Η πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Φωκίδας κ.Σοφία Αναγνωστάκου σε συνέντευξή της τονίζει: Πρόκληση το Λιμενικό Ταμείο
Πρόκληση το Λιμενικό Ταμείο
-Τι λέει για τις προηγούμενες διοικήσεις και πως χαρακτηρίζει την πορεία τους.
-Γιατί ενώ τη συνδέει μακρά οικογενειακή φιλία και επαγγελματική συνεργασία με τον κ. Ταγκαλή, συνεργάστηκε με τον κ. Παναγιωτόπουλο.
«Ο ρόλος μου ως δημοτική σύμβουλος της μείζονος αντιπολίτευσης δε συγχέεται με αυτόν της Προέδρου του Λιμενικού Ταμείου ξεκαθαρίζει η πρόεδρό του Σοφία Αναγνωστάκου σε συνέντευξή της στην ΩτΦ.
Αν και παραδέχεται ότι με τον κ. Ταγκαλή τη συνδέουν χρόνιοι δεσμοί οικογενειακής φιλίας και επαγγελματικής συνεργασίας, εξηγεί ότι συνεργάστηκε με τον κ. Παναγιωτόπουλο γιατί την εντυπωσίασε το όραμά του για τον τόπο! Τονίζει μάλιστα πως δεν είχε και καμιά φιλοδοξία στην αρχή.
Στηρίζει τον κ. Αναγνωστόπουλο, τουλάχιστον προς το παρόν, ενώ μιλάει με θέρμη για τον πολιτικό άνδρα Γιάννη Μπούγα που την τίμησε επιλέγοντάς τη για πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου και την υποστηρίζει στις επιλογές της. Αναφορικά με τη θέση της στο πηδάλιο του Λιμενικού Ταμείου κρίνει εμμέσως τις προηγούμενες Λιμενικές Επιτροπές με τη φράση «η ιστορία έχει δείξει πως η θέση αυτή, για διάφορους λόγους, είναι αναποτελεσματική. Για μένα αποτελεί μία πρόκληση», λέει καλλιεργώντας προσδοκίες για όσα θα ακολουθήσουν από την πλευρά της Λιμενικής Επιτροπής.
Η μαρίνα περνά οριστικά στον όμιλο Κυριακούλη. «Αρχές του χρόνου, λογικά θα ξεκινήσουν τα έργα και θα περάσει η μαρίνα σε ιδιωτικό καθεστώς», αναφέρει.
Ένα από τα μεγαλύτερα αγκάθια που διαχειρίζεται είναι το χωροταξικό της παραλίας. «Θα γκρεμιστούν οι υφιστάμενες κατασκευές, άλλωστε δεν μπορούν να νομιμοποιηθούν και θα υπάρχουν θέσεις με συγκεκριμένη αρχιτεκτονική», όπως χαρακτηριστικά τονίζει.
Με ενθουσίασε το όραμά του
ΩτΦ: Είστε φίλη του νυν Δημάρχου κ. Ταγκαλή, αλλά κατεβήκατε με το βασικό του αντίπαλο προεκλογικά. Για ποιους λόγους πήρατε αυτή την απόφαση;
Σ.Α.: Οικογενειακοί φίλοι χρόνια και επαγγελματική συνεργασία είχαμε με τον κο Ταγκαλή και στις προηγούμενες εκλογές τον είχα στηρίξει. Όταν αποφάσισα να θέσω υποψηφιότητα, ήξερα ότι ο κος Ταγκαλής δε θα ήταν υποψήφιος, ενώ με τα μέλη της παράταξής του δε με συνέδεε κάτι. Απεναντίας με τον κο Παναγιωτόπουλο, αν και δε γνωριζόμαστε, συνεργαστήκαμε επί δημαρχίας του ενώ ήμουν Πρόεδρος στον Ναυτικό Όμιλο Ιτέας. Η συνεργασία μας είχε τα πάνω της και τα κάτω της. Αυτό όμως που με εντυπωσίασε στον ίδιον και για τον λόγο αυτόν θέλησα να τον στηρίξω, χωρίς να έχω κάποια ιδιαίτερη φιλοδοξία για αρχή, είναι το όραμά του για τον τόπο. Ένα όραμα το οποίο σχεδίασε, προγραμμάτισε και αυτό ήδη έχει αρχίσει και φαίνεται.
