Για το «Δελφικό πανεπιστήμιο» μιλούν βουλευτές της Στερεάς Μπορεί να είναι βιώσιμο;
Για το «Δελφικό πανεπιστήμιο» μιλούν βουλευτές της Στερεάς
Μπορεί να είναι βιώσιμο;
-Με αφορμή τη συζήτηση για την Ανεξάρτητη Αρχή το αίτημα επανέρχεται από Βουλευτές της Στερεάς και κυρίως της Φθιώτιδας.
-Γιατί τελικά ο κ. Γαβρόγλου οδηγήθηκε στον κατακερματισμό του ΤΕΙ και ποιοι είχαν εγείρει τις μεγαλύτερες ενστάσεις;
-Γιατί η πρόταση Πανούση δεν κατάφερε να γίνει κορωνίδα των διεκδικήσεων της Περιφέρειάς μας;
Το Δελφικό Πανεπιστήμιο, δηλαδή ένα αυτόνομο πανεπιστημιακό ίδρυμα στη Στερεά Ελλάδα είναι τελικά αυτό που λείπει από τη ζωή μας και την περιφέρειά μας για να αναπτυχθεί και κατά πόσο μπορεί να είναι βιώσιμο σήμερα;
Η ΩτΦ απευθύνθηκε στους Βουλευτές της Στερεάς Ελλάδας προσπαθώντας να απαντήσει σε αυτό το καίριο ερώτημα. Εξάλλου, με αφορμή τη συζήτησης και ψηφοφορία του σχεδίου νόμου για την Ανεξάρτητη Αρχή το θέμα επανέφεραν στην επικαιρότητα Βουλευτές της ΝΔ με τις τοποθετήσεις τους.
Η τότε κατάσταση
Στην προηγούμενη Κοινοβουλευτική περίοδο είδαμε τη Στερεά Ελλάδα και κυρίως το χώρο της ΝΔ να διχάζεται, γύρω από το αν ένα αυτόνομο πανεπιστήμιο στη Στερεά Ελλάδα θα ήταν βιώσιμο και υπό ποιες προϋποθέσεις. Μάλιστα, από την Περιφέρεια, επί θητείας Κώστα Μπακογιάννη και την ΠΕΔ επί θητείας Λουκά Υπερήφανου εκπονήθηκε και παρουσιάστηκε μελέτη πανεπιστημιακών με συγκεκριμένες σχολές και τμήματα προτεινόμενα.
Ωστόσο, αν και η πρόταση είχε υποστηριχθεί από πολλούς βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, μεταξύ αυτών και της Φωκίδας κ. Κωστοπαναγιώτου, τελικά η τότε κυβέρνηση ούτε καν δεν το άκουσε και προχώρησε στον κατακερματισμό του ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας που ήταν και το μοναδικό τριτοβάθμιο εκπαιδευτικό ίδρυμα εντός της περιφέρειας. Τα αποτελέσματα του νόμου Γαβρόγλου είναι γνωστά, καθώς το ΤΕΙ τριχοτομήθηκε και πήραν από ένα κομμάτι τα πανεπιστήμια Γεωπονικό, Θεσσαλίας και Καποδιστριακό.
Υπενθυμίζουμε ότι η ιδέα της ίδρυσης αυτόνομου πανεπιστημίου βρήκε αντίθετους τους κ. Σταϊκούρα και Αποστόλου, οι οποίοι αποτελούν και τις πιο ισχυρές πολιτικές προσωπικότητες της Στερεάς. Οι δυο Υπουργοί, πρώην και νυν τότε και αντιστρόφως σήμερα, θεωρούσαν ότι αφενός δεν έχουν δημιουργηθεί οι συνθήκες που θα επέτρεπαν σε ένα αυτόνομο πανεπιστήμιο να είναι βιώσιμο, αφετέρου ότι δεν έχουν εκλείψει οι λόγοι που μόλις τρία χρόνια πριν είχαν οδηγήσει σε κατάργηση το πείραμα που έγινε με το Πανεπιστήμιο της Λαμίας.
