Νικος Γιογάκης:“Αναμφισβήτητη η διάθεσή μου για συνεισφορά”
ΩτΦ: Μετά το Επιμελητήριο, είναι η πρώτη φορά που αποφασίσατε να εκτεθείτε και να αναζητήσετε την ψήφο των συνδημοτών σας. Γιατί αποφασίσατε τώρα να συμμετάσχετε στις αυτοδιοικητικές εκλογές και γιατί στο πλευρό του κ Ταγκαλή;
Ν.Γ. : Είμαι ένας άνθρωπος δραστήριος, που διαθέτει αρκετή ενέργεια και με ότι καταπιάνομαι μού αρέσει να το κάνω καλά και να πετυχαίνω τους στόχους μου. Από την άλλη μεριά, είμαι ένας άνθρωπος συνειδητοποιημένος και ποτέ μου δεν είχα ως μοναδικό μου σκοπό την προσωπική επιτυχία. Η φιλοσοφία μου δεν είναι μονοδιάστατη και δεν περιορίζει τίς ενέργειές μου, μόνο στο πώς θα πετύχω τούς προσωπικούς μου στόχους. Ακόμη και στο επαγγελματικό επίπεδο, ποτέ δεν αρκέστηκα, στην προσωπική επιτυχία και στην επίτευξη των εκάστοτε, προσωπικών επιδιώξεων, αλλά μέ ενδιέφερε και οι συνάδελφοί μου να είναι παραγωγικοί, να ευημερούν και να είναι ανταγωνιστικοί. Όταν οι συνάδελφοί σου, επαγγελματίες, έχουν τις ευκαιρίες και τη δυνατότητα να είναι ανταγωνιστικοί, κερδίζουν όλοι. Και οι επαγγελματίες κερδίζουν και το αγοραστικό κοινό κερδίζει και ολόκληρη η τοπική κοινωνία κερδίζει.
Έτσι, στα πιο παραγωγικά χρόνια της επιχειρηματικής μου πορείας, ασχολήθηκα με το Εμπορικό και Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Φωκίδας, με σκοπό να συνεισφέρω στην προαγωγή των συμφερόντων όλων των εμπόρων και των επαγγελματιών της περιοχής μας. Στις επιμελητηριακές εκλογές του 2011 συμμετείχα στις εκλογές του Επιμελητηρίου, ως Επικεφαλής του ενός εκ των δύο, συμμετεχόντων Συνδυασμών. Οι δύο αυτοί Συνδυασμοί ισοψήφισαν αλλά κατά την κατανομή των εδρών, ανά επαγγελματικό κλάδο, ο έτερος Συνδυασμός έλαβε μία έδρα επιπλέον. Ο συνδυασμός μας συμμετείχε, σε όλη τη διάρκεια της θητείας, στο Συμβούλιο του Επιμελητηρίου, συνεργαζόμενος άψογα με τον εκλεγέντα Πρόεδρο και τα υπόλοιπα μέλη του Συμβουλίου, συμβάλλοντας ουσιωδώς, κατά κοινή ομολογία, στις εργασίες του, στην ανάδειξη των ζητημάτων που απασχολούσαν τα μέλη και προάγοντας τα συμφέροντά τους.
Αλλά δεν περιορίστηκα μόνο σ’ αυτό. Είναι, άλλωστε, γνωστή η ενασχόληση και η προσφορά μου σε αθλητικά σωματεία και συλλόγους αλλά και η δουλειά μου σε άλλες θέσεις ευθύνης που κατείχα, όπως αυτή του άμισθου Προέδρου του Λιμενικού Ταμείου Φωκίδας.
Δεν είμαι, συνεπώς, κάποιος που για πρώτη φορά, συμμετέχει στα κοινά πράγματα, με την ευρύτερη έννοια του όρου. Αντίθετα, είμαι κάποιος, που ενδιαφέρεται για την τοπική μας κοινωνία και για το καλό των ανθρώπων που την αποτελούν. Η, δε, διάθεσή μου για συνεισφορά και προσφορά, σε όλα τα επίπεδα, είναι αναμφισβήτητη.
Στην πορεία μου, μέχρι σήμερα, οι συμπολίτες μας, αναγνωρίζουν τη σοβαρότητα, την εντιμότητα, την εργατικότητα, την απλότητα και την αποτελεσματικότητά μου. Κατά συνέπεια, ξέρουν καλά και τί μπορούν να περιμένουν από εμένα.
Ειδικότερα και σχετικά με την τοπική αυτοδιοίκηση, που με ρωτήσατε, θα σάς εξομολογηθώ ότι, τώρα, δεν είναι η πρώτη φορά, ούτε από μία μόνο δημοτική παράταξη, που μού έγινε πρόταση να «κατέβω» σε αυτοδιοικητικές εκλογές.
Η συμμετοχή στα αυτοδιοικητικά πράγματα, για μένα, είναι κάτι πολύ σοβαρό. Πέραν των ικανοτήτων, που θα πρέπει κάποιος να διαθέτει, απαιτείται υπευθυνότητα, σοβαρότητα, βούληση για ουσιαστική προσφορά αλλά και χρόνος. Χρειάζεται χρόνος για να ανταπεξέλθεις στις σοβαρές απαιτήσεις της αυτοδιοικητικής διαδικασίας. Χρειάζεται χρόνος για να εργαστείς και να προσφέρεις αυτά, που απαιτούν οι πολίτες από τη συμμετοχή σου σε αυτή.
Μέχρι σήμερα, λοιπόν, δεν είχα την «πολυτέλεια» να διαθέσω τον χρόνο, που εγώ πιστεύω ότι χρειάζεται, για να είναι κάποιος χρήσιμος και αποτελεσματικός σε μια δημοτική αρχή.
Επιπλέον, βρίσκω ότι σήμερα, η πρόκληση για να συμμετάσχω στην αυτοδιοίκηση είναι ακόμη μεγαλύτερη. Και το λέω αυτό γιατί στις μέρες μας, που η χώρα μας βγαίνει από μια πολυετή οικονομική κρίση και παρά τις κάθε είδους κρίσεις, (όπως η πανδημία, ο πόλεμος στην Ουκρανία, η ενεργειακή κρίση, κ.λ.π), που συνεχίζουν να μάς ταλαιπωρούν, δίνονται, παράλληλα, σοβαρές ευκαιρίες επανεκκίνησης, αναδιάρθρωσης, σταθεροποίησης και προόδου και για την τοπική αυτοδιοίκηση.
Αισθάνομαι, λοιπόν, ως υποχρέωση την ανάμειξη και δραστηριοποίησή μου στην Αυτοδιοίκηση, αναλογιζόμενος την ευθύνη, που θα έπρεπε να έχει ο καθένας από εμάς, απέναντι στα κοινά πράγματα του τόπου μας και απέναντι στην ίδια μας τη ζωή.
