Home Δήμος Δελφών ΖΗΜΙΕΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΑΡΥ ΤΟ ΤΙΜΗΜΑ
Δήμος Δελφών - 22 Αυγούστου, 2019

ΖΗΜΙΕΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΑΡΥ ΤΟ ΤΙΜΗΜΑ

 

του Νίκου Δρόλαπα

        Εδώ και χρόνια στην Άμφισσα λειτουργούσαν φιλοξενούμενα σε ακατάλληλα κτίρια δύο Ειδικά Σχολεία. Το ένα στο 1ο Δημοτικό Σχολείο, το « Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης »  με παιδιά αντίστοιχης ηλικίας, ενώ το  δεύτερο, « Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης  (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.) » για μεγαλύτερα παιδιά ηλικίας Γυμνασίου, πότε στο κτίριο του πρώην Οργανισμού Εργατικής κατοικίας και πότε στην οικία του Δωρητή και Ευεργέτη της πόλεως Αντωνίου Κονιάκου.

      Για την οριστική στέγαση των δύο αυτών Σχολείων σε σύγχρονα κτίρια αγοράσθηκε οικόπεδο με πρόσωπο στη Περιφερειακή οδό Κων. Καραμανλή, ανάμεσα σε πρατήριο καυσίμων της περιοχής και του ΚΤΕΛ Φωκίδας, το οποίο όμως δεν ήταν άρτιο και οικοδομήσιμο. 

      Προσφέρθηκαν τότε όμορα οικόπεδα για να συμπληρωθεί η επιφάνεια, ώστε η έκταση να γίνει άρτια και οικοδομήσιμη, όμως οι προσφορές αγνοήθηκαν γιατί άλλαξε ο…’’σχεδιασμός’’.  

      Αποφασίσθηκε,  η κατασκευή του Ειδικού Σχολείου για τα μικρότερα παιδιά, να γίνει στον προαύλιο χώρο του 1ου Δημοτικού Σχολείου Άμφισσας κατεδαφίζοντας τα βοηθητικά κτίρια του Σχολείου. 

       Η κατασκευή όμως του Ειδικού Σχολείου απαιτούσε τη πλήρη εφαρμογή των προδιαγραφών που έθετε ο Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων  (Ο.Σ.Κ. ) , ή , όπως ονομάζεται σήμερα ‘’ Κτιριακές Υποδομές Α.Ε. Για να συμπεριληφθούν όλες λειτουργικές ανάγκες και απαιτήσεις του Ειδικού Σχολείου, θα έπρεπε το νέο κτίριο να καταλάβει τη μισή έκταση του προαυλίου, με προφανή βλάβη του 1ου Δημοτικού.

        Προέκυψε η ανάγκη συρρίκνωσης, ή,  και η κατάργηση πολλών λειτουργικών χώρων του Ειδικού Σχολείου, με αποτέλεσμα  και να μην εκπληρώνει πλήρως τις ανάγκες των μικρών μαθητών και να είναι ως εκ τούτου ένα ελλιπές Ειδικό Σχολείο.  Και δεν είναι μόνο αυτό. Οι νέοι χώροι αυτοί δεν θα είναι απόλυτα αξιοποιήσιμοι μελλοντικά από το 1ο Δημοτικό Σχολείο.

        Για να υπάρξει κάποιο μέτρο στη περιπέτεια των δύο Σχολείων, αφού το τρίτο, για τα μεγαλύτερα παιδιά, το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. , εγκαταλείφθηκε στη μοίρα του, θα ήτο δυνατή η εξαγορά του γειτονικού οικοπέδου των κ.  Πρασσά και Κόκκινου, για να δοθεί μια πιο ήπια λύση χωροταξικά, καταργώντας και τον εκεί αδιάνοιχτο δρόμο.  

       Πως όμως η κατάσταση οδηγήθηκε στο ΜΠΑΧΑΛΟ ;

       Ποια βασικά στοιχεία αγνοήθηκαν, ποία λάθη έγιναν, πέραν των αναφερομένων παραπάνω ;

       Αντί να πάρουν μία δωρεάν μελέτη από τον Ο.Σ.Κ. , έστω κι αν χρειαζόταν να την προσαρμόσουν στις ιδιαιτερότητες που υπήρχαν, προτίμησαν μια ακριβοπληρωμένη μελέτη ενός μηχανικού που όσες μελέτες έχει κάνει, σχεδόν πάντα  υπήρχαν προβλήματα στην εφαρμογή τους στα έργα. Αρκούσε μόνο το γεγονός ότι ο εν λόγω μελετητής ήταν του κυκλώματος. 

         Ας το αφήσουμε κι αυτό.  Είναι κτίριο αυτό που παρουσίασε στα σχέδιά του ;  όλοι το προσομοίαζαν με έναν « μπούφο», ένα κτίριο ψευδονεωτερίστικο, που καμία σχέση δεν είχε με το διατηρητέο και παραδοσιακό  κτίριο του 1ου Δημοτικού, το οποίο μάλιστα θα κτιζόταν μπροστά του και θα κάλυπτε το ένα τρίτο της πρόσοψής του.  

         Δεν προέβλεψαν τουλάχιστον, στην όψη του νέου κτιρίου να δώσουν τον ίδιο ρυθμό, με δόμηση πανομοιότυπης πέτρας, ώστε να μην τονίζεται το απαράδεκτο  και προκαλεί η έλλειψη αισθητικής. 

