«Έργο σταθμός ο οδικός άξονας»
Πηγή: Έντυπη έκδοση της Ώρας της Φωκίδας
Για όλα τα έργα που σχεδιάζονται, εκτελούνται και προγραμματίζονται, αλλά και για το έργο πνοής του συν συνδετήριου άξονα Λαμίας – Αντιρρίου που θα ξεκινήσει από το 51ο χιλιόμετρο μιλάει η περιφερειακή σύμβουλος κ. Πέγκυ Αραβαντινού σε συνέντευξή της στην ΩτΦ.
Η κ. Αραβαντινού αναφέρεται και στις δύσκολες στιγμές που έζησε η Περιφερειακή Ενότητα Φωκίδας, τόσο με την παραίτηση Ράμμου, αλλά και με τον άδικο και πρόωρο θάνατο του αγαπητού σε όλους μας Κώστα Μίχου, τονίζοντας ότι αν δεν είχε γίνει από την προεκλογική περίοδο τόσο καλός σχεδιασμός από τον Περιφερειάρχη Κώστα Μπακογιάννη θα είχαν δημιουργηθεί σοβαρά διοικητικά ζητήματα.
Υπήρξαν όντως πολύ δύσκολες στιγμές για τη Φωκίδα!
ΩτΦ: Ιδιάζουσα περίπτωση η δική σας. Περιφερειακή σύμβουλος και ταυτόχρονα ειδική σύμβουλος. Πόσο εύκολο είναι να συμβιβαστούν αυτά τα δυο καθήκοντα, από τα οποία απορρέει σωρεία υποχρεώσεων;
Π.Α.: Πολύ καλημέρα σας!
Καταρχάς να πω ότι, η ιδιότητα της Περιφερειακής Συμβούλου με γεμίζει με τεράστια ευθύνη! Ο κόσμος της Φωκίδας με εμπιστεύτηκε και με επέλεξε να τον αντιπροσωπεύσω, μέσα σε ένα εξαιρετικό Περιφερειακό Συμβούλιο, με ένα μοναδικό σε δυναμική Περιφερειάρχη και για αυτό νοιώθω ευγνωμοσύνη.
Η θέση της ειδικής συμβούλου μου δίνει τη δυνατότητα να αναδεικνύω και να επιλύω
άμεσα τα προβλήματα που διαχειρίζομαι μέσα από καθημερινή δουλειά, σωστό σχεδιασμό και προγραμματισμό στη βάση των προβλημάτων και σε άμεση συνεργασία με το σύνολο της Περιφέρειας.
Όλη αυτή η δουλεία ολοκληρώνεται με την υποστήριξη και ψήφιση των θεμάτων στο Περιφερειακό Συμβούλιο. Θα έλεγα λοιπόν ότι οι δύο αυτοί ρόλοι είναι ο ιδανικότερος συνδυασμός για την επίτευξη αποτελεσματικού έργου.
ΩτΦ: Ο κ. Μπακογιάννης, αν και νέος πολιτικός φαίνεται να έχει καλή γνώση των θεμάτων που διαχειρίζεται. Πως είναι η συνεργασία σας;
Π.Α.: Σε αυτούς τους δύσκολούς οικονομικά και κοινωνικά καιρούς, η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας έχει την απίστευτη καλή τύχη να έχει Περιφερειάρχη τον Κώστα Μπακογιάννη. Είναι ένας νέος άνθρωπος, μοναδικός θα έλεγα, που σκύβει στα καθημερινά προβλήματα, ακούει τον κόσμο, θέλει να έχει ο ίδιος εικόνα της κατάστασης και της τοπικής αναγκαιότητας, γι’ αυτό και επισκέπτεται πολύ συχνά όλη την περιφέρειά του. Αντιμετωπίζει και λύνει προβλήματα τόσο της αρμοδιότητάς του όσο και μη. Διεκδικεί και παίρνει συνεχή χρηματοδότηση, κεντρική και ευρωπαϊκή. Δεν τον φοβίζουν τα δύσκολα προβλήματα, κάθε άλλο, τα αντιμετωπίζει και τα λύνει. Είναι μεθοδικός και πρακτικός. Για κάθε Νομό της Περιφέρειας του, έχει στοχεύσει και υλοποιεί βασικά έργα υποδομής για την ανάπτυξη της περιοχής. Η συνεργασία μαζί του για εμάς αποτελεί μάθημα πολιτικής και ήθους. Έχει ένα χάρισμα μοναδικό να ακούει, να αντιλαμβάνεται και να λύνει άμεσα, όποιο πρόβλημα του παρουσιάσεις. Και το βασικότερο έχει όραμα και ξέρει πως να το πετύχει.