Δεν συμμερίζομαι αυτούς που, ενώ μπορούν, δεν επιθυμούν να συμμετάσχουν, και περιορίζονται στην «ασφάλεια» της κριτικής.
Έχω, όμως, και έναν ακόμη λόγο, που μού επιβάλλει, συνειδησιακά, τη συμμετοχή μου. Όντας ένας άνθρωπος, που από πολύ μικρή ηλικία, έχω δραστηριοποιηθεί επαγγελματικά – εμπορικά και επιχειρηματικά – και μέ έχουν στηρίξει, σ’ αυτή την πολύχρονη διαδρομή μου, όλοι οι συμπολίτες μας, αισθάνομαι μεγάλη ευγνωμοσύνη προς αυτούς αλλά και μια, επιπρόσθετη, υποχρέωση να αναμειχθώ και να προσφέρω τις υπηρεσίες μου, προς όφελος τους αλλά και προς όφελος του τόπου μας.
Να σάς απαντήσω, τώρα, στο δεύτερο σκέλος της ερώτησής σας, η οποία είναι γιατί επέλεξα να συστρατευτώ με την δημοτική παράταξη «Επιλογή Ευθύνης» του Παναγιώτη Ταγκαλή.
Όπως και νωρίτερα περιέγραψα, υπήρξα και συνεχίζω να είμαι, πάνω από όλα, ενεργός πολίτης. Ένα πολίτης, που ενημερώνεται για τα πράγματα, παρακολουθώ την γενικότερη πορεία του καθενός, τη στάση του και τα αποτελέσματα τής δράσης του. Ας μην ξεχνάμε ότι κανένας από τους επικεφαλής των τριών δημοτικών συνδυασμών, που θα λάβουν μέρος στις εκλογές της ερχόμενης Κυριακής, δεν είναι πρωτοεμφανιζόμενος στα αυτοδιοικητικά πράγματα.
Κατά την κρίση μου, λοιπόν, ο συνδυασμός «Επιλογή Ευθύνης» έχει ως κύρια χαρακτηριστικά του την εμπειρία, την τεχνογνωσία και την παραγωγή απτών και μετρήσιμων αποτελεσμάτων.
Σημαντικότατο υπήρξε, εξάλλου, για την επιλογή μου, το γεγονός ότι στην θητεία του, που σε λίγο ολοκληρώνεται, ο εν λόγω συνδυασμός – δημοτική αρχή, έδωσε προτεραιότητα και υλοποίησε τις διοικητικές τομές και διοικητικές διαρθρώσεις, που ήταν απολύτως απαραίτητες για την ορθή λειτουργία όλων των υπηρεσιών του Δήμου. Επίσης, το γεγονός ότι εξυγίανε και σταθεροποίησε τα οικονομικά του Δήμου, έπαιξε μεγάλο ρόλο στην απόφασή μου. Χωρίς την τακτοποίηση αυτών των δύο σημαντικότατων ζητημάτων, αντιλαμβάνεται ο οποιοσδήποτε, ότι με τα δεδομένα που σήμερα ισχύουν, δεν θα ήταν δυνατή, ούτε σ’ αυτή την τετραετία αλλά ούτε και στο μέλλον, η προώθηση των υπόλοιπων κρίσιμων θεμάτων, των έργων αλλά και της συνολικής αναπτυξιακής πορείας του Δήμου Δελφών. Αυτά τα δύο για μένα ήταν θεμελιώδους αξίας και για αυτό μένω σε αυτά.
Τα υπόλοιπα έργα που συντελέστηκαν και τα άλλα που έχουν, ήδη, δρομολογηθεί από τη δημοτική αρχή, δεν νομίζω ότι υπάρχει λόγος να αναφερθούν από εμένα, που για πρώτη φορά συμμετέχω στο συνδυασμό, και, άλλωστε, έχουν επικοινωνηθεί και συνεχίζουν να επικοινωνούνται στα πλαίσια της προεκλογικής περιόδου.
Έχοντας, λοιπόν, εμπιστοσύνη στον επικεφαλής, Δήμαρχο Δελφών, κ. Ταγκαλή και στην ομάδα του, η οποία, για μένα, είναι αυτή που παρέχει τα μέγιστα δυνατά εχέγγυα προγραμματικού σχεδιασμού, σοβαρότητας, αξιοπιστίας, γνώσης και, βέβαια, διαθέτει το πλεονέκτημα της μεγαλύτερης ομοιογένειας και συνοχής, αποφάσισα και συμμετέχω στον κοινό αγώνα, συναισθανόμενος πλήρως τις ανάγκες, τις προτεραιότητες και τις προσδοκίες των συμπολιτών μας.
ΩτΦ : Ως πρώην Πρόεδρος στο Λιμενικό Ταμείο Φωκίδας, θα ήθελα να μου κρίνετε το έργο της σημερινής διοίκησης και ταυτόχρονα να μου πείτε αν επιμένετε στην άποψη σας για ένα Λιμενικό Ταμείο στο Δήμο Δελφών με έδρα την Ιτέα.
Ν.Γ. : Σχετικά με την παραγωγή ή όχι έργου, καθώς και για την τήρηση ή μη των νόμιμων διαδικασιών, η σημερινή διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου Φωκίδας, που ήδη διανύει τη δεύτερη συνεχόμενη θητεία της, – σε ένα εξαιρετικά ευνοϊκό, για αυτή, πολιτικό αλλά και οικονομικό περιβάλλον, – θα πρέπει να κριθεί από τους πολίτες αλλά και από τους αρμόδιους.
Δεν επιθυμώ, να επεκταθώ αυτή την ώρα, πολύ περισσότερο, δε, τη στιγμή που η Πρόεδρος του είναι υποψήφια δημοτική σύμβουλος, σε αυτές τις εκλογές, και, μάλιστα, σε αντίπαλο δημοτικό Συνδυασμό. Σε καμία περίπτωση, δεν θα ήθελα, η οποιαδήποτε τοποθέτησή μου να εκληφθεί ότι διατυπώνεται στα πλαίσια του προεκλογικού ανταγωνιστικού λόγου.
Σχετικά με το δεύτερο σκέλος της ερώτησης, σάς λέω ότι πάντα πίστευα και συνεχίζω να πιστεύω, – το είχα, άλλωστε, δηλώσει και δημόσια όταν εγώ ήμουν Πρόεδρός του, – ότι οι αρμοδιότητες του Λιμενικού Ταμείου πρέπει να περιέλθουν στο Δήμο. Και πρακτικά, να το δούμε το θέμα, δεν μπορεί σε μια πόλη, όπως η Ιτέα, να υφίσταται διαρχία. Πάνω από το παραλιακό πεζοδρόμιο να είναι υπεύθυνος ο Δήμος και κάτω από αυτό και σε όλη την παραλία της πόλης να είναι υπεύθυνο το Λιμενικό Ταμείο. Δεν μπορεί στον ευρύτερο σχεδιασμό του ενός φορέα να μην έχει λόγο ο άλλος. Πολύ χειρότερα γίνονται τα πράγματα, δε, όταν τυγχάνει τα πρόσωπα που εκπροσωπούν τους αντίστοιχους θεσμούς, ο ένας να αντιπολιτεύεται τον άλλον, με μόνη χαμένη την τοπική κοινωνία και τους πολίτες της Ιτέας.