ΩτΦ: Στην πορεία αναλάβατε και το τιμόνι του Λιμενικού Ταμείου. Όλοι περίμεναν πρόεδρο την κ. Γεωργία Καπαρέλη – Χαρίτου. Πώς προέκυψε αλήθεια το δικό σας ενδιαφέρον για τη θέση αυτή;
Σ.Α.: Για την πόλη της Ιτέας θεωρώ ότι η θέση του Προέδρου του Λιμενικού Ταμείου Ν. Φωκίδας είναι ίσως η πλέον σημαντική και αυτή η οποία καθορίζει όλα αυτά τα χρόνια τον λιμενικό χαρακτήρα της πόλης μας. Τι πιο σημαντικό από την αξιοποίηση του σημαντικότερου κομματιού της Ιτέας, την παραλία της; Η ιστορία έχει δείξει πως η θέση αυτή, για διάφορους λόγους, είναι αναποτελεσματική. Για μένα αποτελεί μία πρόκληση.
«Προς το παρόν, συνεχίζω στο πλευρό του»
ΩτΦ: Κατά την εκλογή του κ. Αναγνωστόπουλου στη θέση του επικεφαλής της παράταξής σας, γίνατε το πρόσωπο της ημέρας, αφού όλοι περίμεναν να δουν αν θα τον στηρίξετε. Γιατί τον ψηφίσατε και τι περιμένετε από τη στάση του έως τις επόμενες δημοτικές εκλογές;
Σ.Α.: Για ποιο λόγο να μην τον στηρίξω; Ο κος Αναγνωστόπουλος ήταν απόλυτα λογικό να είναι ο επόμενος επικεφαλής, εφόσον ο κος Παναγιωτόπουλος δεν επιθυμούσε να συνεχίσει και από τη στιγμή που η παράταξή μας είναι κομματικά ανεξάρτητη και απαρτίζεται από ανθρώπους ικανούς, προς το παρόν, συνεχίζω στο πλευρό του. Η αντιπολίτευση που ασκούμε είναι δυναμική και όσο μας επιτρέπεται, γόνιμη. Εξάλλου από τα έδρανα της αντιπολίτευσης δεν μπορεί κανείς να κάνει και πολλά πράγματα.
ΩτΦ: Ποια είναι η σχέση σας με τον βουλευτή κ. Γιάννη Μπούγα και πού οφείλεται η εμπιστοσύνη και η στήριξή του στο πρόσωπό σας;
Σ.Α.: Με τον βουλευτή κύριο Μπούγα γνωριζόμαστε από παλιά κυρίως λόγω της επαγγελματικής του ιδιότητας. Θεωρώ ότι ο κος Μπούγας είναι ένας πολιτικός πλέον νέας γενιάς, ο οποίος γνωρίζει πολύ καλά τα προβλήματα της Φωκίδας και αγωνίζεται καθημερινά και αποτελεσματικά για αυτά. Στο Λιμενικό Ταμείο υπάρχουν συγκεκριμένα και χρόνια προβλήματα και κωλύματα, τα οποία χρειάζονται ιδιαίτερους χειρισμούς, προκειμένου να μεταβούμε από ένα χρόνιο καθεστώς σε ένα άλλο, το οποίο θα εκφράζει τον δυναμικό χαρακτήρα της πόλης μας και θα αξιοποιεί τις δυνατότητές της. Ο κος Μπούγας μας εμπιστεύτηκε και μας στηρίζει προς αυτήν την κατεύθυνση.
«Ο προγραμματισμός μας έχει ορίζοντα 30νταετίας»
ΩτΦ: Γενικότερα πως φαντάζεστε το πέρασμά σας από τα κοινά; Τι θέλετε να αφήσετε πίσω σας;
Σ.Α.: Όταν ασχολείσαι με τα κοινά, δεν πρέπει να έχεις άλλον στόχο εκτός από την εξέλιξη του τόπου σου σε μακροχρόνιο ορίζοντα. Αυτό πρέπει να σχεδιάζεις και φυσικά να το προγραμματίζεις σωστά και το πιο σημαντικό; να το υλοποιείς. Αυτό είναι πολύ δύσκολο να γίνει γιατί σε κάθε θητεία, ως επί το πλείστον, διακόπτεται η συνέχεια. Από την άλλη, ένα μακροπρόθεσμο πλάνο δεν είναι ότι καλύτερο για έναν αυτοδιοικητικό του οποίου η θητεία λήγει σε 2-4 χρόνια, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει μακροπρόθεσμη στόχευση, η οποία θα επιφέρει αποτελέσματα σε βάθος χρόνου. Για παράδειγμα, αυτή τη στιγμή στο Λιμενικό Ταμείο έχει τεθεί ένας προγραμματισμός για τα επόμενα 30 χρόνια. Αυτό δεν μπορεί να υλοποιηθεί μέσα σε μία θητεία, στην οποία προσπαθείς να ανταπεξέλθεις και στην καθημερινότητα. Επιπλέον, αν οι επόμενοι πρόεδροι δεν το πιστέψουν και δεν το δουλέψουν, δεν πρόκειται να υλοποιηθεί τίποτα.