Εξάλλου μην ξεχνάμε ότι η χώρα βρισκόταν, όπως και σήμερα εξακολουθεί να βρίσκεται σε βαθιά ύφεση με τα ταμεία της άδεια. Η κατάργηση της τεχνολογικής εκπαίδευσης και η απορρόφησή της από την πανεπιστημιακή ήταν ένα «τρυκ», αναγκαίο για να εξασφαλίσει «κοινωνική συναίνεση, καθώς προέβλεπε στη εκ φύσεως μεγαλομανία του καθενός μας. Στην ουσία το μόνο σκοπό που εξυπηρετούσε ήταν η εξοικονόμηση πόρων και τίποτε παραπάνω ή λιγότερο. Το υπουργείο παιδείας και η κυβέρνηση δεν ήταν διαθέσιμη να επενδύσει σε ένα νέο πανεπιστήμιο, ιδρύοντας μια ακόμη πηγή εξόδων. Άλλωστε, δεν υπήρχε και άλλο εκπαιδευτικό ίδρυμα στη Στερεά, ώστε να συνενωθούν έστω σε ένα πανεπιστήμιο.
Η πορεία σήμερα
Η εξέλιξη των πραγμάτων, σύμφωνα με την πορεία που χάραξε ο κ. Γαβρόγλου δεν είναι η αναμενόμενη. Τα νέα τμήματα δε στελεχώθηκαν επαρκώς, ενώ ακόμη και οι λίγες ΔΕΠ που τους είχε τάξει ο κ. Γαβρόγλου, μόλις πριν ένα μήνα εγκρίθηκαν από τη διάδοχό του κ. Κεραμέως, η οποία και ανέστειλε τα τμήμα που είχαν μέν αποφασιστεί, αλλά ήταν στο χέρι των συγκλήτων το ακαδημαϊκό έτος εκκίνησής τους.
Ειδικά στη Φωκίδα το νέο τμήμα δεν της βγήκε και πολύ σε καλό, ούτε για την περιοχή, αλλά ούτε και για το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο. Οι φοιτητές που παρακολουθούν το νεοϊδρυθέν τμήμα δεν είναι παραπάνω από 50, ενώ η σύγκλητος έχει αναθεματίσει την ώρα και τη στιγμή που δέχτηκε να λειτουργήσει τμήμα στην Άμφισσα και φάνηκε από δήλωση που είχε κάνει ο Αντιπρύτανης κ. Χατζηπαυλίδης στην ΩτΦ.
Η απόψεις των Βουλευτών
Η ΩτΦ επικοινώνησε με τους κυβερνητικούς βουλευτές της Στερεάς οι οποίοι τοποθετούνται για το θέμα. Δημοσιεύουμε σήμερα τις απαντήσεις τους, ενώ κάποιοι τοποθετήθηκαν και στην Βουλή κατά τη συζήτηση του σχεδίου νόμου για την Ανεξάρτητη Αρχή.
Γεώργιος Κοτρωνιάς, Βουλευτής Φθιώτιδας Ν.Δ: «Διαχρονική η υποστήριξή στην ίδρυση αυτόνομου πανεπιστημίου»
Πάγια θέση μου όχι μόνο ως βουλευτή αλλά και ως δημάρχου της Λαμίας για 4 τετραετίες αποτελούσε πάντοτε η ίδρυση αυτόνομου και ξεχωριστού εκπαιδευτικού ιδρύματος στη Στερεά Ελλάδα.
Κάθε μία από τις 13 Περιφέρειες πρέπει να έχει Αυτόνομο Πανεπιστημιακό Ίδρυμα.
Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας αποτελεί τη μοναδική Περιφέρεια που στερείται της ύπαρξης αυτόνομου και ανεξάρτητου Πανεπιστημίου.
Για λόγους Αναπτυξιακούς, Ισονομίας και Ισοπολιτείας πρέπει να δημιουργηθεί το συντομότερο δυνατό ένα ισχυρό Αυτόνομο και Ανεξάρτητο Πανεπιστημιακό Ίδρυμα με έδρα τη Λαμία.