ΩτΦ: Ποιά θεωρείτε ότι είναι τα βασικότερα προβλήματα υποδομής στην Δ.Ε. Ιτέας και ποιό είναι αυτό, που σε περίπτωση που εκλεγείτε θα ζητήσετε κατά προτεραιότητα να επιλυθεί από το Δήμαρχο;
Ν.Γ. : Ευτυχώς η Ιτέα είναι μια πόλη, η οποία δεν πάσχει στο επίπεδο των βασικών υποδομών. Η πόλη μας υπήρξε πρωτοπόρος και με τη συμβολή παλαιότερων Αυτοδιοικητικών απέκτησε, από πολλές δεκαετίες πριν, όσα πρέπει να έχει μια σύγχρονη πόλη. Για παράδειγμα, η Ιτέα ήταν από τις πρώτες πόλεις, που απέκτησε βιολογικό καθαρισμό και συμπεριέλαβε στο στόλο της οχήματα απορριμματοφόρα και βυτιοφόρα, εξαιρετικά εξελιγμένης, για την εποχή, τεχνολογίας καθώς και άλλα τεχνικά μέσα. Ακόμη και δημοτικό νεκροφόρο όχημα διέθετε. Προχώρησε γρήγορα και ολοκλήρωσε τις επεκτάσεις του σχεδίου πόλεως και κατασκεύασε τις απαιτούμενες σχολικές μονάδες. Ήταν η πρώτη πόλη, μη πρωτεύουσα νομού, που κατασκεύασε κολυμβητήριο, κλειστό γήπεδο μπάσκετ και όλους τους χώρους άθλησης. Κατασκευάστηκε το τριώροφο πολιτιστικό κέντρο της Ιτέας, που είναι ένα κόσμημα για την πόλη, στο οποίο στεγάστηκαν και οι υπηρεσίες του Δήμου. Απαλλοτριώθηκαν εκτάσεις και κατασκευάστηκαν οι πλατείες της, οι δρόμοι, τα πλατιά και καλοσχηματισμένα πεζοδρόμια, η μαρίνα και το κέντρο υγείας και πάρα πολλά άλλα βασικά έργα υποδομής. Έτσι η Ιτέα απέκτησε την όψη μιας πόλης, πολύ μπροστά από την τότε εποχή.
Βέβαια, οι δεκαετίες και τα χρόνια πέρασαν, και όλα αυτά χρειάστηκαν, συντήρηση και αναβάθμιση, που πραγματοποιήθηκε από όλες τις δημοτικές αρχές. Για παράδειγμα η αλλαγή του δικτύου ύδρευσης σταδιακά ολοκληρώθηκε, όπως και η αναβάθμιση του βιολογικού καθαρισμού. Η παρούσα δημοτική αρχή προχωρά, επίσης, στην αλλαγή του καταθλιπτικού αγωγού και στην αναβάθμιση και εξωραϊσμό του αντλιοστασίου. Ανακαίνισε την αίθουσα εκδηλώσεων του Κυριακοπούλειου πολιτιστικού κέντρου. Προχωρά στην αξιοποίηση του «Καψαλείου» ως πολυχώρου, στην αλλαγή του κελύφους του κλειστού γηπέδου μπάσκετ, στην ενεργειακή αναβάθμιση του Κολυμβητηρίου. Λειτούργησε τμήμα βρεφικού σταθμού στην Ιτέα, προχώρησε σε αρκετές αναπλάσεις, και σε αρκετά άλλα έργα.
Σήμερα, στη σύγχρονη εποχή που ζούμε, οι ανάγκες, αναπόδραστα, μεγαλώνουν και τα περιθώρια αναβάθμισης, επέκτασης και διεύρυνσης των υποδομών είναι μεγάλα. Είναι, λοιπόν, προτεραιότητα μας να στοχεύσουμε και να διεκδικήσουμε και άλλα έργα υποδομής.
Θα σάς αναφέρω μερικούς μόνο στόχους μου, για έργα υποδομής στην Ιτέα μας, που θα διεκδικήσω, εφόσον εκλεγώ.
Η Ιτέα, ουσιαστικά, ταυτίζεται με την παραλία της και θα πρέπει άμεσα, να προχωρήσει ο σχεδιασμός και η υλοποίηση της ανάπλασης του παραλιακού μετώπου της, με βάση τις σύγχρονες ανάγκες, τις απαιτούμενες προδιαγραφές, την προσβασιμότητα όλων των πολιτών και την αισθητική αναβάθμιση της περιοχής. Είναι επιτακτική, όμως, η σοβαρή και εκτεταμένη, σε όλα τα επίπεδα, ανάπλαση της παραλίας, για την οποία χρειάζεται συνεργασία όλων και κυρίως, απαιτείται τυπική και ουσιαστική Διαβούλευση με όλους τους φορείς της πόλης και τους πολίτες, για να αποδώσει το έργο τα μέγιστα οφέλη για την τοπική κοινωνία.
Εδώ και χρόνια ακούμε για το σχεδιαζόμενο master plan για την παραλιακή ζώνη. Εξ όσων γνωρίζω, η σχετική μελέτη η οποία δεν έχει ακόμη παραδοθεί, εκπονείται με βάση τις κατευθυντήριες γραμμές του Λιμενικού Ταμείου. Δεν γνωρίζω άν πριν δοθούν οι κατευθύνσεις στον μελετητή, λήφθηκαν υπόψη οι απόψεις της εκλεγμένης Δημοτικής Αρχής, που εκπροσωπεί τους πολίτες καθώς και οι απόψεις άλλων φορέων της πόλης αλλά και των ίδιων των πολιτών. Βέβαια, όταν ολοκληρωθεί και παραδοθεί η σχετική μελέτη, θα πρέπει να ακολουθήσει, όπως είπα, η δημόσια Διαβούλευση. Δεν μπορεί να προχωρήσει η διαδικασία χωρίς την ουσιαστική ενημέρωση, εμπλοκή και συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς αλλά και τους πολίτες της πόλης, που τούς αφορά άμεσα.