ΩτΦ: Είναι απίστευτο αλλά θα είστε η πρόεδρος που επί ημερών σας θα αξιοποιηθεί η μαρίνα. Πότε θα ξεκινήσει τα έργα ο όμιλος Κυριακούλη;
Σ.Α.: Η διαδικασία παραχώρησης έχει πάρει μία παράταση 2 μηνών, λόγω της γενικότερης κατάστασης της πανδημίας. Με την ολοκλήρωσή της αρχές του χρόνου, λογικά θα ξεκινήσουν τα έργα και θα περάσει η μαρίνα σε ιδιωτικό καθεστώς. Είναι καιρός πια το έργο αυτό να αρχίσει να λειτουργεί έτσι όπως ήταν από την αρχή σχεδιασμένο να λειτουργήσει. Η φάση αυτή της μετάβασης είναι αρκετά δύσκολη για εμάς, καθώς δεν μπορούμε να την αξιοποιήσουμε λειτουργικά, αλλά ούτε και από άποψη υποδομών.
ΩτΦ:Τελικά τι γίνεται με το καρνάγιο; Θα τελειώσει ποτέ αυτό το θέμα;
Σ.Α.: Οι γαλλικοί μώλοι είναι αρμοδιότητας του Υπουργείου Οικονομικών. Προς το παρόν, δεν έχουμε καμία πληροφόρηση για το θέμα αυτό.
«Θέσεις με συγκεκριμένη αρχιτεκτονική»
ΩτΦ: Κάθε χρόνο ακούμε ότι δεν μπορούν να νομιμοποιηθούν οι κατασκευές στην παραλία και θα γκρεμιστούν. Αυτό φυσικά δε γίνεται ποτέ. Είναι κάποια μορφή ομηρίας των επαγγελματιών; Τι θα γίνει τελικά;
Σ.Α.: Μία από τις μελέτες του master plan αφορά στη χωροθέτηση και την αρχιτεκτονική ενοποίηση. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι θα γκρεμιστούν οι υφιστάμενες κατασκευές, άλλωστε δεν μπορούν να νομιμοποιηθούν και θα υπάρχουν θέσεις με συγκεκριμένη αρχιτεκτονική, βάσει μελέτης. Αυτό δε γίνεται ποτέ γιατί δεν προχωρούν, για κάποιο λόγο, οι διαδικασίες. Αν για παράδειγμα, ολοκληρωθεί το master plan από την παρούσα Λιμενική Επιτροπή και η επόμενη δεν το υλοποιήσει για οποιονδήποτε λόγο, συνεχίζεται η «ομηρία». Θεωρώ ότι η συνέχεια είναι ότι πιο σημαντικό. Αυτόν τον καιρό προχωρούμε προς υλοποίηση το Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων και το ISPS, το σύστημα το οποίο σχετίζεται με την ασφάλεια του Λιμένα, ενέργειες οι οποίες έχουν ξεκινήσει από προηγούμενες Λιμενικές Επιτροπές, ενώ παράλληλα έχουμε ξεκινήσει τη διερεύνηση της διαδικασίας για την αδειοδότηση των κτιριακών υποδομών Schengen για τον Λιμένα της Ιτέας.
ΩτΦ: Όταν ανακοινώσατε ότι ξεκινάτε διαδικασία για εκπόνηση master plan πέσαμε από τα σύννεφα. Με όσα μας έλεγαν οι διοικήσεις το περιμέναμε από χρόνια έτοιμο και κρυμμένο στα συρτάρια. Πότε θα ολοκληρωθεί και ποιοι θα είναι οι βασικοί του άξονες;
Σ.Α.: Στα συρτάρια δεν υπάρχει λόγος να υπάρχει κάτι κρυμμένο. Το master plan πρέπει να κατατεθεί στο Υπουργείο και φυσικά να εγκριθεί. Η παρούσα Λιμενική Επιτροπή μόλις ξεκίνησε το πρώτο βήμα του master plan, το οποίο θα είναι έτοιμο αρχές του χρόνου. Αποτελεί την καταγραφή και ανάλυση των υφιστάμενων λιμενικών χρήσεων. Η Χερσαία Ζώνη Λιμένα Ιτέας είναι πολύ μεγάλη. Η μελέτη θα υποδείξει ποιο μέρος της είναι αυτό το οποίο προϋποθέτει λιμενική χρήση και το υπόλοιπο θα αποχαρακτηριστεί. Μέχρι τέλος του 2021 οφείλουμε ολοκληρώσουμε τη διαδικασία, η οποία είναι ιδιαίτερα σύνθετη και απαρτίζεται από αρκετές μελέτες, καθώς ο Λιμένας της Ιτέας χαρακτηρίζεται ως μείζονος σημασίας. Από εκεί και έπειτα ξεκινά το στάδιο της υλοποίησης.