ΩτΦ: Υπήρξαν και δύσκολες στιγμές σε αυτή την θητεία, όπως η παραίτηση Ράμμου, η πρόωρη απώλεια του αγαπητού σε όλους μας Κώστα Μίχου. Εκείνο το διάστημα θυμάμαι ότι αναγκαστήκατε να σηκώσετε όλο το βάρος μαζί με τον τότε Εκτελεστικό Γραμματέα κ. Νίκο Χαρδαλιά. Καταφέρατε να μην κάνει κοιλιά το σύστημα. Αλήθεια, ποιος θέτει το σχεδιασμό, ποιος χαράσσει στρατηγική;
Π.Α.: Υπήρξαν όντως πολύ δύσκολες στιγμές για τη Φωκίδα! Ακόμα όμως και στα δύσκολα, επειδή υπήρχε πολύ καλός σχεδιασμός για το νομό, από τον Περιφερειάρχη, προεκλογικά ακόμη θα έλεγα, μπορέσαμε και ξεπεράσαμε τις αντικειμενικές δυσκολίες που υπήρξαν. Τη δύσκολη περίοδο που μου περιγράψατε ο Περιφερειάρχης έκανε δύο εκτεταμένες περιοδείες στο νομό, οι οποίες κάλυψαν σχεδόν όλη τη γεωγραφική έκταση, ακούγοντας και βλέποντας ιδίοις όμμασι το κόσμο της Φωκίδας. Το βάρος το σήκωσε ο ίδιος. Εμείς λειτουργήσαμε όπως οφείλαμε υποστηρικτικά, δουλεύοντας πυρετωδώς, συνεχίζοντας το σχεδιασμό των έργων και την επίλυση των προβλημάτων που ο κόσμος της Φωκίδας του έθεσε στις περιοδείες του.
ΩτΦ: Η Π.Ε. Φωκίδας έχει την ατυχία να εκλέγει μόνο τέσσερις συμβούλους στην πλειοψηφία και έναν στη μειοψηφία, με αποτέλεσμα η συμμετοχή της στο Περιφερειακό Συμβούλιο να είναι ισχνή. Από την πλευρά των μειοψηφικών παρατάξεων και ειδικά από τη μείζονα μειοψηφία έχετε βοήθεια για την επίλυση προβλημάτων; Το ρωτώ αυτό γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ είναι πια εξουσία.
Π.Α.: Κάθε άλλο παρά ισχνή είναι. Όλοι οι περιφερειακοί σύμβουλοι της Φωκίδας και ο αντιπεριφερειάρχης είναι ιδιαίτερα δυναμικοί! Είμαστε μια πολύ καλή ομάδα που δουλεύει χωρίς προβλήματα. Μάλιστα επειδή προερχόμαστε από διαφορετικά σημεία της Φωκίδας και έχουμε ο καθένας διαφορετικά επιστημονικά αντικείμενα, μπορούμε να έχουμε σε συνεργασία μεταξύ μας, καλύτερη κατανόηση των θεμάτων του νομού. Πολύ σημαντικό είναι το γεγονός ότι ο Περιφερειάρχης δεν ξεχωρίζει τις Περιφερειακές Ενότητες αλλά έχει σχεδιάσει ουσιαστικές παρεμβάσεις και έργα σε κάθε νομό, βασισμένα στα συγκριτικά πλεονεκτήματα και τις βασικές ελλείψεις και ανάγκες της κάθε περιοχής.
Εξαιρετική συνεργασία έχουμε και με τον Περιφερειακό Σύμβουλο της μειοψηφίας, όπως και με όλους τους συναδέλφους στο Περιφερικό Συμβούλιο. Αν παρακολουθήσει κανείς τις συνεδριάσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου που γίνονται είτε στην έδρα της Λαμίας, είτε σε κάποιο άλλο σημείο της Περιφέρειας, για να ακούμε και τα αντίστοιχα τοπικά προβλήματα, θα διαπιστώσει ότι η συνεργασία με τις παρατάξεις της μειοψηφίας είναι εξαιρετική. Οι παρεμβάσεις που γίνονται δεν έχουν στόχο την αντιπολίτευση, αλλά τη δημιουργική αντιμετώπιση των θεμάτων. Πολλές φορές μάλιστα η μείζονα μειοψηφία έχει βοηθήσει έμπρακτα με παρεμβάσεις της, ιδιαίτερα στις ομόφωνες αποφάσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου.