Αναφορικά με το Νομοσχέδιο του Υπουργείο Παιδείας θα ήθελα να επιστήσω την προσοχή στις παρακάτω 3 σημαντικές τομές του Νομοσχεδίου:
1)Θεσμοθετεί Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης με πρόεδρο που ορίζεται από τη Βουλή
2)Συνδέει την αξιολόγηση των Ανωτάτων Ιδρυμάτων με την χρηματοδότηση τους (80% ε αντικειμενικά κριτήρια και 20% ανάλογα με τις επιδόσεις τους)
3)Απελευθερώνει από γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και κλυδωνισμούς την Έρευνα και την Καινοτομία.
Αξίζει να σημειωθεί η υποκρισία του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος το 2017 και 2018 σε όλες τις προκηρύξεις για το Δημόσιο και την Εκπαίδευση επέτρεπε και στους απόφοιτους των κολεγίων να λαμβάνουν μέρος στις διαδικασίες, αλλά το 2019 (λίγο πριν τις εκλογές για προφανείς λόγους, κατήργησε τη δυνατότητα συμμετοχής των απόφοιτων των κολλεγίων στις εν λόγω διαδικασίες.
Γιάννης Οικονόμου, Βουλευτής Φθιώτιδας: «Η Ανεξάρτητη Αρχή να επανεξετάσει το θέμα»
Η ίδρυση της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης που προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας έρχεται να απαντήσει στην ανάγκη να αντιμετωπιστεί το έλλειμμα που για δεκαετίες υπάρχει στην Ανώτατη Εκπαίδευση σε ότι αφορά το μακροπρόθεσμο σχεδιασμό, την αξιολόγηση και την πιστοποίηση των σπουδών.
Ένα έλλειμμα που διαμόρφωσε στην χώρα μας μεγάλη αναντιστοιχία μεταξύ των γνωστικών πεδίων πολλών πανεπιστημιακών σχολών και των δεξιοτήτων και γνώσεων που ζητά η αγορά εργασίας.
Ένα έλλειμμα που είχε σαν αποτέλεσμα, το σχεδιασμό στο πόδι πανεπιστημιακών τμημάτων, τις καταργήσεις και τις συγχωνεύσεις με κριτήρια όπου οι συσχετισμοί εξουσίας και τα παίγνια ισχύος έπαιζαν πολύ μεγαλύτερο ρόλο από τα αμιγώς εκπαιδευτικά και ακαδημαϊκά κριτήρια.
Το πιο πρόσφατο και χαρακτηριστικό ίσως παράδειγμα αυτής της λογικής ήταν ο κατακερματισμός του ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας και η πρωτοφανής ακαδημαϊκή υποβάθμιση της περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας αφού η περιφέρειας μας και συγκεκριμένα η Λαμία είναι η μόνη από τις 13 πρωτεύουσες περιφερειών της χώρας στην οποία δεν υπάρχει έδρα Πανεπιστημίου και ένα ενιαίο εκπαιδευτικό ίδρυμα.
Πιστεύω ότι είναι υποχρέωση της νέας Αρχής να επανεξετάσει το όλο θέμα, όχι απλώς για να απαντήσει στο Γιατί των κατοίκων της Φθιώτιδας και της Στερεάς, ούτε φυσικά από γινάτι αλλά για να αξιολογήσει με αμιγώς εκπαιδευτικά, ακαδημαϊκά και αναπτυξιακά κριτήρια αν μια περιοχή με τον ιαματικό πλούτο, με τη μεγαλύτερη παραγωγή επιτραπέζιας ελιάς, με ιστορικά και αρχαιολογικά μνημεία (Θερμοπύλες, Αλαμάνα, Γοργοπόταμος), με τη γεωγραφική θέση που κατέχει, δικαιούται να αποτελεί έδρα ενός ενιαίου και συγκροτημένου πανεπιστημιακού ιδρύματος.