«Τα έργα που είναι ενταγμένα και προγραμματίζονται»
ΩτΦ: Έργα, πολλά έργα. Μιλήστε μας για τον προγραμματισμό σας και τα χρονοδιαγράμματα.
Σ.Α.: Μόλις 1 μήνα μετά την ανάληψη των καθηκόντων της νέας Λιμενικής Επιτροπής μας ζητήθηκε η κατάθεση προτάσεων, όσον αφορά στο σύνολο των έργων τα οποία θα μπορούσαν να ενταχθούν στο espa 2021-2027. Πολύ σύντομα εγκρίθηκαν από τον Υφυπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κύριο Ιωάννη Τσακίρη και τον Υπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, κύριο Ιωάννη Πλακιωτάκη. Μέχρι το τέλος του 2020 εντάσσονται σε χρηματοδότηση οι μελέτες των έργων, οι οποίες έχουν χρονοδιάγραμμα υλοποίησης μέσα στο 2021 και οι μελέτες αυτές θα οδηγήσουν στα αντίστοιχα χρηματοδοτούμενα έργα από το espa 2021-2027. Πρόκειται για τις μελέτες: εκβάθυνση των αγκυροβολίων Ιτέας – Κίρρας, αναπλάσεις στην Ιτέα – Κίρρα, επισκευές των λιμενικών εγκαταστάσεων, συγκοινωνιακά έργα στην παραλιακή οδό, υδατοδρόμιο, η υπολειπόμενη ειδική οικολογική μελέτη λόγω Natura 2000, προκειμένου να ολοκληρωθεί η περιβόητη ακτομηχανική μελέτη, μία επιπλέον ακτομηχανική μελέτη για τις υπόλοιπες περιοχές στις οποίες δεν έχει εφαρμοστεί η πρώτη, η κατασκευή γέφυρας σύνδεσης στην εκβολή του χειμάρρου Σκίτσα. Για όλες αυτές τις μελέτες, καθώς και για τα έργα που θα ακολουθήσουν, καθώς το Λιμενικό Ταμείο δε διαθέτει δική του Τεχνική Υπηρεσία, θα συναφθεί προγραμματική σύμβαση με την ΔΤΥ της Περιφερειακής Ενότητας Φωκίδας, προκειμένου για την υλοποίησή τους. Στην αρχική μας πρόταση του espa υπήρξε μία ακύρωση, ως προς τη μελέτη του καταδυτικού πάρκου, η οποία έχει ενταχθεί από τον Δήμο Δελφών στο τεχνικό πρόγραμμα του 2021.
Παράλληλα, τα έργα τα οποία παραλάβαμε και κληθήκαμε να συμβάλλουμε στη συνέχισή τους, βρίσκονται σε ένα πολύ καλό στάδιο:
ο ηλεκτροφωτισμός του πεζοδρόμου Maϊάμι – Απόλαυση, το οποίο έχει δημοπρατηθεί από την Περιφερειακή Ενότητα Φωκίδας και αναμένεται ο ανάδοχος, έργο χρηματοδοτούμενο από το ΠΔΕ του Υπ. Ναυτιλίας, καθώς και ένα έργο ανάπλασης χρηματοδοτούμενο από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδος ύψους 471.000 Ευρώ, στην περιοχή του πεζοδρόμου Μαϊάμι – Απόλαυση, για το οποίο προχωράμε τη μελέτη και θα δημοπρατηθεί από την Περιφερειακή Ενότητα Φωκίδας. Επίσης, η επέκταση του λιμένα της Ιτέας οδεύει στο τελευταίο στάδιο, αυτό της δημοπράτησης, με την ολοκλήρωση της ειδικής οικολογικής μελέτης από την Περιφερειακή Ενότητα Φωκίδας. Τέλος, η ακτομηχανική μελέτη, την οποία προανέφερα. Κατά την παραλαβή της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της ακτομηχανικής μελέτης, η παρούσα Λιμενική Επιτροπή πρότεινε την αλλαγή του υλικού εμπλουτισμού από θραυστό υλικό λατομείου σε φυσικό υλικό, η οποία και εγκρίθηκε.