«Υλοποιούμε βασικά έργα υποδομής»
ΩτΦ: Το τελευταίο διάστημα βλέπουμε διαρκώς εντάξεις έργων και συνωστισμό μελετών στην αναμονή. Ποια έργα σχεδιάσατε, εντάξατε και υλοποιείτε και ποια έργα θα πάρουν σειρά μέσα στο 2017 και το 2018;
Π.Α.: Βασικός στόχος του Περιφερειάρχη, που μας έχει θέσει ως προτεραιότητα, είναι να υλοποιήσουμε οπωσδήποτε τα εξής δύο βασικά έργα υποδομής: το ένα αφορά την κατασκευή του Πρώτου Ανοικτού Υποτμήματος του Άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο και το δεύτερο αφορά την Εκβάθυνση και Επέκταση του Λιμένα Ιτέας.
α. Το έργο «Πρώτο Ανοικτό Υποτμήμα Βελτίωση Οδικού Άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο» εντάσσεται άμεσα στο επιχειρησιακό πρόγραμμα της Περιφέρειας «Στερεά Ελλάδα 2014-20» και αφορά την βελτίωση του άξονα από παράκαμψη Γραβιάς μέχρι τον ισόπεδο κόμβο του 51ο, με προϋπολογισμό δημοπράτησης 12.500.000 ευρώ. Ο σχεδιασμός προβλέπει βελτίωση της υφιστάμενης οδού μέχρι την παράκαμψη Βάργιανης, με διαπλάτυνση του οδοστρώματος από 6 σε
β. Το έργο «Εκβάθυνση και Επέκταση του Λιμένα Ιτέας» βρίσκεται στη φάση υλοποίησης της μελέτης. Έχει ολοκληρωθεί η βυθομέτρηση, η προμελέτη του σχεδιασμού των λιμενικών έργων καθώς και η αδειοδότηση της γεωτεχνικής έρευνας. Εντός μηνός θα εγκατασταθούν τα θαλάσσια γεωτρύπανα, προκειμένου να πάρουν το απαραίτητο υλικό για την γεωλογική μελέτη. Ακολουθεί η σύνταξη της περιβαλλοντικής μελέτης, της οριστικής μελέτης των Λιμενικών Έργων και των τευχών Δημοπράτησης. Υπολογίζεται ότι μέχρι τέλος του χρόνου, η μελέτη θα έχει ολοκληρωθεί. Ακολουθεί το δύσκολο στάδιο των πολύπλοκων αδειοδοτήσεων. Το ρεαλιστικότερο σενάριο είναι μέσα του 2018 να ενταχθεί και να υλοποιηθεί. Ο προϋπολογισμός της προμελέτης δίνει έργο 5.000.000 ευρώ. Για την Περιφέρεια αποτελεί υψίστης σημασίας έργο διότι το λιμάνι της Ιτέας, αποτελεί πύλη εισόδου για όλη την Περιφέρεια από την μεριά του Κορινθιακού Κόλπου. Το έργο αποσκοπεί στη δημιουργία μετώπου παραβολής επαρκούς μήκους και με ωφέλιμο βάθος αυξημένο σε σχέση με τη σημερινή κατάσταση του λιμανιού, έτσι ώστε να υπάρχει η δυνατότητα παραβολής όλων των κρουαζιερόπλοιων που προσεγγίζουν στην Ιτέα.
Δύο εξίσου σημαντικά έργα, που είχε δεσμευτεί ο Περιφερειάρχης να υλοποιήσει, όταν τα επισκέφτηκε προεκλογικά ακόμη, είναι η «Αποκατάσταση του Ι. Ναού Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Μητροπολιτικού Ναού Αμφίσσης» καθώς και η «Προσθήκη Πτέρυγας στο Πρώτο Δημοτικό Σχολείο Άμφισσας». Και τα δύο έργα έχουν ενταχθεί στο επιχειρησιακό πρόγραμμα της Περιφέρειας «Στερεά Ελλάδα 2014-20». Για τον Περιφερειάρχη και τα δύο έργα θεωρούνται κορυφαία. Καθ’ όλη τη διάρκεια της ωρίμανσης των έργων και της ένταξή τους, η ενημέρωση που μας ζητούσε ήταν σχεδόν καθημερινή. Χρειάστηκε δε να παρέμβει πολλές φορές για την επίλυση σοβαρών προβλημάτων που αντιμετωπίστηκαν. Και τα δύο έργα μαζί με τα χρόνια προβλήματα που κουβαλούν, τον συγκίνησαν βαθιά. Μάλιστα θεωρεί πολύ σημαντικό να δει ολοκληρωμένα και τα δύο έργα στη θητεία του, γι’ αυτό και μας ζητά συνεχή παρακολούθηση των έργων, μέχρι και την υλοποίησή τους.
