Οι θέσεις του εργατικού κέντρου Φωκίδας για την παιδεία
“Οι θέσεις του Εργατικού Κέντρου Φωκίδας και του ΠΑΜΕ και η απάντηση του ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος στο νομοσχέδιο της κυβέρνησης για
τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση”
Άμφισσα 27/ 8 /2013
1. Η κυβέρνηση έφερε σήμερα στη Βουλή το νομοσχέδιο “Για την αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Λοιπές Διατάξεις”.
Πρόκειται για μια εξαιρετικά αρνητική εξέλιξη, άκρως επιζήμια για τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα των παιδιών της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων.
Κρίση ζήτημα εδώ είναι η ενημέρωση των εργαζομένων το να μάθουν τι σημαίνει αυτό το νομοσχέδιο για τα παιδιά τους, τι επιπτώσεις έχει για τη μόρφωσή τους, για το μέλλον τους.
Το νομοσχέδιο πρέπει να βρει απέναντί του σύσσωμο τον εργαζόμενο λαό και τη νεολαία.
Το νομοσχέδιο εντάσσεται στο πλαίσιο της γενικότερης αντιλαϊκής πολιτικής της κυβέρνησης, συμβάλλει στην επιτάχυνση των διαρθρωτικών αλλαγών στο Δημόσιο και στην Εκπαίδευση, υπηρετεί τη γενικότερη στρατηγική της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας του μεγάλου κεφαλαίου. Βρίσκεται στην ίδια όχθη και στην ίδια στρατηγική της μείωσης των μισθών, της διάλυσης της κοινωνικής ασφάλισης, της μείωσης των εργοδοτικών εισφορών, των ιδιωτικοποιήσεων και άλλα.
Με το νομοσχέδιο, αυτό το σχολείο στο οποίο πηγαίνουν τα παιδιά μας, γίνεται πιο ταξικό και ως προς τον προσανατολισμό του και ως προς το μορφωτικό του περιεχόμενο αλλά κυρίως ως προς το ποιος και ποιοι θα μαθαίνουν.
Φτιάχνουν ένα σχολείο που στην κυριολεξία θα πετάει έξω από τη γενική μόρφωση τα παιδιά της εργατικής τάξης, θα τα προορίζει για φτηνό εργατικό δυναμικό.
Το θέμα αφορά πρώτα και κύρια την εργατική τάξη. Έχει να κάνει με το τσάκισμα των μορφωτικών και εργασιακών δικαιωμάτων των παιδιών της με τη διαπαιδαγώγηση και εν τέλει με τη διαμόρφωση του νέου ανθρώπου.
Οι εργάτες δεν μπορούν να αφήσουν την υπόθεση της μόρφωσης και της διαπαιδαγώγησης των παιδιών τους στα χέρια και στα νύχια της αστικής τάξης. Τα μυαλά και οι ψυχές των παιδιών μας δεν μπορεί να διαπλάθονται από τους ιθύνοντες της καπιταλιστικής βαρβαρότητας, από τους μέντορες της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο.
Η υπόθεση της μόρφωσης των παιδιών μας είναι πρώτα και κύρια υπόθεση δική μας, υπόθεση της εργατικής τάξης και του λαϊκού κινήματος.
Μας αφορά λοιπόν και το ποιοι μαθαίνουν και το τι μαθαίνουν τα παιδιά μας.
2. Πιο συγκεκριμένα. Τι αλλαγές φέρνει το νομοσχέδιο και
που στοχεύουν:
§ Είναι γνωστό και επιστημονικά τεκμηριωμένος ο ρόλος της γενικής παιδείας, της γενικής μόρφωσης στην όσο το δυνατό ολόπλευρη διαμόρφωση του νέου ανθρώπου. Η γενική παιδεία και μόρφωση φτιάχνει το νου, τη σκέψη, την προσωπικότητα του νέου ανθρώπου. Συμβάλλει καθοριστικά στο να αντιλαμβάνεται ο άνθρωπος την κίνηση, την εξέλιξη των νόμων και της κοινωνίας, αντικειμενικά τον φέρνει πιο κοντά στην επιστημονική πραγματικότητα. Είναι εφόδιο πνευματικής και ταξικής αφύπνισης. Ταυτόχρονα είναι και βασικό εφόδιο για την επαγγελματική του διαδρομή.
