Εξαιρετικά αρνητική εξέλιξη για τις πανεπιστημιακές δομές στην Άμφισσας – Οριστικά τέλος για το 2ο τμήμα
Εξαιρετικά αρνητική εξέλιξη για τις πανεπιστημιακές δομές στην Άμφισσας
Οριστικά τέλος για το 2ο τμήμα
-Εκτός από τον Πρόεδρο του τμήματος, τον Κοσμήτορα και τον Πρύτανη δεν το υποστήριξαν οι πανεπιστημιακοί. –Σοβαρό μειονέκτημα ότι δεν πιστεύουν στη βιωσιμότητά του και ότι δεν το θέλει η υπουργός κ.Κεραμέως.
-Η ελάχιστη βάση που θέτει το νέο νομοσχέδιο θα επηρεάσει και το υφιστάμενο τμήμα. –Απαιτείται άμεσα η ενεργοποίηση της κοινωνίας.
Το τμήμα που παραπέμφθηκε στο Συμβούλιο Εκπαίδευσης για αξιολόγηση στην ουσία μετακόμισε στον κάλαθο των αχρήστων, αφού δεν το θέλει ούτε το πανεπιστήμιο, ούτε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.
Δεν υπάρχει καμιά προοπτική για το δεύτερο τμήμα
Τους προηγούμενους μήνες στη σκιά που έχει απλώσει η πανδημία ο Πρόεδρος του υφιστάμενου τμήματος Περιφερειακής και Οικονομικής Ανάπτυξης Χρήστος Παπαδάς, σε συνεργασία με τον κοσμήτορα κ.Κωνσταντίνο Τσιμπούκα και με τη σύμφωνη γνώμη του Πρύτανη επιχείρησαν να διερευνήσουν και να ξεκινήσουν προκαταρκτικά διαδικασία για την ενεργοποίηση του δεύτερου τμήματος, η λειτουργία του οποίου θεωρητικά είναι στη βούληση της Συγκλήτου. Οι συμμαχίες ωστόσο δεν εξασφαλίστηκαν κόβοντας οριστικά κάθε προοπτική για την ίδρυση δεύτερου τμήματος. Ο λόγος είναι απλός, αφού οι καθηγητές βλέπουν πως αφενός το υφιστάμενο τμήμα δεν είναι βιώσιμο, αφετέρου ξέρουν πως η βούληση της υπουργού κ. Κεραμέως είναι να μη γίνουν νέα τμήματα. Εξάλλου, ακόμη και κάποια εργαστήρια που δε συδέονται με τμήματα και περίμεναν να μετεξελιχθούν σε τμήμα, ούτε αυτό έγινε τελικά καθώς το υπουργείο δεν το ενέκρινε.
Άμεσα να εδραιωθεί το τμήμα
Παράλληλα η ελάχιστη βάση που περιλαμβάνεται μέσα στο νομοσχέδιο με τις αλλαγές που φέρνει το νομοσχέδιο αναμένεται να επηρεάσει το εν λειτουργία τμήμα. Ένα τμήμα που δεν πρόλαβε να δείξει την αξία και τη δυναμική του, καθώς λειτουργεί μόλις για δεύτερη χρονιά. Το τμήμα πλέον είναι ξεκάθαρο ότι πρέπει να αυτονομηθεί για να μπορέσει να επιβιώσει και να μην αντιμετωπίζει αυτόν τον κίνδυνο.
Ένα από τα μεγαλύτερα μειονεκτήματα που αντιμετωπίζει το τμήμα είναι η έλλειψη φοιτητικής εστίας. Στην Άμφισσας υπάρχει αδρανές και ρημάζει το πρώην Γηροκομείο, το οποίο ανασκευάστηκε πλήρως για να λειτουργήσει. Το κτίριο αυτό που ανήκει στην επίβλεψη του υπουργείου Εργασίας θα μπορούσε να διατεθεί προς αξιοποίηση στο πανεπιστήμιο και είναι προτιμότερο από το μένει κλειστό και να φιλοξενεί νυχτερίδες και αράχνες.