Τέλος, στο ΠΔΕ του Υπ. Ναυτιλίας για το 2021 έχουμε προτείνει, δεν έχουν εγκριθεί ακόμη, έργα που χρήζουν άμεσης επέμβασης, όπως το δίκτυο του ηλεκτροφωτισμού, ο πεζόδρομος από την περιοχή μετά τη μαρίνα έως και την περιοχή της Αγκάλης, οι λοιποί κρηπιδότοιχοι της Χερσαίας Ζώνης Λιμένα, η κατασκευή πλωτών εξεδρών, καθώς και ένα έργο ανάπλασης στην περιοχή “Απόλαυση”.
«Θα αποχαρακτηριστεί η Παιδική χαρά από τη Ζώνη Λιμένα»
ΩτΦ: Τελικά που καταλήξαμε με την παιδική χαρά; Αν ο δήμος δεν τη θέλει, έχετε σκεφτεί τι θα την κάνετε;
Σ.Α.: Για ποιο λόγο ο Δήμος να μη θέλει την μοναδική παιδική χαρά στην Ιτέα; Όπως και να έχει, το θέμα θα λυθεί τους επόμενους μήνες γιατί έχουμε ξεκινήσει ήδη την διαδικασία αποχαρακτηρισμού του χώρου της παιδικής χαράς από την Χερσαία Ζώνη Λιμένα, κατόπιν υποδείξεων του Υπουργείου. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι την παιδική χαρά θα την διαχειρίζεται απευθείας ο Δήμος, χωρίς τη διαμεσολάβηση του Λιμενικού Ταμείου.
ΩτΦ: Κολυμβητήριο, παιδική χαρά και γενικότερα βλέπουμε μια μεγάλη κόντρα με τον αντιδήμαρχο. Θα μπορούσαμε να εικάσουμε ότι οφείλεται στο γεγονός ότι ανήκετε σε αντίπαλες δημοτικές παρατάξεις, αλλά η άριστη σχέση σας με τον κ. Μαντζώρο δεν επιτρέπει τέτοιες υποθέσεις. Τελικά που οφείλεται αυτή η έντονη διαφωνία και αν υπάρχει τρόπος να βρεθεί πεδίο συνεννόησης;
Σ.Α.: Οι αντιπαραθέσεις, όταν επιφέρουν θετικά αποτελέσματα, πιστεύω ότι είναι καλό να υπάρχουν και φυσικά να μην προσωποποιούνται. Όσον αφορά στο κολυμβητήριο, το μόνο που θα πω είναι ότι είμαι εξαιρετικά ικανοποιημένη που πλέον λειτουργεί άψογα. Άλλωστε αυτός ήταν και ο σκοπός! Είμαι πάντα δίπλα στους ανθρώπους του ΝΟΙ και όταν με το καλό ξεκινήσουν και πάλι οι διοργανώσεις, αν το θέλουν και οι ίδιοι, η βοήθειά μου θα είναι ιδιαίτερα σημαντική. Τώρα όσον αφορά στη θεσμική μας συνεργασία με τον Δήμο, φαντάζομαι ότι δεν υπάρχει άλλη επιλογή από την συνεννόηση. Εξάλλου, οι διαδικασίες του Λιμενικού Ταμείου είναι ξεκάθαρες και οι αρμοδιότητές του, επίσης. Οι αρμοδιότητες της Δημοτικής Ενότητας Ιτέας έχουν άλλον χαρακτήρα όσον αφορά στη Χερσαία Ζώνη Λιμένα. Όλα αυτά τα χρόνια ο Δήμος βοηθούσε το Λιμενικό Ταμείο σε διάφορα θέματα, ακόμη και στην καθαριότητα. Αυτό ακριβώς αναγνωρίζει ο κος Μαντζώρος, χρόνια αυτοδιοικητικός και κατά καιρούς υπάρχει μία συνεργασία. Σε κάθε περίπτωση, ο ρόλος μου ως δημοτική σύμβουλος της μείζονος αντιπολίτευσης δε συγχέεται με αυτόν της Προέδρου του ΛΤ.
Στο Μαραθιά Δωρίδας: Βγήκαν μαχαίρια για το λογαριασμό
Στο Μαραθιά Δωρίδας Βγήκαν μαχαίρια για το λογαριασμό Απίστευτο και όμως αληθινό. Ο λογαρι…