Είναι άμεση ανάγκη από τη σύσταση της η νέα Αρχή να ασχοληθεί σοβαρά με αυτή την πρόκληση και να εξετάσει τις δυνατότητες προκειμένου να προχωρήσουμε στην επανίδρυση του Πανεπιστημίου Στερεάς Ελλάδος.
Θέμης Χειμάρας, Βουλευτής Φθιώτιδας: «Είναι ανάγκη για τη Στερεά η ίδρυση Πανεπιστημίου»
Η αξιολόγηση των ιδρυμάτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, που συνδέεται μέσω τον Ν/Σ με τη δημόσια χρηματοδότησή τους, καθώς και ο κεντρικός στρατηγικός σχεδιασμός του χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευση, αποτελούν τους κύριους στόχους της νεοσύστατης Ανεξάρτητης Αρχής.
Εδώ πρέπει να τονιστεί η αναγκαιότητα ίδρυσης ενός αυτόνομου Πανεπιστημίου στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, και με έδρα τη Λαμία, καθώς πρόκειται για τη μόνη Ελληνική Περιφέρεια, χωρίς δικό της τριτοβάθμιο εκπαιδευτικό ίδρυμα.
Ακόμα, δήλωσε την πεποίθησή του πως, η Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης θα επανεξετάσει με ορθολογικά και επιστημονικά κριτήρια την ίδρυση ενός αυτόνομου πόλου Ανώτατης Εκπαίδευσης στη Στερεά Ελλάδα.
Είναι χρέος μας να εμποδίσουμε τη “διαφυγή μυαλών”, όχι μόνο από τις μεγάλες πόλεις στο εξωτερικό, αλλά και από την Περιφέρεια προς τα μεγάλα μητροπολιτικά κέντρα.
Είναι χρέος μας να μεριμνούμε για την Ανώτατη Εκπαίδευση, σε όλες τις Περιφέρειες της Ελλάδας.
Ειδικά όταν αυτές διαθέτουν τόσα συγκριτικά πλεονεκτήματα, αλλά και ικανό ανθρώπινο δυναμικό, όπως είναι η Φθιώτιδα και η Στερεά Ελλάδα.
Και το χρέος μας θα το υπηρετήσουμε στο ακέραιο.
Η πρόταση Πανούση
Δημοσιεύουμε την πρόταση, όπως κατατέθηκε στην ΠΕΔ το 2018 και υποστηρίχθηκε από τα τότε μέλη της. Υπενθυμίζουμε μόνο ότι πολιτικά πρόσωπα, παραγωγικοί φορείς και μέσα ενημέρωσης της Στερεάς είχαν σταθεί σκωπτικά στην εν λόγω πρόταση, καθώς πολλές σχολές και τμήματά της συνδέονται με τη στελέχωση του δημοσίου τομέα, σε μια εποχή που ο συγκεκριμένος χώρος θεωρείται κορεσμένος.
ΔΕΛΦΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
ΣΧΟΛΗ ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΓΕΩΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
– Τμήμα Πολιτισμών της Διασποράς και πολιτισμικών Γεωμπλόκων
o Ινστιτούτο Θρησκειών και Δογμάτων
o Ινστιτούτο Παγκόσμιας Γεωγραφίας και Διεθνούς Οικονομίας
[απορρόφηση πτυχιούχων σε δομές/υπηρεσίες Υπουργείου Εξωτερικών, διεθνούς
διπλωματίας κλπ]
– Τμήμα Ιστορίας των Πολέμων και Ειρηνευτικών σπουδών
o Ινστιτούτο Θεωρίας της Ηγεσίας και της Στρατηγικής Διπλωματίας
o Ινστιτούτο Διαχείρισης Κρίσεων
[απορρόφηση πτυχιούχων σε δομές/υπηρεσίες Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, ΑΣΕΙ, κλπ]
[Λόγω του ειδικού αντικειμένου χρειάζεται μιά λεπτομερέστερη τεκμηρίωση.