Περεταίρω, η εκβάθυνση του λιμανιού και η επέκταση του προβλήτα είναι απαραίτητη και πρέπει να προχωρήσει γρήγορα ως έργο της Περιφέρειας, που είναι. Θα πρέπει να πω ότι το αίτημα για υλοποίηση του έργου αυτού, προς την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, υποβλήθηκε για πρώτη φορά, από εμένα, ως Πρόεδρο της Λιμενικής Επιτροπής, το έτος 2016, στον τότε Περιφερειάρχη, κ. Κώστα Μπακογιάννη. Ο τελευταίος, πράγματι, δέσμευσε σχετικό κονδύλι του προϋπολογισμού της Περιφέρειας και προχώρησε στην εξεύρεση χρηματοδότησης για τη σχετική μελέτη, η οποία και εκπονήθηκε.
Πρώτιστης σημασίας για μένα, σχετικά με τις υποδομές, αποτελεί η, περαιτέρω, εξυγίανση των υφιστάμενων αθλητικών χώρων αλλά και η επέκτασή τους. Θα πρέπει να καταβληθεί κάθε προσπάθεια, ώστε να εξασφαλιστούν, εκ μέρους του Δήμου, και άλλες εκτάσεις και να δημιουργηθούν σε αυτές νέοι αθλητικοί χώροι αλλά και άλλοι χώροι αθλοπαιδιών για την πόλη μας. Η ενίσχυση του Αθλητισμού και η παρότρυνση των παιδιών μας για την ενασχόλησή τους με αυτόν, είναι σημαντικής αξίας.
Πρέπει, εξάλλου, να αποχαρακτηριστεί ο χώρος της Παιδικής Χαράς στην Παραλία, ο οποίος, σήμερα, ανήκει στη Χερσαία Ζώνη Λιμένα. Για όσους γνωρίζουν, δεν επιτρέπεται η λειτουργία Παιδικών Χαρών, εντός των ζωνών που είναι Χερσαίες Ζώνες Λιμένα και η διαχείρισή τους ανήκει στα Λιμενικά Ταμεία. Το δεδομένο αυτό τα τελευταία χρόνια, όπως γνωρίζουν, κυρίως οι γονείς των μικρών παιδιών, έχει δημιουργήσει, για διάφορους λόγους, ζητήματα στη λειτουργία της Παιδικής Χαράς στην παραλία. Ο μοναδικός τρόπος να λυθούν οριστικά αυτά τα ζητήματα, για την Παιδική Χαρά, που από ετών έχει κατασκευαστεί στο χώρο αυτό, είναι να ζητήσει ο Δήμος και να αποδεχθεί το Λιμενικό Ταμείο, τον αποχαρακτηρισμό του χώρου. Να ζητήσει, δηλαδή, ο χώρος αυτός να εξαιρεθεί από τη Χερσαία Ζώνη Λιμένα, πράγμα που δεν είναι δύσκολο.
Προσωπικά, θεωρώ, ότι χρειάζεται και η κατασκευή, τουλάχιστον, άλλης μίας παιδικής Χαράς στην Ιτέα.
Πιστεύω, επίσης, ότι στην Ιτέα λείπει ένας υπαίθριος χώρος παραστάσεων και πραγματοποίησης διάφορων εκδηλώσεων, οι οποίες μέχρι σήμερα, αναγκαστικά, το Καλοκαίρι λαμβάνουν χώρα είτε, στο χώρο της Μαρίνας, είτε στο Μώλο. Δεδομένης, της θέσης μας για την ενδυνάμωση και προαγωγή των πολιτιστικών και καλλιτεχνικών δράσεων, κρίνεται απαραίτητη, εκ μέρους του Δήμου, η κατασκευή μιας υπαίθριας εγκατάστασης, – ένα μικρό υπαίθριο θέατρο -, που θα εξυπηρετεί τις αντίστοιχες ανάγκες. Θα μπορούσε αυτό να κατασκευαστεί, ακόμη και στον πευκόφυτο λόφο των Αγίων Αναργύρων, θέση που διαθέτει και υπέροχη θέα.
Γενικότερα, όμως και σχετικά με τον συγκεκριμένο λόφο, πιστεύω ότι πρέπει αυτός να φροντιστεί, να εξωραϊσθεί, να αναπλασθεί και να ανανεωθεί το πράσινό του και γενικότερα να αξιοποιηθεί ως χώρος αναψυχής, περιπάτου και άλλων δράσεων.
Προτεραιότητα στους στόχους μου, αποτελεί και ο εξωραϊσμός, ανάπλαση και τόνωση του Εμπορικού Κέντρου της Ιτέας. Θα πρέπει, σε πρώτη φάση, να γίνει διαπλάτυνση των πεζοδρομίων, αισθητική αναβάθμισή τους και φύτευσή τους με κατάλληλο πράσινο. Να διευκολυνθεί η προσβασιμότητα του αγοραστικού κοινού και όλων των πολιτών και να λυθεί το πρόβλημα της άναρχης στάθμευσης. Μια τέτοια αλλαγή, βεβαίως, προϋποθέτει διαβούλευση με την τοπική κοινωνία και συνεργασία με τους επαγγελματίες, τους συλλόγους και όλους, ανεξαιρέτως, τους φορείς.
Επίσης, προσωπικά, θεωρώ αναγκαία, την αναβάθμιση των Πλατειών των δύο Προσφυγικών Συνοικισμών της Ιτέας, Ανατολικού και Δυτικού.
Και, βέβαια, μιλάω για τις Πλατείες «Μάκρης» και «Λεβισίου». Οι Πλατείες αυτές πρέπει, λοιπόν, να αναβαθμισθούν και να καλλωπιστούν με κάποιες παρεμβάσεις, ώστε να εκπληρώνουν ουσιαστικά την αποστολή τους ως κοινόχρηστοι χώροι αναψυχής, συνάντησης των κατοίκων και σημείο αναφοράς για τις Γειτονιές. Να καταστούν οι Πλατείες αυτές Κέντρο των αντίστοιχων Γειτονιών.
Σημαντικό ζήτημα αποτελεί και το ζήτημα του Δημοτικού Κοιμητηρίου. Πέραν της υποχρέωσης της δημοτικής αρχής να διατηρεί τον υφιστάμενο χώρο καθαρό και τακτοποιημένο, υφίσταται μεγάλη ανάγκη εξυγίανσης και πιστής εφαρμογής των κανόνων λειτουργίας του, σύμφωνα με τις σημερινές αυξημένες ανάγκες. Θα πρέπει, εξάλλου, να δούμε σοβαρά και το ζήτημα της δημιουργίας και δεύτερου κοιμητηρίου, ζήτημα που είχε κινηθεί και από προηγούμενη δημοτική Αρχή.
Αυτά είναι μερικά μόνο έργα, από όσα έχω στο μυαλό μου στον τομέα των υποδομών, που με ρωτήσατε. Κάποια άλλα έργα που αποτελούν, μεν, έργα υποδομής αλλά συνδέονται άμεσα με το ζήτημα της ευρύτερης Ανάπτυξης της πόλης, θα τα αναφέρω σε επόμενη ερώτησή σας.