Εξάλλου η διάθεση του κτιρίου θα μπορούσε να συμβάλει καθοριστικά και στην αποζημίωση των εργαζόμενων που δεν έχουν πάρει ακόμη τα δεδουλευμένα τους.
Ετοιμάζονται να παρέμβουν οι φοιτητές
Οι φοιτητές του ΤΕΙ δεν ξεχνούν τα υπεσχημένα, όπως τονίζει ο κ. Ιάκωβος Ορφανίδης από την πλευρά του συλλόγου και εξηγεί ότι άμεσα θα ακολουθήσει παρέμβαση για την πανεπιστημιοποίηση του τμήματος και του συγκεκριμένου γνωστικού αντικειμένου ή έστω κάποιου παρεμφερές.
Εξάλλου, από την πλευρά των φοιτητών δεν εγκαταλείφθηκε ποτέ η προσπάθεια, ενώ είναι σε διαρκή επαφή με το βουλευτή κ. Γιάννη Μπούγα. Κύριο και βασικό τους αίτημα είναι να τους δοθεί η δυνατότητα να λάβουν πανεπιστημιακό πτυχίο, σε ένα αντικείμενο σχετικό με τις εώς σήμερα σπουδές τους, ενώ παράλληλα να μην χρειάζεται να ξεκινήσουν από την αρχή. Υπενθυμίζουμε δε ότι το τμήμα που … πήγε για αξιολόγηση είναι Τμήμα Πολιτισμού και Αγροτικού Τουρισμού, ενώ το ΤΕΙ είναι τμήμα Διοίκησης Πολιτιστικών και Τουριστικών Μονάδων.
Να αναγκαστεί το υπουργείο να το ζητήσει
Η εξελίξεις είναι πολύ αρνητικές και άκρως ανησυχητικές. Η τοπική κοινωνία οφείλει να ενεργοποιηθεί. Ο Δήμαρχος και σύσσωμη η Δημοτική Αρχή δελφών, όπως και οι παρατάξεις της μειοψηφίας οφείλουν να πάρουν άμεσα θέση και να απαιτήσουν από το Βουλευτή κ. Γιάννη Μπούγα, ο οποίος προσφάτως εκπροσωπεί όλη την κοινοβουλευτική ομάδα της ΝΔ, αλλά και από την κυβέρνηση και φυσικά από την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως.
Επίσης, οι κομματικές οργανώσεις της Φωκίδας θα πρέπει να δώσουν μια μάχη που είναι εκ προοιμίου αυτονόητο ότι πρέπει να κερδηθεί.
Δεν υπάρχει καμιά δικαιολογία, κανένα επιχείρημα πρέπει να εδραιωθεί το υφιστάμενο τμήμα και να ξεκινήσει η λειτουργία του δεύτερου.
Οι αλλαγές
Ειδικότερα το νομοσχέδιο των υπουργείων Παιδείας και Προστασίας του Πολίτη, επιφέρει τρεις σοβαρές αλλαγές, οι οποίες σχετίζονται με την εισαγωγή, αλλά και το χρονικό περιθώριο για την αποφοίτηση.
Πρώτη αλλαγή είναι η καθιέρωση ελάχιστης βάσης εισαγωγής στα πανεπιστημιακά τμήματα, όχι με απόλυτο αριθμό (πχ. 10), αλλά ορισμένη από το κάθε τμήμα. Συγκεκριμένα, η βάση εισαγωγής για κάθε τμήμα θα προκύπτει, σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, από ένα ποσοστό (80%-120%) του μέσου όρου των μέσων επιδόσεων των υποψηφίων κάθε επιστημονικού πεδίου στα μαθήματα που εξετάστηκαν. Τα παραπάνω θα ισχύσουν από τις φετινές Πανελλήνιες Εξετάσεις, του 2021.
Από του χρόνου (Πανελλαδικές Εξετάσεις 2022), το υπουργείο προγραμματίζει, επιπλέον, να δώσει στα τμήματα την δυνατότητα να επιλέγουν συντελεστές βαρύτητας για τα εξεταζόμενα μαθήματα.
