Home Συνεντεύξεις-Άρθρα Με αφορμή τη συναυλία στις 27 Δεκεμβρίου στην Ιτέα ο Θάνος Μικρούτσικος σε συνέντευξή του στην ΩτΦ τονίζει: «Ποτέ μου δεν συμβιβάστηκα, δεν υποχώρησα σε ότι αφορά την άρτια καλλιτεχνική παρουσίαση του έργου μου»
Συνεντεύξεις-Άρθρα - 24 Δεκεμβρίου, 2015

Με αφορμή τη συναυλία στις 27 Δεκεμβρίου στην Ιτέα ο Θάνος Μικρούτσικος σε συνέντευξή του στην ΩτΦ τονίζει: «Ποτέ μου δεν συμβιβάστηκα, δεν υποχώρησα σε ότι αφορά την άρτια καλλιτεχνική παρουσίαση του έργου μου»

 Για τα μικρά σχήματα, τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στον πολιτισμό, τη συναυλία του στην Ιτέα την Κυριακή 27 Δεκεμβρίου και άλλα ενδιαφέροντα ζητήματα μιλάει ο Θάνος Μικρούτσικος σε συνέντευξη που παραχώρησε στην ΩτΦ.

Ο Θάνος Μικρούτσικος, η Ρίτα Αντωνοπούλου και ο Θύμιος Παπαδόπουλος θα δώσουν μια μοναδική συναυλία στην Ιτέα, στο Κυριακοπούλειο, όπου το κοινό θα έχει την τύχη να τους απολαύσει καλεσμένους από την Κινηματογραφική Λέσχη Ιτέας.

 

ΩτΦ: Στην Ιτέα έρχεστε με τον Θύμιο Παπαδόπουλο και τη Ρίτα Αντωνοπούλου. Μία φωνή και δύο ακουστικά όργανα. Πόσο αντιπροσωπευτικά μπορεί να αποδοθεί το στίγμα σας ως δημιουργού σε ένα τέτοιο μικρό σχήμα;

 

Θ.Μ.: Είναι αναμφισβήτητο γεγονός ότι αν θέλεις να επικοινωνήσεις σήμερα, σε μικρούς χώρους με το κοινό, δεν μπορείς να το κάνεις με σχήματα που θα έχουν πολλούς μουσικούς και τραγουδιστές. Το κοινό σήμερα δεν έχει την δυνατότητα να πληρώσει αυτά που πριν  5χρόνια μπορούσε να πληρώσει. Ο θεατής που παρακολουθεί σήμερα μια συναυλία ξοδεύει το πολύ 50% αυτών που μπορούσε να ξοδεύει στο παρελθόν. Συνεπώς  για να γίνει εφικτή μια συναυλία δεν «επιτρέπεται  πολυκοσμία στην σκηνή» και βεβαίως οι αμοιβές  των καλλιτεχνών έχουν χαμηλώσει απίστευτα. Εννοώ πάντα το δικό μας τραγούδι και όχι την άλλη πλευρά του ποταμού. Αν όμως αυτή η συνθήκη μου απαγόρευε  να εκφραστώ με απολύτως καλλιτεχνικό τρόπο, δεν θα το έκανα. Ποτέ μου και το τονίζω δεν συμβιβάστηκα, δεν υποχώρησα σε ότι αφορά την άρτια καλλιτεχνική παρουσίαση του έργου μου. Η μορφή του Τρίο μου δίνει τη δυνατότητα να κάνω βουτιά στο βάθος και στην ουσία των πραγμάτων. Οι μεγάλες ορχήστρες στο τραγούδι κάποιες φορές (όχι όλες) αποπροσανατολίζουν το κοινό και δεν βλέπει την ουσία ενός τραγουδιού.

Ο Σεφέρης το διατύπωσε έξοχα «Φορτώσαμε το τραγούδι μας, το βαρύναμε με πολλά στολίδια. Καιρός να ξαναβρούμε την ουσία του».

Από την άλλη μεριά όταν στη σκηνή έχεις τη Ρίτα που είναι τραγουδίστρια ευρέως φάσματος, η πιο σημαντική ερμηνεύτρια της νεώτερης γενιάς αλλά και το Θύμιο, δεξιοτέχνη 16 πνευστών, τον πιο πολυσύνθετο έλληνα μουσικό, μπορείς να απογειωθείς. Για αυτό προτιμώ το ΤΡΙΟ σε πολλές συναυλίες σε Ευρωπαϊκές πρωτεύουσες αν και εκεί θα έχει μεγαλύτερη άνεση για περισσότερες συνεργάτες επί σκηνής.