ΩτΦ: Γενικότερα ποιός είναι ο βασικός σας τομέας διεκδίκησης για την επόμενη αυτοδιοικητική περίοδο;
Ν.Γ.: Η Ιτέα είναι μία σύγχρονη και όμορφη πόλη, που διαθέτει το σπάνιο χαρακτηριστικό της εγγενούς Δυναμικής. Έχει, δηλαδή, από τη φύση της, δική της Δυναμική. Φανταστείτε, λοιπόν, να εκμεταλλευόμασταν όλα τα πλεονεκτήματά της και με σχεδιασμό να προωθούσαμε όλες τις δυνατότητες ανάπτυξής της!
Δεν μπορεί η Ιτέα να βρίσκεται, στην κατάληξη της ελαιόφυτης κοιλάδας του «Πλειστού» και της απίστευτου κάλλους θέας των Δελφών, του ομφαλό της γης, προς τον Κορινθιακό κόλπο… Να διαθέτει, σε όλο το μήκος τής νότιας και δυτικής πλευράς και εντός του οικισμού της, παραλιακό μέτωπο, που εκτείνεται σε μήκος πάνω από 2 χιλιόμετρα…. Δεν μπορεί το λιμάνι της να αποτελεί τη θαλάσσια πύλη εισόδου της Φωκίδας και της Στερεάς… Δεν μπορεί να διαθέτει εξαιρετική ρυμοτομία…Να έχει πολλές παραλίες….. Να διαθέτει Μαρίνα τουριστικών σκαφών και αλιευτικό καταφύγιο….Να βρίσκεται σε απόσταση μόλις 2ωρών από την Αθήνα, 1 ώρας από την Πάτρα, σε κοντινή απόσταση από το Χιονοδρομικό Κέντρο του Παρνασσού και δίπλα στους Δελφούς και το Γαλαξείδι….
Δεν μπορεί να έχουμε όλα αυτά και άλλα τόσα και να μην μπορούμε να αποτρέψουμε την αναπτυξιακή στασιμότητα και τον δημογραφικό μαρασμό! Δεν μπορεί να μην μπορούμε να εξασφαλίσουμε ένα ικανοποιητικό επίπεδο συνολικής ανάπτυξης της πόλης, οικονομικής ευμάρειας για τους επαγγελματίες και θέσεων εργασίας για τους νέους μας.
Ξεκάθαρα, λοιπόν, βασικός μου στόχος αποτελεί το ζήτημα της Ανάπτυξης της Ιτέας. Ανάπτυξη χρειάζεται η Ιτέα και αυτή επιθυμούν διακαώς οι κάτοικοί της.
Στα πλαίσια αυτά, θα πρέπει, να σχεδιάσουμε άμεσα ένα ολοκληρωμένο πλάνο Ανάπτυξης της Ιτέας, που θα λαμβάνει υπόψη όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματά της αλλά και τις αδυναμίες μας. Ένα σχέδιο που θα δίνει ταυτότητα και στόχους για την Ιτέα και το οποίο θα πρέπει να συνδιαμορφωθεί με συνεργασία του Δήμου, της Περιφέρειας, των αρμόδιων Υπουργείων και όλων των φορέων της πόλης.
Βασικός πυλώνας του αναπτυξιακού σχεδιασμού αυτού, για μένα, θα πρέπει να καταστεί ο Τουρισμός.
Επαναλαμβάνω, ότι η Ιτέα ταυτίζεται με την παραλία της και θα πρέπει άμεσα, να προχωρήσει ο σχεδιασμός και η υλοποίηση της ανάπλασης του παραλιακού μετώπου της, με βάση τις σύγχρονες ανάγκες, τις απαιτούμενες προδιαγραφές, την προσβασιμότητα όλων των πολιτών και την αισθητική αναβάθμιση της περιοχής και με μοναδικό γνώμονα τα μέγιστα δυνατά οφέλη των πολιτών.
Η εκβάθυνση του λιμανιού και η επέκταση του προβλήτα είναι απαραίτητη και πρέπει να προχωρήσει γρήγορα ως έργο της Περιφέρειας, που είναι. Για τα έργα αυτά αναφέρθηκα και προηγουμένως.
Περαιτέρω, προσωπικά, δεν θεωρώ λύσεις, – που θα φέρουν συνταρακτικές αλλαγές στην προσέλκυση επισκεπτών και τουριστών και θα συμβάλλουν στην αλλαγή της τουριστικής ταυτότητας και πορείας καθώς και στην αναβάθμιση της Ιτέας αλλά και της Κίρρας, – τις μελέτες έργων, που αφορούν στον απλό εμπλουτισμό των παραλιών μας – πλαζ ή στην προστασία των ακτών.
Στο τομέα αυτό, άν θέλουμε να κάνουμε κάτι, που πραγματικά θα προάγει την ανάπτυξη του τόπου, χρειάζονται Κάθετες Τομές. Χρειάζεται μια Γενναία και Σοβαρή Παρέμβαση στις πλάζ της περιοχής μας, με αναδιαμόρφωσή τους και ανάπλαση τού ευρύτερου περιβάλλοντα χώρου τους.
Να αξιοποιηθεί άμεσα η Μαρίνα της Ιτέας. Πολλές οι εξαγγελίες και οι προσπάθειες εξεύρεσης ενδιαφερόμενου επενδυτή, αλλά κανένα αποτέλεσμα δεν έχει επέλθει ως σήμερα.
Επίσης, μια πρότασή μου, αφορά στον χώρο των «Γαλικών Μώλων». Η έκταση αυτή, που έχει μεγάλο εύρος, έχει αποχαρακτηριστεί από πολύ παλιά και δεν ανήκει στη Χερσαία Ζώνη Λιμένα, αλλά ανήκει στην αρμοδιότητα της Κτηματικής Υπηρεσίας. Δεδομένου, ότι υφίσταται κάποια εμπλοκή για τον συγκεκριμένο χώρο, θα πρέπει να ενδιαφερθούμε σοβαρά και να κινητοποιηθούμε, ώστε να λυθεί το ζήτημα. Στη συνέχεια, θα μπορούσε, κάλλιστα, ο χώρος να παραχωρηθεί στο Δήμο, ο οποίος, εκμεταλλευόμενος τα κατάλληλα χρηματοδοτικά εργαλεία, μπορεί να αναπτύξει έργα και να τόν αξιοποιήσει Τουριστικά. Εκεί μπορείς, να κάνεις πολλά πράγματα και υπάρχουν πολλές εναλλακτικές. Δεν έχουμε περιθώρια, να αφήνουμε ανεκμετάλλευτες ευκαιρίες να μάς προσπερνούν.