Η δεύτερη αλλαγή αφορά στον περιορισμό του αριθμού των επιλογών του μηχανογραφικού και συμπλήρωσή του σε δύο φάσεις. Η αλλαγή αυτή, που επίσης προγραμματίζεται -εν τέλει- για τις επόμενες Πανελλαδικές (2022) εισάγει 2 φάσεις συμπλήρωσης μηχανογραφικού. Στην Α φάση, οι υποψήφιοι θα μπορούν να συμπληρώσουν συγκεκριμένο αριθμό τμημάτων στο μηχανογραφικό. Ο αριθμός θα προκύπτει από το 10% του συνόλου των τμημάτων για τα ΓΕΛ και το 20% για τα ΕΠΑΛ. Στη Β φάση, θα συμμετέχουν όσοι δεν έχουν εισαχθεί στην πρώτη φάση, χωρίς περιορισμό επιλογών και για τις θέσεις των ΑΕΙ που θα έχουν απομείνει.
Παράλληλα, θα υπάρξει μηχανογραφικό για την εισαγωγή στα δημόσια ΙΕΚ, με βάση το απολυτήριο, κάτι που θα ισχύσει από φέτος.
Τρίτον, εισάγεται χρονικό όριο φοίτησης. Για τα 4ετή προγράμματα σπουδών, το όριο θα είναι ν+2. Για τα προγράμματα σπουδών διάρκειας μεγαλύτερης των 4 ετών, θα είναι ν+3. Οι αλλαγές θα ισχύσουν για τους νεοεισερχόμενους φοιτητές, ενώ θα υπάρξει πρόβλεψη και για εξαιρέσεις (λόγοι εργασίας, σοβαρών θεμάτων υγείας, κτλ).
Aστυνομία στα Πανεπιστήμια
Παράλληλα, τρεις αλλαγές επιφέρει το νομοσχέδιο των υπουργείων Παιδείας και Προστασίας του Πολίτη, όσον αφορά στην ενίσχυση της ασφάλειας στους χώρους των πανεπιστημίων. Αυτές αφορούν στην ελεγχόμενη είσοδο στα ΑΕΙ και σύσταση δομών ασφαλείας, στη σύσταση ειδικής Ομάδας Προστασίας Πανεπιστημιακού Ιδρύματος (ΟΠΠΙ) και στην ενίσχυση διατάξεων πειθαρχικού δικαίου.
Αναλυτικότερα, το νομοσχέδιο προβλέπει την ελεγχόμενη είσοδο και έξοδο στον χώρο των ΑΕΙ. Όπου αυτό δεν είναι εφικτό, σε πανεπιστήμια που π.χ. συνορεύουν με πάρκα, η ελεγχόμενη είσοδος θα γίνεται στους εσωτερικούς χώρους.
Για την ΟΠΠΙ, προβλέπονται 1.000 οργανικές θέσεις, που θα κατανέμονται και θα ανακατανέμονται στα ΑΕΙ ανάλογα τις ανάγκες τους. Πρόκειται για μία ομάδα με ειδική εκπαίδευση από την ΕΛΑΣ, που θα φέρει ειδική στολή, θα υπάγεται στην ΕΛΑΣ και θα συνεργάζεται με τον πρύτανη και τον αντιπρύτανη του εκάστοτε ΑΕΙ. Η ομάδα θα έχει πλήρη αστυνομικά καθήκοντα, αλλά δεν θα φέρει πυροβόλα όπλα.
Ως προς το πειθαρχικό δίκαιο, το νομοσχέδιο των υπουργείων Παιδείας και Προστασίας του Πολίτη περιλαμβάνει διατάξεις για πειθαρχικά παραπτώματα και πειθαρχικές ποινές, ενώ προβλέπεται και η σύσταση Πειθαρχικού Συμβουλίου Φοιτητών. Τα παραπτώματα θα αφορούν από το αδιάβλητο των εξετάσεων, μέχρι και αξιόποινες πράξεις και προβλέπεται ένα πλαίσιο αντίστοιχων ποινών.
Στο Μαραθιά Δωρίδας: Βγήκαν μαχαίρια για το λογαριασμό
Στο Μαραθιά Δωρίδας Βγήκαν μαχαίρια για το λογαριασμό Απίστευτο και όμως αληθινό. Ο λογαρι…