 

ΩτΦ: Σε κάθε συναυλία σας αναλαμβάνετε το βάρος της ερμηνείας, λίγων μεν, σημαντικών δε, τραγουδιών, ενώ ποτέ δεν παραχωρείτε τους «7 νάννους στο s/s Cyrenia» σε κάποιον άλλο ερμηνευτή. Νιώθετε ότι, σε έναν βαθμό, ως περφόρμερ, ανταγωνίζεστε τον άνθρωπο που βρίσκεται κάθε φορά πίσω από το κεντρικό μικρόφωνο στις συναυλίες σας;

 

Θ.Μ.: Στα 45 και πλέον χρόνια της δημόσιας ενασχόλησης μου με τη μουσική, έχω όντως τραγουδήσει πολύ λίγα τραγούδια από το σύνολο της παραγωγής μου. Δεν τα έχω επιλέξει εγώ, αλλά με έχουν επιλέξει τα ίδια τα τραγούδια. Όσα δηλαδή απαιτούν να τραγουδηθούν από το δημιουργό τους. Ειδικά για τους 7 Νάνους, το πιάνο γίνεται προέκταση των χεριών μου και εγώ ίπταμαι μαζί με το πιάνο.  Και έτσι απογειώνεται μαζί μου και το κοινό! Όσοι δοκίμασαν να το τραγουδήσουν -δεν ανέκοψα κανέναν- πέταξαν χαμηλότερα.            Τώρα σε ότι αφορά το δεύτερο σκέλος της ερώτησής σας, απαντώ! Όχι μόνο δεν ανταγωνίζομαι τον τραγουδιστή αλλά με όλες μου τις δυνάμεις  τον βοηθάω να ξεπερνάει κάθε φορά τις δυνατότητες του και το τραγούδι μου να φτάνει όσο πιο βαθιά γίνεται στις καρδιές των ανθρώπων. Αυτό συμβαίνει σχεδόν πάντα και τότε εγώ είμαι ο πιο ευτυχισμένος άνθρωπος στον κόσμο.

 

ΩτΦ: Καββαδίας κάθε δέκα χρόνια: Σταυρός του Νότου το 1979, Γραμμές των Οριζόντων το 1991, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το 2005. Έχουμε 2015, ήρθε ο καιρός; Τι έχουμε να περιμένουμε και με ποιους;

 

Θ.Μ.: Όντως ήρθε ο καιρός γιατί θα κάνουμε μια παραγωγή στο Θέατρο Badminton βασισμένη στα τραγούδια μου σε ποίηση Ν. Καββαδία αλλά σε μορφή θεάματος με ηθοποιούς, μουσικούς, χορευτές, τραγουδιστές. Περίπου 40 καλλιτέχνες επί σκηνής. Την δραματουργική επεξεργασία και την σκηνοθεσία έχει αναλάβει ο Θέμης Μουμουλίδης.  Η πλήρης ανακοίνωση των συντελεστών θα γίνει σε 2 εβδομάδες από τώρα.

 

ΩτΦ: Ποιου ποιητικού έργου η μελοποίηση, κατά τη γνώμη σας, θα αντικατόπτριζε, σήμερα, την πραγματικότητα της σύγχρονης Ελλάδας, ως ένα εγερτήριο ή αγγελτήριο αντίστασης;

 

Θ.Μ.: Θα ξεκινούσα από τον πίνακα του  Ιερώνυμου Μπος για την Κόλαση θα πήγαινα στο ποίημα του Αρθούρου Ρεμπώ “Μια εποχή στην Κόλαση” θα γυρνούσα στο “Κουμουνιστικό Μανιφέστο” του Κάρολου Μαρξ και θα επέλεγα στίχους από τους χιλιάδες εκπληκτικούς στίχους ελλήνων και ξένων ποιητών του 20ου αιώνα.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Check Also

Στο Μαραθιά Δωρίδας: Βγήκαν μαχαίρια για το λογαριασμό

Στο Μαραθιά Δωρίδας Βγήκαν μαχαίρια για το λογαριασμό Απίστευτο και όμως αληθινό. Ο λογαρι…