Στο σημείο αυτό, θέλω να τονίσω, – καθώς, όπως, ήδη, ανέφερα, καμία παρουσίαση και δημόσια ενημέρωση για τις ειδικότερες προθέσεις και τους σχεδιασμούς του Λιμενικού Ταμείου, δεν έχει γίνει, – ότι ακούγεται, έντονα, ότι το Λιμενικό Ταμείο εξετάζει το ενδεχόμενο και επιθυμεί να μετατραπούν οι «Γαλικοί Μώλοι» σε Καρνάγιο! Και ρωτώ εγώ, αν, όντως, είναι έτσι τα πράγματα, γιατί δεν ενημερώνεται ο κόσμος και οι φορείς; Και δεύτερον, άν στόχος του Λ.Τ είναι να δημιουργηθεί Καρνάγιο, ώστε να παραχωρηθεί αυτό σε Ιδιώτη επενδυτή, Πακέτο με τη Μαρίνα, υπάρχει κάποιο όφελος για την τοπική κοινωνία;
Συνεχίζοντας, να πω ότι πρέπει να δώσουμε έμφαση στον κλασικό Τουρισμό αλλά και σε όλες τις εναλλακτικές μορφές του, και είναι πολλές, ώστε να καταστήσουμε την πόλη, προορισμό για όλες τις εποχές του χρόνου. Αυτό, βέβαια, πρέπει, να το δούμε και συνολικά και σε συνεργασία και με τις άλλες Δημοτικές Ενότητες του Δήμου, ώστε να προσφέρουμε στον επισκέπτη, συνδυαστικά και μέσα σε ένα πλαίσιο μικρών αποστάσεων, ένα ολοκληρωμένο, ενδιαφέρον και ελκυστικό τουριστικό πακέτο.
Πρέπει να συνεργαστούμε όλοι οι συναρμόδιοι δημόσιοι φορείς, με τα στελέχη που έχουν την τεχνογνωσία αλλά και τους τοπικούς επαγγελματίες του χώρου. Να αναπτύξουμε, επίσης, επ’ ωφελεία της πόλης αλλά και της γύρω περιοχής, τον Τουρισμό που προέρχεται από την Κρουαζιέρα, εκμεταλλευόμενοι όλες τις δυνατότητες που παρέχονται. Με σχέδιο, όμως, με σοβαρότητα και με τα απαραίτητα επικοινωνιακά εργαλεία. Πρέπει, να ξεφύγουμε από τη νοοτροπία των επιφανειακών, μεμονωμένων και αποσπασματικών προσπαθειών.
Σημαντικό κεφάλαιο για την πόλη, μπορεί να αποτελέσει και ο Συνεδριακός τουρισμός. Ήδη έχει υποβληθεί από την παρούσα δημοτική Αρχή πρόταση για νέες χρήσεις γης, εντός της Ζώνης Β’ της ΖΟΕ Δελφών, για τη χωροθέτηση Συνεδριακού Κέντρου και ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων στην περιοχή της Ιτέας. Θα πρέπει, να κινηθούμε, όσο πιο γρήγορα επιτρέπουν οι σχετικές διαδικασίες, ώστε το εγχείρημα της κατασκευής και λειτουργίας του Συνεδριακού Κέντρου να λάβει σάρκα και οστά.
Μεγάλης σημασίας έργο για την επισκεψιμότητα της πόλης και την προσέλκυση τουριστών είναι και η κατασκευή του Μουσείου της Ιτέας. Είναι, χρόνιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας αλλά και άλλων φορέων της πόλης. Ήδη, η παρούσα Δημοτική Αρχή έχει αναθέσει την εκπόνηση της σχετικής μελέτης. Αναμφίβολα, πρέπει να τρέξουμε για την ολοκλήρωση της κατασκευής του.
Για την ανάπτυξη της πόλης και στοχεύοντας στην περαιτέρω Οικοδομική της εξέλιξη, θα πρέπει να επιλυθούν άμεσα όλες οι Πολεοδομικές εκκρεμότητες από την πλευρά του Δήμου και να επανεξετάσουμε, όπου χρειάζεται, τα θέματα Χρήσεων Γης, ειδικότερα, για κάποιες επαγγελματικές δραστηριότητες.
Τέλος, θα πρέπει να καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια, – γιατί η έλλειψη ικανού αριθμού υπαλλήλων στις σχετικές υπηρεσίες του Δήμου μόνο ως τροχοπέδη λειτουργεί, – ώστε να είμαστε σε θέση να απορροφήσουμε κονδύλια, από διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία, για κάθε είδους υποδομή που θα στηρίξει την στοχευόμενη ανάπτυξη, κάθε οικονομικό πόρο για την επιχειρηματικότητα και τις καινοτόμες δράσεις, το περιβάλλον και την επαγγελματική αποκατάσταση νέων και ευπαθών ομάδων.
ΩτΦ: Τα ζητήματα της Καθημερινότητας είναι από αυτά που «καίνε» τους πολίτες. Ποια είναι η θέση σας για αυτά;
Ν.Γ. : Η διαχείριση των ζητημάτων και η επίλυση των προβλημάτων της Καθημερινότητας στην πόλη, θα πρέπει να είναι το πρώτο μέλημα, πριν από κάθε άλλο σχεδιασμό, κάθε δημοτικής αρχής και κάθε δημοτικού συμβούλου.
Δεν μπορούμε να μιλάμε για πολιτικές με επίκεντρο τον άνθρωπο και να μην έχουμε, πρωτίστως, διασφαλίσει το αναγκαίο επίπεδο Ποιότητας στις συνθήκες Διαβίωσης των συμπολιτών μας, το οποίο και, στην ουσία, είναι ο καθρέφτης του Πολιτισμού μας.
Η διαχείριση των ζητημάτων αυτών μπορεί να μην είναι πάντα εύκολη, αλλά δεν είναι και δυσεπίλυτη. Χρειάζεται κοινός νους, διάθεση, μεθοδικότητα και συνεργασία με τους πολίτες.
Προτεραιότητά μας, λοιπόν, η αναβάθμιση όλων εκείνων των πραγμάτων που διαμορφώνουν και χαρακτηρίζουν, καθημερινά, τις συνθήκες ζωής για τους κατοίκους και τους επισκέπτες μας.
Σε μια πόλη επίπεδη, που ευνοείται, από το Ιπποδάμειο πολεοδομικό της σχέδιο, τους μεγάλους δρόμους της, τα καλοσχηματισμένα και πλατιά πεζοδρόμια, τις πλατείες, τους μεγάλους κοινόχρηστους και ελεύθερους χώρους, δεν επιτρέπεται να έχουμε ζητήματα, που δεν μπορούμε να λύσουμε.