        Το γεγονός της υποβάθμισης του Μνημείου αυτού της Συλλογικής Μνήμης της Άμφισσας, γενεών και γενεών που μαθήτευσαν σ΄αυτό, δεν ένοιαξε κανέναν ;

        Αποκρύπτουν το γεγονός,  ότι, για την αποφυγή των αρχαιοτήτων που διέρχονται στο σημείο αυτό προς Νομαρχία,  το τριώροφο κτίριο δεν θα έχει θεμέλια, οι εκσκαφές που προβλέπονται θα επιφανειακές, αν και η περιοχή μας ανήκει στις περιοχές με σοβαρές σεισμικές επιβαρύνσεις.

         Ενημέρωσαν τους γονείς του Ειδικού Σχολείου ως προς τον χρόνο που θα απαιτηθεί για τη κατασκευή της επέκτασης αυτής, ο οποίος, από δύο χρόνια που προβλέπεται από τη μελέτη,  με τα τυχόν προβλήματα και τις συνήθεις καθυστερήσεις ίσως φθάσει τα τρία χρόνια ; Πού θα μεταστεγασθεί ως τότε το Σχολείο των παιδιών τους ;

        Ενημέρωσαν τους γονείς του 1ου Δημοτικού για τα παραπάνω  και ότι για τρία χρόνια τα παιδιά τους , οι μικροί μαθητές, θα είναι εκτεθειμένοι σε μύριους όσους κινδύνους από το εργοτάξιο που θα γινόταν στο προαύλιο  ;

        Η συνέχεια είναι γνωστή.  Διαλύθηκε η εργολαβική σύμβαση με υπαιτιότητα του Δήμου, από αδιαφορία , αβλεψίες και άγνοια των σχετικών διατάξεων περί δημοσίων συμβάσεων κλπ. και τα εξ’ αυτών απορρέοντα δικαιώματα και υποχρεώσεις. 

         Και δεν αποχώρησε μόνο ο ανάδοχος του έργου, αλλά ο Δήμος απώλεσε το δικαίωμα, λόγω των καθυστερήσεων, να υποχρεώσει τον επόμενο μειοδότη να αναλάβει το έργο.

         Με τα συνήθη λόγια του αέρα, λόγια που αποκρύπτουν την ουσία και τα πραγματικά δεδομένα και πολλά ψέματα,  ο απερχόμενος Δήμαρχος κ. Παναγιωτόπουλος προσπαθεί να εξηγήσει το αστείο. 

         Πως ματαιώθηκε εξ αιτίας του το έργο αυτό, με όσα αρνητικά κι αν ήταν φορτωμένο. Πώς σημείωσε μία ακόμη αποτυχία… και αποχωρώντας από τον Δήμο δεν έχει να παρουσιάσει κανένα έργο,  και γι΄αυτό και πολλά άλλα τον απομάκρυναν οι Δημότες από το αξίωμα το οποίο δεν τίμησε. Και τώρα ρίχνει σε όλους τους άλλους την αιτία για την εκλογική του αποτυχία. 

         Του φταίει τάχα η μαύρη προπαγάνδα εναντίον του  και…το ‘’κακό μάτι’’…

          Ένας άλλος Δήμαρχος, σώφρων,  συνετός, με χρηστή διοίκηση, κυρίως στα οικονομικά και τη Δημόσια περιουσία, αυτή την εργώδη προσπάθειά μας, να του  προτείνουμε συνεχώς λύσεις, να του υποδεικνύουμε τα δύσκολα σημεία και τα λάθη του, απόρροια μελέτης όλα αυτά, θα τη θεωρούσε σημαντική συμβολή στο έργο του.

         Αντιθέτως, ο  κ. Παναγιωτόπουλος καθ΄όλη τη διάρκεια της θητείας του στο Δήμο, ενώ κατέδειξε ότι δεν είχε τις ικανότητες να δημιουργήσει συνθήκες ανάπτυξης και προόδου, δεν άκουγε παρά μονάχα το κλειστό περιβάλλον του από άκρατη αλαζονεία και έπαρση.

          Και ενώ έβλεπε τις αποτυχίες του να έρχονται η μία μετά την άλλη, δεν μπόρεσε να αντιδράσει και να αναστρέψει τη κατάσταση.     

         Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να βουλιάξει το τόπο, να χαθούν άλλα πέντε χρόνια, να αφήσει πίσω του μόνο ζημίες και εκκρεμότητες.

          Όλοι τώρα περιμένουν, με τον σκοταδισμό της συγκάλυψης των μεγάλων υποθέσεων που απασχόλησαν τον Δήμο και τα Κληροδοτήματα κατά τη θητεία του,  όπως οι άκλειστοι ισολογισμοί, τα χρέη και τα ελλείμματα, κλπ. να δουν, τι θα παραδώσει στον νέο Δήμαρχο και πόσες από τις ευθύνες του ενδεχομένως θα θελήσει να τον…. φορτώσει.  

         Αποχωρεί από τον Δήμο, με το στίγμα του πλέον αποτυχημένου Δημάρχου όλων των εποχών.

         ΤΩΡΑ,  μετά και το φιάσκο του Ειδικού Σχολείου, κοιτάζοντας μπροστά,  δίνεται η ευκαιρία επανεξέτασης του όλου θέματος. Ώστε, χωρίς σκοπιμότητες και μικροπολιτικές, να δοθεί μία λύση ορθολογιστική,  η οποία θα αποβεί προς όφελος των τριών Σχολείων και του τόπου γενικότερα.-


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Check Also

Στο Μαραθιά Δωρίδας: Βγήκαν μαχαίρια για το λογαριασμό

Στο Μαραθιά Δωρίδας Βγήκαν μαχαίρια για το λογαριασμό Απίστευτο και όμως αληθινό. Ο λογαρι…