Τι κάνει λοιπόν η κυβέρνηση με το νομοσχέδιο;
Αφαιρεί τη Γενική μόρφωση από τα ΕΠΑΛ αφού μαθήματα γενικής παιδείας σ΄αυτό θα υπάρχουν μόνο, στην Α’ τάξη.
Στη Β’ και Γ’ ΕΠΑΛ θα υπάρχουν σχεδόν αποκλειστικά μαθήματα επαγγελματικής κατάρτισης και δεξιότητες. Δηλ. θα ετοιμάζονται στο σωρό οι μελλοντικοί Χειριστές ή οδηγοί (π. χ. των μεταλλείων, παντός πτυχίου και παντός μηχανήματος ή οχήματος) με ατομικές συμβάσεις και με μισθούς τρείς κι εξήντα.
Στο ΓΕΛ τα μαθήματα της Γενικής Παιδείας στην Α’ Λυκείου θα είναι 100%, στην Β’ Λυκείου 80%, και στην Γ’ Λυκείου 20%.
Από νωρίς-νωρίς λοιπόν κατατάσσουν τα παιδιά της εργατικής τάξης σ΄αυτούς που «δεν παίρνουν τα γράμματα», σε αυτούς που αύριο πρέπει να είναι ένα απλό γρανάζι για την κερδοφορία τους.
§ Δεύτερη σημαντική αλλαγή είναι αυτή του εξεταστικού.
Ένας μαθητής για να περάσει σε κάποιο ΑΕΙ ή ΤΕΙ θα δώσει 4 φορές Πανελλαδικές εξετάσεις.
Οι πρώτες τρεις θα είναι από τάξη σε τάξη Α, Β, Γ και η 4η για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Το 50% των θεμάτων των εξετάσεων θα το ορίζει ο καθηγητής του σχολείου και το άλλο 50% θα το επιλέγει από τράπεζα θεμάτων που θα ορίζει το Υπ. Παιδείας.
Ο βαθμός του απολυτηρίου κάθε τάξης θα προσμετράτε στο βαθμό του πτυχίου ο οποίος επίσης θα προσμετράτε για την εισαγωγή στα ΑΕΙ-ΤΕΙ.
Έτσι το Λύκειο μετατρέπεται σε εξεταστικό κέντρο.
Τι σημαίνει αυτό:
* Παραπέρα υποβάθμιση της γενικής μόρφωσης και του μορφωτικού ρόλου του σχολείου.
* Ακόμα περισσότερα φροντιστήρια ακόμη περισσότερα έξοδα για τη λαϊκή οικογένεια που ήδη αιμορραγεί οικονομικά. Το νομοσχέδιο είναι η χαρά των εμπόρων της μόρφωσης.
* Χιλιάδες παιδιά που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα θα πεταχθούν βίαια εκτός Λυκείου ή θα στραφούν στην ψευτοκατάρτιση και την επαγγελματική εκπαίδευση. Μ΄αυτό τον τρόπο εξυπηρετείται ο στρατηγικός στόχος της ΕΕ και του κεφαλαίου για μαζικοποίηση της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και της κατάρτισης.
* Αυξάνεται η σχολική διαρροή, που ήδη σε συνθήκες καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης αυξήθηκε από το Γυμνάσιο στο Λύκειο από 17% σε 19%.
* Παιδιά λάστιχο χωρίς ελεύθερο χρόνο και δημιουργική ζωή. Μόνο να σκεφτεί κανείς ότι με το νομοσχέδιο και τις αλλαγές που αυτό φέρνει στο ωρολόγιο πρόγραμμα του Γυμνασίου τα παιδιά θα κάνουν κάθε μέρα 7ωρα!
§ Η διάταξη που προβλέπει ότι για να περάσει ένας μαθητής την τάξη πρέπει οπωσδήποτε να πιάσει τη βάση του 10 σε Μαθηματικά και Νέα Ελληνικά, επίσης θα αποτελέσει ένα κόσκινο για το ξεσκαρτάρισμα των παιδιών της λαϊκής οικογένειας. Πολύ απλά. Διώχνουν και μ΄αυτό τον τρόπο τα παιδιά από το σχολείο, και από το ΓΕΛ και από το ΕΠΑΛ, τα σπρώχνουν στην κατάρτιση και τη σχολική διαρροή.
§ Για να πάει ένας μαθητής στο νυχτερινό πρέπει να έχει συμπληρώσει το 20ο έτος της ηλικίας του.
Δηλαδή ένα παιδί της σχολικής διαρροής των 13 ή 14 ετών πρέπει να περιμένει 6-7 χρόνια για να πάει στο νυχτερινό σχολείο.