Πρώτο μέλημα μας είναι η Καθαριότητα της πόλης και η αποκομιδή των Απορριμμάτων, που είναι ζήτημα Υγείας και Ποιότητας της ζωής μας αλλά και ζήτημα Εικόνας και Αισθητικής. Ιδιαίτερη ευαισθησία σκοπεύουμε να επιδείξουμε με το Πράσινο της Ιτέας. Το Πράσινο, ως γνωστόν, δημιουργεί περιβαλλοντικά και κλιματικά οφέλη, δυνατότητες αναψυχής στους πολίτες αλλά και αισθητική αναβάθμιση του οικιστικού συνόλου. Ο Φωτισμός είναι, επίσης, ένα ζήτημα της καθημερινότητας μιας πόλης, που θέλει επιμέλεια. Απαιτείται, λοιπόν, επαρκής φωτισμός σε όλες τις Γειτονιές. Σημαντικός στόχος μας, είναι και η διασφάλιση τής Προσβασιμότητας σε όλους τους τομείς της πόλης μας, συμπεριλαμβανομένων των κοινόχρηστων χώρων, ζήτημα που είναι κρίσιμο για όλους τους πεζούς, τους ηλικιωμένους, τα παιδιά καθώς και τα άτομα με αναπηρίες.
Δεν μπορεί, άλλωστε, να μην είναι προτεραιότητά μας τα θέματα της Αστυνόμευσης και της Ασφάλειας των πολιτών. Μπορεί τα ζητήματα αυτά, κυριαρχικά, να μην άπτονται των αρμοδιοτήτων του Δήμου και η διαχείρισή τους να ανήκει σε άλλες υπηρεσίες της Πολιτείας. Όμως, δεν μπορεί η Δημοτική αρχή να μην ενδιαφέρεται, να μην συνεργάζεται με τις αρμόδιες υπηρεσίες και να μην θέτει τις προτεραιότητές της και για τα θέματα αυτά. Για παράδειγμα, δεν μπορεί, να υπάρχουν τριπλοπαρκαρισμένα οχήματα στην παραλιακή οδό ή αυτοκίνητα και μηχανάκια να τρέχουν, με ιλιγγιώδη, για τις συνθήκες, ταχύτητα, στην ίδια οδό, και να αδιαφορούμε. Δεν μπορούμε να αδιαφορούμε όταν κινδυνεύουν ζωές και περιουσίες.
Τέλος, το Κυκλοφοριακό ζήτημα της πόλης και της Στάθμευσης των οχημάτων, είναι, για μένα, ένα ζήτημα, που πρέπει να επανεξετασθεί. Θέλουμε μια Ιτέα, πιο ανθρώπινη, ακόμη πιο φιλόξενη, ακόμη πιο όμορφη. Για αυτό θα αξιοποιήσουμε κάθε μέσο προς αυτή την κατεύθυνση και, όπως είπα και νωρίτερα, θα το κάνουμε αυτό με κοινή λογική, βούληση, μεθοδικότητα και συνεργασία με όλους τους φορείς και τους πολίτες. Παίζει μεγάλο ρόλο στην επίλυση ζητημάτων της καθημερινότητας, και το επισημαίνω αυτό, η, εκ μέρους μας, ενημέρωση των πολιτών και η συνεργασία μαζί τους.
ΩτΦ: Εκτός των άλλων, γνωρίζω ότι ασχολείστε και με τα φωτοβολταικά. Θωρείτε πως ο δήμος Δελφών θα πρέπει να προχωρήσει στη δημιουργία ενός δημοτικού φωτοβολταικού πάρκου και αν ναι με ποιους όρους και προϋποθέσεις;
Ν.Γ. : Η δημιουργία Δημοτικού φωτοβολταικού πάρκου δεν είναι κακή ιδέα. Αντίθετα, οι νέες περιβαλλοντικές αλλά και κλιματικές συνθήκες δείχνουν το δρόμο για την αξιοποίηση των ΑΠΕ και από τους ίδιους τους Οργανισμούς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Η δημιουργία ενός Δημοτικού φωτοβολταϊκού πάρκου, όχι μόνο, θα συμβάλλει στην Κλιματική Ουδετερότητα αλλά θα επιφέρει και σημαντική Οικονομική ωφέλεια στο Δήμο αλλά και, προσωπικά, σε κάθε Δημότη μας. Ένα τέτοιο πάρκο μπορεί να καλύψει τις ανάγκες του Δήμου σε ηλεκτρική ενέργεια, μέσω του ενεργειακού συμψηφισμού, ακόμη και σε ποσοστό 100%, ανάλογα με την δυναμικότητά του.
Η εξοικονόμηση δαπάνων για τους δημότες μας μπορεί να είναι μεγάλη, αφού δεν θα καταβάλλουν ανταποδοτικά τέλη. Για παράδειγμα, το κόστος του οδοφωτισμού είναι ανταποδοτική υπηρεσία του Δήμου, που οικονομικά καλύπτεται από τους πολίτες μέσω των τελών. Όταν, λοιπόν, ο ηλεκτροφωτισμός της πόλης ή του Δήμου ευρύτερα, καλύπτεται σε ενεργειακές ανάγκες από την απόδοση ενός δημοτικού φωτοβολταϊκού πάρκου, αμέσως οι πολίτες απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής των σχετικών ανταποδοτικών τελών. Εξοικονομείται, με τον τρόπο αυτό και Ενέργεια αλλά και Χρήμα.
Δεν είναι, όμως, μόνο ο οδοφωτισμός και λοιπός δημοτικός φωτισμός. Ένα τέτοιο έργο μπορεί να καλύψει, ακόμη και πλήρως, τις ανάγκες σε ηλεκτρική ενέργεια, των δημοτικών κτιρίων, των σχολικών κτιρίων, των αθλητικών εγκαταστάσεων, ακόμη και των αρδευτικών γεωτρήσεων.
Όμως, πρέπει να εξευρεθεί χώρος για μια τέτοια εγκατάσταση, ο οποίος, βέβαια, δεν μπορεί να είναι οπουδήποτε. Μια τέτοια Μονάδα μπορεί να εγκατασταθεί μόνο σε περιοχή που επιτρέπεται από το νόμο τέτοιου είδους χρήση. Για παράδειγμα δεν μπορεί να γίνει εντός της Ζ.Ο.Ε και ειδικά στην Ζώνη Α΄ ή εντός άλλων ζωνών ειδικής προστασίας. Αλλά και στην περίπτωση, που η σχετική χρήση επιτρέπεται σε μια περιοχή, θα πρέπει να συνυπολογίζονται, πάντα, από τις αρχές αδειοδότησης, οι τυχόν περιβαλλοντικές επιπτώσεις μιας τέτοιας εγκατάστασης, η αισθητική του τοπίου και να λαμβάνεται υπόψη η άποψη της τοπικής κοινωνίας.
Επίσης, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ένα τέτοιο εγχείρημα, δηλαδή της κατασκευής ενός Δημοτικού φωτοβολταϊκού πάρκου, απαιτεί και χρηματοδότηση. Δεν μπορεί να γίνει αλλιώς. Αν η δημοτική αρχή επιθυμεί τέτοιου είδους έργο, πρέπει να διεκδικήσει και την αναγκαία χρηματοδότηση, είτε από σχετικά προγράμματα του Υπουργείου Περιβάλλοντος, είτε από άλλες εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης.