Από τον Πελοποννησιακό πόλεμο(431-404 π. Χ) [Θουκυδίδης, Ξενοφών] μέχρι τους
Παγκόσμιους πολέμους κι από τον Κλαούζεβιτς μέχρι τον Κονδύλη, το ιστορικοπολιτικό
πλαίσιο Θεωρίας και Ερμηνείας των Πολέμων καθώς και η Στρατηγική σκέψη [Κ.
Κολιόπουλος] πάντοτε ενδιέφεραν. Στη σημερινή πλανητική εποχή ο Πόλεμος ως υψηλή στρατηγική, ο Κυβερνοπόλεμος, η Διοίκηση και το Ηθικό, το λεγόμενο Security Dilemma αφορούν σε όλο το διεθνές σύστημα Ασφάλειας και τη Νέα παγκόσμια τάξη πραγμάτων. Η στρατηγική ανάλυση των ιστορικών αντιπαραθέσεων μέσα στο σύγχρονο Γεωπολιτικό περιβάλλον, απαιτεί νέες προσεγγίσεις ακόμα και στη διαδικασία λήψης των αποφάσεων σ’έναν ανισόρροπο κόσμο [Κ. Τσουκαλάς, Πόλεμος και Ειρήνη] όπου
κάθε στιγμή η ειρηνική συνύπαρξη των λαών τίθεται σε κίνδυνο]
-Κέντρο Παγκόσμιας Πολιτιστικής κληρονομιάς της Ειρήνης και της Δημοκρατίας
o Ινστιτούτο Διεθνών Οργανισμών και Διεθνών σχέσεων
o Ινστιτούτο Κινημάτων Ειρήνης, Συνεργασίας και Συνύπαρξης των Λαών
Μεταπτυχιακές σπουδές: Λογοτεχνία Ειρήνης και Πολέμου, Γεωπληροφορική
Summer schools: Ιστορία, Αρχαιολογία μεσογειακών λαών [δίγλωσσα]
ΣΧΟΛΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
-Τμήμα Μεταναστευτικών σπουδών κα μεταναστευτικής πολιτικής
o Ινστιτούτο Πληθυσμιακών και Δημογραφικών ερευνών
[απορρόφηση πτυχιούχων σε δομές/υπηρεσίες Υπουργείου Μεταναστευτικής πολιτικής,
Εσωτερικών, Δήμους κλπ]
-Τμήμα Κοινωνικής οικονομίας, ψηφιακής οικονομίας και Κοινωνικής διοίκησης
o Ινστιτούτο Ελεγκτικής και Λογιστικής
[απορρόφηση πτυχιούχων σε Συνεταιρισμούς και σε δομές/υπηρεσίες Υπουργείων,
Επιχειρήσεων κλπ]
Μεταπτυχιακά: Επιστήμες Διοίκησης και Οικονομίας
Summer schools: Διαχείριση ευρωπαϊκών προγραμμάτων
ΣΧΟΛΗ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
-Τμήμα Διαχείρισης αγροτικών προϊόντων και αγροτικής επιχειρηματικότητας
o Ινστιτούτο Πράσινης Καινοτομίας
-Τμήμα Διοίκησης Τουριστικών μονάδων
o Ινστιτούτο Τουριστικής πολιτικής και Εκπαίδευσης
-Τμήμα Αστικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης [να επανέλθει από το Πάντειο]
[απορρόφηση πτυχιούχων σε όλους τους τομείς παραγωγής]
– Κέντρο Ερευνών και Τεχνολογίας [Τεχνολογικό πάρκο]
o Ινστιτούτο διαχείρισης φυσικών πόρων και μεταλλευμάτων
o Ινστιτούτο θαλάσσιας τεχνολογίας και ρύπανσης περιβάλλοντος
Μεταπτυχιακά:Διοίκηση επιχειρήσεων, διοίκηση συστημάτων εφοδιασμού
Summer schools: Ιαματικός τουρισμός, Εναλλακτικός τουρισμός, Αγροδιατροφή, Αξιοποίηση Γλυκών νερών
ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ
– Τμήμα Βιο-τεχνολογίας
o Ινστιτούτο Γονιδίων και γονιδιακών προϊόντων
o Ινστιτούτο Ανθρωπολογικής Διερεύνησης
– Τμήμα Επιστήμης των Υπολογιστών
o Ινστιτούτο Τεχνητής Νοημοσύνης και Ρομποτικών εφαρμογών
o Ινστιτούτο Εικονικής πραγματικότητας
[απορρόφηση πτυχιούχων σε ΜΜΕ, Επιχειρήσεις βιομηχανίας βιοτεχνολογίας, Δημόσιες υπηρεσίες, Ερευνητικά κέντρα, κ.λ.π.]