Στην πραγματικότητα δεν χτυπούν μόνο τη νυχτερινή εκπαίδευση και τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών, αλλά δείχνουν πραγματικό ταξικό μίσος για τα παιδιά της εργατικής τάξης.
§ Θεσμοθετούν στα Ε Π Α Λ το 4ο έτος, δηλαδή τη μαθητεία και μάλιστα με το επιχείρημα ότι έτσι αντιμετωπίζουν την ανεργία στους νέους.
Για 9 μήνες και με 9 ευρώ (μεικτά) την ημέρα μόνο από τον ΟΑΕΔ θα βγάζουν τη λάντζα στα μεταλλεία ή αλλού, χωρίς ο επιχειρηματίας να δίνει ούτε 1 €.
Ο επιχειρηματίας λένε θα δίνει τη δυνατότητα στο μαθητή να αποκτήσει επαγγελματική εμπειρία !!
Όποιος σ΄αυτή τη γαλέρα δεν τραβήξει κουπί και δεν βγάλει το 4ο έτος της μαθητείας δεν θα παίρνει πιστοποιημένο πτυχίο.
Άρα το 4ο έτος είναι υποχρεωτικό και όχι προαιρετικό όπως ισχυρίζεται η κυβέρνηση.
· Το νέο σχολείο που τσακίζει τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών, προϋποθέτει και ένα εκπαιδευτικό με τσακισμένα εργασιακά δικαιώματα, ένα εκπαιδευτικό με σκυφτό το κεφάλι, φοβισμένο και άβουλο γρανάζι στην αναπαραγωγή της αστικής ιδεολογίας.
Γι΄αυτό τον λόγο η κυβέρνηση απέλυσε 10.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Βάζει τους εκπαιδευτικούς στην διαθεσιμότητα και στον προθάλαμο της απόλυσης. Αβίαστα και με βάση τα παραπάνω βγαίνει το συμπέρασμα πως οι διαρθρωτικές αλλαγές που γίνονται σήμερα στην εκπαίδευση στοχεύουν στην παραπέρα υποταγή της στις ανάγκες των μονοπωλίων και της κερδοφορίας τους, στη θωράκιση του καπιταλιστικού συστήματος.
Γι’ αυτό σπρώχνουν γρήγορα-γρήγορα τα παιδιά μας στην κατάρτιση, στη φτηνή ευέλικτη εργασία.
Γι΄αυτό τα πετούν έξω από τη γενική μόρφωση. Για να τα κάνουν ανίκανα να αμφισβητήσουν το σύστημα και την εξουσία τους. Στο τέλος τέλος εκεί αποσκοπούν, αυτή είναι η στρατηγική τους στόχευση. Φοβούνται την αυριανή βάρδια της εργατικής τάξης, θωρακίζουν το σύστημά τους.
Απ΄αυτή την άποψη η ανάγκη να οργανωθεί τώρα η πάλη, να αποσυρθεί, να μην περάσει το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο είναι ζήτημα ζωτικής σημασίας για την εργατική τάξη, αφορά όλο το λαό.
Εδώ και τώρα πρέπει να ορθώσουμε ένα αγωνιστικό – λαϊκό τείχος. Όλοι μαζί, εργάτες, φτωχοί αγρότες, αυτοαπασχολούμενοι, γυναίκες, νέοι και νέες, δάσκαλοι και μαθητές, εργαζόμενοι γονείς και σπουδαστές, ώστε να εμποδίσουμε και εντέλει να ανατρέψουμε την αντιεκπαιδευτική – αντιλαϊκή πολιτική.
Απαιτούμε μόρφωση δουλειά για όλα τα παιδιά.
– Κανένα παιδί έξω από το σχολείο, κανένα παιδί στο έγκλημα της παιδικής εργασίας και της ψευτοκατάρτισης. Κανένα νήπιο, κανένα βρέφος έξω από τα νηπιαγωγεία και τους παιδικούς σταθμούς.
– Όχι στο γενικευμένο πανελλαδικό σύστημα εξετάσεων σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ.
– Κατάργηση του ορίου ηλικίας που απαγορεύει την πρόσβαση στα νυχτερινά λύκεια. Ανεμπόδιστη πρόσβαση στα νυχτερινά σχολεία.