Ακόμη, όμως, και άν ξεφύγομε από το ζήτημα της δημιουργίας ενός μεγάλου Δημοτικού φωτοβολταϊκού πάρκου, προσωπικά, είμαι θετικός στην επιδίωξη και κατασκευή, και μικρότερης κλίμακας, τέτοιων εγκαταστάσεων. Θα πρέπει να είναι μέσα στους στόχους μας, η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων σε όλα τα δημοτικά καταστήματα και στα δημοτικά κτίρια, γενικότερα.
Επίσης, σε όλες τις σχολικές μονάδες αλλά και στις αθλητικές μας εγκαταστάσεις. Τέλος, μπορούν να αξιοποιηθούν και άλλες δημοτικές εκτάσεις και να κατασκευαστούν σε αυτές φωτοβολταϊκές εγκαταστάσεις, που θα καλύπτουν, τουλάχιστον μέρος, της κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος των δημοτών
Τέλος, αφού μού δίνετε την ευκαιρία, θα ήθελα, πολύ σύντομα να πω κάτι και για τις Ιδιωτικές Επενδύσεις που αφορούν εγκαταστάσεις Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, (Α.Π.Ε). Θεωρώ ότι το ποσοστό που δίνεται από τις Ιδιωτικές Επιχειρήσεις Α.Π.Ε στις τοπικές κοινωνίες, στην κτηματική περιφέρεια των οποίων είναι εγκαταστημένες, και χρησιμοποιείται από τις δημοτικές αρχές, για την κατασκευή ανταποδοτικών έργων, είναι πολύ μικρό. Θα πρέπει το ποσοστό αυτό να επαναπροσδιοριστεί, σαφώς με αύξησή του, προς όφελος των τοπικών μας κοινωνιών και των πολιτών.
ΩτΦ: Ποιο είναι το προσωπικό σας διακύβευμα από αυτές τις εκλογές και γιατί κάποιος να επιλέξει να «σταυρώσει» το Νίκο Γιογάκη;
Ν.Γ. : Είμαι ένας άνθρωπος, που γεννήθηκα και μεγάλωσα εδώ. Δραστηριοποιήθηκα επαγγελματικά και κοινωνικά και δημιούργησα σε αυτή την τοπική κοινωνία. Είμαι μέρος της τοπικής κοινωνίας και κομμάτι από τα σπλάχνα της. Είμαι ένας ενεργός πολίτης, που βρίσκομαι σε στενή και καθημερινή επαφή με τους συνδημότες μου. Βιώνω, μαζί τους, την ίδια, ακριβώς, καθημερινή πραγματικότητα, αντιμετωπίζω τα ίδια προβλήματα, έχω τις ίδιες ανησυχίες και μοιράζομαι μαζί τους τα ίδια όνειρα για αυτό τον τόπο. Αγαπώ τον τόπο μου, αγαπώ την Ιτέα και θέλω να προσφέρω. Όλα αυτά, νομίζω, σάς τα εξήγησα, αρκετά αναλυτικά, στην αρχή της συνέντευξής μας. Επιθυμώ να προσφέρω. Θέλω να συνεισφέρω, έτσι απλά, χωρίς καμία άλλη σκέψη. Δεν έχω εξαρτήσεις από κανέναν και από τίποτα και δεν υποκινούμε στην προσπάθειά μου αυτή, από καμία φιλοδοξία αξιώματος. Θα ήταν αστείο να το σκεφτεί αυτό κάποιος για μένα. Το μόνο, που επιθυμώ, είναι να μού δοθεί η ευκαιρία να επιδιώξω, να διεκδικήσω και να δουλέψω σκληρά, για αυτόν τον τόπο. Έχω αποδείξει, στη ζωή μου, πόσο στοχοπροσηλωμένος είμαι, πόσο εργατικός και πόσο αποτελεσματικός.
Στηρίζομαι στους συμπολίτες μου και επιθυμώ να τούς ανταποδώσω τη διαχρονική στήριξή τους προς το πρόσωπό μου, αλλά και προς την οικογένειά μου ευρύτερα.
Όμως, και οι συμπολίτες μου, γνωρίζουν καλά, ότι μπορούν να στηριχθούν σε εμένα. Ξέρουν καλά ότι μπορούν να στηριχθούν στις δυνάμεις μου, στις καθαρές προθέσεις μου και στην εντιμότητά μου. Επίσης, ξέρουν καλά ότι μαζί μπορούμε να καταφέρουμε, όσα χρειάζονται και στο αυτοδιοικητικό πεδίο της Πόλης και του Δήμου.
Τα προσωπικά μου «Στοιχήματα» είναι τέσσερα: Η Καθημερινότητα, η Ποιότητα ζωής, η Ανάπτυξη και η Ασφάλεια των δημοτών μας. Και θα τα κερδίσουμε όλα! Θα τα κερδίσουμε με ενδιαφέρον, με πολλή και σοβαρή δουλειά, με προσήλωση. Με κοινή λογική, συνεργασία, με αλληλεγγύη, σεβασμό και ειλικρίνεια προς όλους. Θα τα κερδίσουμε μαζί, με όλους τους πολίτες, βήμα – βήμα, ακολουθώντας μια σταθερή πορεία. Μόνο Μπροστά.
Όντας ένας από τους ανθρώπους αυτού του Δήμου και αυτής της Πόλης, δεν μπορεί να μην ταυτίζομαι μαζί τους. Και αυτή η ταύτιση προσδιορίζει, απόλυτα, και το προσωπικό μου «Διακύβευμα», το οποίο συνοψίζεται στα εξής:
Διεκδίκηση περισσότερων για το Δήμο Δελφών. Περισσότερη Διεκδίκηση και Μαχητικότητα για την Ιτέα. Να προστατεύσουμε την Αξιοπρέπεια της Πολιτικής στην Αυτοδιοίκηση και, προσωπικά, να είμαι Χρήσιμος. Και αυτό σκοπεύω να Κάνω!
Είναι αναγκαιότητα και θα πρέπει να είναι επιδίωξή μας η ισοδύναμη και ισόρροπη Ανάπτυξη όλων των Δημοτικών Ενοτήτων του Δήμου. Ταυτόχρονα, για μένα, είναι απόλυτη ανάγκη να ανατρέψουμε οριστικά, με δυναμισμό, ακόμη περισσότερες πράξεις και αποτελέσματα, το «παράπονο», που μετά την εφαρμογή του «Καλλικράτη», αισθάνονται οι Ιτιώτες.
Στο Μαραθιά Δωρίδας: Βγήκαν μαχαίρια για το λογαριασμό
Στο Μαραθιά Δωρίδας Βγήκαν μαχαίρια για το λογαριασμό Απίστευτο και όμως αληθινό. Ο λογαρι…