειρηματικά και σ’ αυτήν την αλλαγή κατεύθυνσης έχει συμβάλει σε μεγάλο βαθμό η οικονομική κρίση. Παράλληλα, η οικονομική κρίση οδήγησε και στην αύξηση κατά δύο περίπου ποσοστιαίες μονάδες (έφτασε σχεδόν στο 13%) της συμμετοχής του πρωτογενούς τομέα επί του συνόλου του ενεργού πληθυσμού. Ωστόσο, παρόλο που τα πρώτα δείγματα είναι ενθαρρυντικά, ο Έλληνας παραγωγός χρειάζεται να υλοποιήσει ακόμη πολλά βήματα για να μπορεί να παράγει περισσότερο ανταγωνιστικά προϊόντα, τα οποία υπό προϋποθέσεις θα έχουν τύχη ακόμη και στις ξένες αγορές. Απαιτείται, λοιπόν, ο αγρότης-παραγωγός να εξελιχθεί σε παραγωγό-επιχειρηματία και να προσανατολισθεί σε ποιοτικότερη παραγωγή, με χαμηλότερα κόστη και με τη μικρότερη δυνατή επιβάρυνση του περιβάλλοντος.
Δυστυχώς, για πολλά χρόνια ασχολούμασταν περισσότερο με τις επιδοτήσεις και λιγότερο με το κόστος παραγωγής που είναι βασικό στοιχείο ανταγωνιστικότητας. Η μείωση του κόστους παραγωγής, αλλά και τα ποιοτικότερα προϊόντα, είναι οι βασικές προϋποθέσεις για να ανοίξει ο δρόμος για τη μεταποίηση των παραγόμενων προϊόντων. Για υψηλότερα εισοδήματα και περισσότερες θέσεις εργασίας, χρειάζεται να αλλάξουν αρκετές καλλιέργειες και να στραφούμε σε καλλιέργειες υψηλής αξίας. Μόνο, όμως, με τη μείωση του κόστους εργασίας στον παραγωγικό τομέα, δύσκολα θα αυξηθεί η ανταγωνιστικότητα, καθώς χρειάζεται επιπλέον εκμηχάνιση και χρήση υψηλής τεχνολογίας. Επιπλέον, η κατάρτιση επιχειρηματικών σχεδίων, μπορεί να συμβάλει θετικά, τόσο στην απασχόληση, όσο και στη διατήρηση του πληθυσμού στην ύπαιθρο.
Καλούμε άνεργους, ή νέους επιχειρηματίες, να κάνουν χρήση των διαφόρων επιδοτήσεων και να ξεκινήσουν τα δικά τους εργαστήρια, τις δικές τους βιοτεχνίες. Μικρές βιοτεχνίες που παρασκευάζουν με ντόπια υλικά μπορούν να δημιουργηθούν – ιδίως στην περιφέρεια – και να διαθέτουν τα προϊόντα τους ακόμη και στο εξωτερικό. Όλες οι έρευνες καταλήγουν στο συμπέρασμα πως επιχειρήσεις που παράγουν προϊόντα με ιδιαίτερα και μάλιστα τοπικά χαρακτηριστικά, κερδίζουν διαρκώς αγορές και πελάτες. Οι καταναλωτές απαιτούν αγνά υλικά και δείχνουν ολοένα και μεγαλύτερη εμπιστοσύνη σε προϊόντα μικρών επιχειρήσεων.
Καλούμε, τέλος, τον παραγωγό να αποκτήσει την ταυτότητα του επιχειρηματία, αναλαμβάνοντας την οργάνωση και το συντονισμό των παραγωγικών μέσων για την παραγωγή αγαθών και σκοπό την επίτευξη μεγαλύτερου κέρδους. Να αναλάβει ο παραγωγός το επιχειρηματικό ρίσκο, βασιζόμενος σε κρίσιμες μεν αποφάσεις, αλλά και στις ικανότητές του. Πάντα υπάρχει ο επιχειρηματικός κίνδυνος και η ικανότητα του να είναι κάποιος επιχειρηματίας είναι ένα είδος εργασίας και μάλιστα καθόλου εύκολο. Είναι μία έμφυτη ικανότητα, η οποία όμως μπορεί να βελτιωθεί με την εκπαίδευση, την εμπειρία και την εξειδίκευση».
Στο Μαραθιά Δωρίδας: Βγήκαν μαχαίρια για το λογαριασμό
Στο Μαραθιά Δωρίδας Βγήκαν μαχαίρια για το λογαριασμό Απίστευτο και όμως αληθινό. Ο λογαρι…