– Όχι τζάμπα εργασία για τους τραπεζίτες και τους εργοδότες. Πρακτική εξάσκηση που να συνδέεται με το πρόγραμμα σπουδών και το επάγγελμα, τουλάχιστον με 751ευρώ (μικτά)
– Όχι στο σχολείο της αγοράς και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
– Ένα σχολείο για όλα τα παιδιά που θα τα μορφώνει και δεν θα τα εξοντώνει. Ένα σχολείο που να ικανοποιεί τις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών. Μετά το ενιαίο 12χρονο υποχρεωτικό σχολείο όλοι οι μαθητές να έχουν το δικαίωμα πρόσβασης είτε στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, είτε στην τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση.
– Ούτε ένα ευρώ από τις τσέπες των γονιών. Όχι στην υποχρηματοδότηση της παιδείας της υγείας και των δήμων.
– Καμιά τάξη πάνω από 20 μαθητές.
– Καμιά απόλυση καμιά διαθεσιμότητα. Σταθερή μόνιμη δουλειά για όλους.
– Καμιά ιδιωτικοποίηση, καμιά εκποίηση του δημόσιου πλούτου, καμιά εκχώρηση δημόσιων κοινωνικών υπηρεσιών και οργανισμών στους άρπαγες των επιχειρηματικών ομίλων.
– Κανένας πλειστηριασμός στη λαϊκή κατοικία. Κανένας μόνος του, κανένας απροστάτευτος. Ταξική αλληλεγγύη, όλοι μαζί για να μην πάρουν οι τράπεζες τα σπίτια μας. Μια φωνή, μια γροθιά, σε κάθε σοκάκι σε κάθε γειτονιά.
– Όχι στη φοροληστεία και σε όλα τα χαράτσια. Να φορολογηθεί στο 45% το μεγάλο κεφάλαιο.
– Δημόσια κοινωνική ασφάλιση για όλους. Όχι στη νέα αντιασφαλιστική επίθεση, στη νέα προκλητική μείωση των εργοδοτικών εισφορών, στο βούλιαγμα των ασφαλιστικών ταμείων, στην κατάργηση των επικουρικών ταμείων, στη νέα μείωση του ΕΦΑΠΑΞ. Αύξηση των εργοδοτικών εισφορών και επιστροφή των λεηλατημένων από τα αποθεματικά των ταμείων.
Στην Ενιαία επίθεση Κυβέρνησης – Κεφαλαίου απαντάμε με ενιαίους αγώνες
για μέτρα ανακούφισης της λαϊκής οικογένειας από τις συνέπειες της καπιταλιστικής κρίσης, για να τους εμποδίσουμε, να τους σταματήσουμε, να τους ανατρέψουμε.
Μόνη λύση η φιλολαϊκή διέξοδος από την κρίση. Εδώ και τώρα διαγραφή του χρέους. Να περάσει όλος ο πλούτος στα χέρια των παραγωγών, στα χέρια του λαού.
Φιλολαϊκή ανάπτυξη χωρίς κηφήνες και αφεντικά, χωρίς τραπεζίτες και μονοπώλια.
Στη βάση αυτή οργανώνουμε τους αγώνες και όχι μόνο γύρω από ένα αίτημα σαν τις απολύσεις ή το εξεταστικό, όπως κάνουν υπονομευτικά και αποπροσανατολιστικά οι ηγεσίες της ΟΛΜΕ και της ΑΔΕΔΥ. Στη βάση αυτή αγώνας και απεργίες με διάρκεια, αξιοποίηση όλων των μορφών πάλης με τον όρο ότι οι αγώνες θα αποφασίζονται από τα κάτω με τη συμμετοχή των εργαζομένων, θα εξασφαλίζουν μαζικότητα, κοινωνική στήριξη και συμμαχίες, θα πηγαίνουν την υπόθεση του αγώνα μέχρι τέλους, μέχρι την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής.
Αποκρούουμε το στημένο παιχνίδι περί αντιπαράθεσης και φαγωμάρας Κυβέρνησης – ΟΛΜΕ, την οποία πληρώνουν οι μαθητές. Οι μαθητές είναι στο μάτι του κυκλώνα του νομοσχεδίου, πληρώνουν τις συνέπειες της καπιταλιστικής κρίσης και το νέο σχολείο της καπιταλιστικής κρίσης, πληρώνουν τη φαγωμάρα και τον ανταγωνισμό των μονοπωλίων, την ακόρεστη βούλησή τους για κερδοφορία.
Μέτωπο, κοινή δράση εργαζόμενων γονιών, μαθητών, εκπαιδευτικών.