Μεταπτυχιακά: Μηχανικοί διεργασίας και Εφαρμοσμένων επιστημών, Μηχανικοί Επιστήμης των Υπολογιστών
Summer schools: Ειδικά θέματα Πληροφορικής, Αυτοματισμού
ΣΧΟΛΗ ΣΠΟΥΔΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
-Τμήμα Πρόληψης και αντιμετώπισης φυσικών και τεχνολογικών καταστροφών και κινδύνων
-Τμήμα Αντεγκληματικής Πολιτικής και Αστυνομικών σπουδών
[απορρόφηση πτυχιούχων σε δομές/υπηρεσίες Υπουργείων Προστασίας του πολίτη,
Περιβάλλοντος, Ενέργειας, Ψηφιακής τεχνολογίας]
Μεταπτυχιακά: Διαχείριση συστημάτων ασφάλειας, Κυβερνοασφάλεια
Summer schools: Διεθνής και Ευρωπαϊκή συνεργασία Ασφαλών πόλεων
ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΖΩΗΣ
-Τμήμα Νοσηλευτικής [ήδη λειτουργεί στο ΤΕΙ]
-Τμήμα Φυσικοθεραπείας [ήδη λειτουργεί στο ΤΕΙ]
– Κέντρο Αποκατάστασης [ειδικά προγράμματα Προπονητικής, Λογοθεραπείας,
Κινησιοθεραπείας κλπ]
[απορρόφηση στους οικείους κλάδους όπως σήμερα]
Μεταπτυχιακά: Ποιότητα ζωής ειδικών κατηγοριών
Summer schools: Θεραπευτικός και Ιαματικός Τουρισμός
ΣΧΟΛΗ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
– Τμήμα σπουδών επιστημών Διαδικτύου
-Τμήμα Οπτικοακουστικών Μέσων και παραγωγής
[απορρόφηση πτυχιούχων σε δομές/υπηρεσίες ΜΜΕ]
Μεταπτυχιακά: Εφαρμοσμένες επικοινωνίες, Διαχείριση κοινωνικών δικτύων
Summer schools: Τέχνες, Πολιτισμός, Επιστήμες-Αξιοποίηση τεχνολογίας για Εκπαίδευση
ΚΕΝΤΡΟ ΔΕΛΦΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
[ή ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΕΛΦΙΚΗΣ ΙΔΕΑΣ]
– Ινστιτούτο Ιστορίας των Επιστημών
– Ινστιτούτο Τεχνών και Γραμμάτων της Κλασσικής εποχής [αρχαία ελληνική μουσική
κλπ] και Αρχαιογνωστικές επιστήμες
– Ινστιτούτο Παγκόσμιας Μυθολογίας
– Ινστιτούτο Ιστοριογραφίας, Παλαιογραφίας και Κωδικολογίας
– Ινστιτούτο σπουδών Μνήμης και Μνημείων
Στο Μαραθιά Δωρίδας: Βγήκαν μαχαίρια για το λογαριασμό
Στο Μαραθιά Δωρίδας Βγήκαν μαχαίρια για το λογαριασμό Απίστευτο και όμως αληθινό. Ο λογαρι…