Η απάντηση στην καπιταλιστική κρίση και στην αντιλαϊκή επίθεση κυβέρνησης – κεφαλαίου βρίσκεται στο σχολείο και στην κοινωνία των σύγχρονων λαϊκών αναγκών.
Άμεσος σχεδιασμός δράσης
Επιδιώκουμε το κάθε σωματείο, η κάθε ένωση γονέων να ξεκινήσει από αύριο κιόλας μια προσπάθεια ενημέρωσης των εργαζομένων για το τι αλλαγές φέρνει το νέο νομοσχέδιο.
Οργανώνουμε συσκέψεις μαζικών φορέων που θα συνδυάζουν την ενημέρωση με τον προγραμματισμό δράσης, την άμεση κινηματική παρέμβαση με παραστάσεις διαμαρτυρίας, συγκεντρώσεις, κινητοποιήσεις κ.α.
Βάζουμε ζήτημα στα διοικητικά συμβούλια και στις γενικές συνελεύσεις των σωματείων να πάρουν μαζικές αποφάσεις καταδίκης του νομοσχεδίου, απαιτώντας άμεσα την απόσυρσή του.
Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς φέρνουμε την οργάνωσης της πάλης μέσα στο σχολείο με μέτωπο και κοινή δράση γονέων, εκπαιδευτικών, μαθητών μετατρέπουμε τα σχολεία σε κέντρα αγώνα για την υπεράσπιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών μας.
Καλούμε την εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα να συμμετέχουν μαζικά στα πανελλαδικά συλλαλητήρια που καλεί το ΠΑΜΕ κατά την ημέρα συζήτησης του νομοσχεδίου στη βουλή.
Απευθύνουμε ιδιαίτερο κάλεσμα στους μαθητές μαζί με τους εργαζόμενους γονείς και τους εκπαιδευτικούς να μπουν μπροστά σε αυτόν τον αγώνα, να αντισταθούν, να σηκώσουν φωνή και ανάστημα κόντρα στο νομοσχέδιο της σφαγής των μορφωτικών τους δικαιωμάτων, στο νομοσχέδιο που τους κάνει τη ζωή λάστιχο, να σηκώσουν φωνή και ανάστημα κόντρα σε αυτούς που τους κόβουν ελπίδες και όνειρα για τη ζωή. Κι αν ακόμα η κυβέρνηση περάσει το νομοσχέδιο να το ακυρώσουν στην πράξη, να μείνει στα χαρτιά.
Απευθυνόμαστε από αυτό το βήμα σε όλους τους εκπαιδευτικούς και στους καλούμε μαζί με τη μάχη ενάντια σε όλες τις απολύσεις, ενάντια στις υποχρεωτικές μετατάξεις και την αντιλαϊκή πολιτική, να δώσουν και τη μάχη για την ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, τη μάχη της μόρφωσης των παιδιών του λαού.
Όπως έγραφε και ο Δ. Γληνός ο σωστός παιδαγωγός είναι αυτός που «βλέπει στις νέες ψυχές τη δυνατότητα μιας καλύτερης ανθρωπότητας και θέτει ολόκληρο τον εαυτό του υπηρέτη της δημιουργίας της».
Αν θες να λέγεσαι παιδαγωγός, να σταθείς πρέπει δίπλα στους μαθητές σου, στους λαϊκούς αγώνες και τα λαϊκά προβλήματα, να σμιλέψεις τις ψυχές των παιδιών σου , να διδάξεις πρέπει την ιστορική και επιστημονική αλήθεια.
Να επιμείνεις να μάθουν τα ίδια γράμματα όλα τα παιδιά, να αρνηθείς να ξεχωρίσεις τους μαθητές σου σε «καθυστερημένους» και «προχωρημένους».
Να διδάξεις την ανθρωπιά, το δίκιο των ανθρώπων του μόχθου, είτε Έλληνες είτε μετανάστες είναι. Να πολεμήσεις μαχητικά μέσα και έξω από την τάξη το ρατσισμό και το φασισμό, τη Ναζιστική, Φασιστική Χρυσή Αυγή, τους απόγονους του Χίτλερ και της Χούντας.
Όλοι μαζί μια φωνή και μια γροθιά, για να μην περάσει
η αμορφωσιά, η ημιμάθεια.
Στο Μαραθιά Δωρίδας: Βγήκαν μαχαίρια για το λογαριασμό
Στο Μαραθιά Δωρίδας Βγήκαν μαχαίρια για το λογαριασμό Απίστευτο και όμως αληθινό. Ο λογαρι…