α. Το πρώτο έργο περιλαμβάνει την «Αποκατάσταση του Ι. Ναού Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Μητροπολιτικού Ναού Αμφίσσης με υποέργο Εργασίες συντήρησης ζωγραφικού Διακόσμου Ιερού Μητροπολιτικού Ναού Άμφισσας», Ο ναός έχει εξαιρετικά μεγάλες παθογένειες από επανειλημμένες φυσικές βλάβες. Το μνημείο φέρει μοναδικές και σημαντικότατες τοιχογραφίες του ζωγράφου Σ. Παπαλουκά. Στο έργο περιλαμβάνεται και η συντήρηση του βαφτιστηριού που βρίσκεται βόρεια και όμορα με τον Ι. Ναό. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 1.800.000 ευρώ. Η μητρόπολη, αναμένεται να ξεκινήσει εντός διμήνου.
β. Το δεύτερο έργο «Προσθήκη Πτέρυγας στο Πρώτο Δημοτικό Σχολείο Άμφισσας», αφορά την κατεδάφιση των άναρχων κτιρίων σε επαφή με το υφιστάμενο ειδικό σχολείο και ανέγερση νέου ανεξάρτητου στατικώς κτιρίου. Οι διαρρυθμίσεις που προκύπτουν σε αυτό λόγω της απαίτησης κατασκευής νέου κλιμακοστασίου σε επαφή με το νέο κτίριο, βοηθητικού για λόγους πυρασφάλειας, οδηγούν στην αναμόρφωση και του Ειδικού Σχολείου. Οι τρεις στάθμες του νέου κτιρίου περιλαμβάνουν: Ισόγειο: Γραφεία διοίκησης, βοηθητικοί χώροι, αίθουσα. Α’ όροφος: Αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, βοηθητικοί χώροι. Β’ όροφος: Αίθουσες διδασκαλίας. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται επίσης γύρω στο 1.500.000 ευρώ. Το έργο βρίσκεται στη φάση δημοπράτησης από το Δήμο Δελφών.
Εξαιρετικά σημαντικό είναι ότι συνεχίζει με παρεμβάσεις του Αντιπεριφερειάρχη το «Αρδευτικό έργο Ελαιώνα Άμφισσας, Ν. Φωκίδας», υπογράφηκε η 1η ΣΣΕ ύψους 7.001.463,41€ και συνολικού προϋπολογισμού18.692.911,26€. Αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο καλοκαίρι. Το έργο είναι εξαιρετικά σημαντικό διότι θα συμβάλλει καθοριστικά στην αύξηση της απόδοσης του ελαιοκάρπου.
Σε εξέλιξη βρίσκεται επίσης από την εφορεία αρχαιοτήτων Φωκίδας και η «Αποκατάσταση του Αρχαίου Θεάτρου Δελφών», με χρηματοδότηση της Περιφέρειας και προϋπολογισμό 1.700.000ευρώ.
Μετά από κρούση του διοικητικού συμβουλίου του Γραμματικοπούλειου – Μπάλειου – Τρίγκειου Θεραπευτηρίου Χρόνιων Παθήσεων Ιτέας, αρχές του 2016, ο Περιφερειάρχης ανέλαβε να τρέξει και να υλοποιήσει το έργο «Ανέγερση Νέας Πτέρυγας-Διαμόρφωση Περιβάλλοντος Χώρου – Εξοπλισμός». Νέο Διώροφο Κτίριο Θεραπευτηρίου με Υπόγειο-Πατάρι-Στέγη. Προϋπολογισμού 1.750.000ευρώ. Επισκέφτηκε μάλιστα δύο φορές το υφιστάμενο Θεραπευτήριο και εξέφρασε την απόλυτη στήριξή του, στην υλοποίηση του νέου κτιρίου. Το νέο κτίσμα μορφολογικά θα αποτελεί σημείο αναφορας, στην είσοδο της πόλης της Ιτέας. Το έργο βρίσκεται στην φάση της σύνταξης τευχών δημοπράτησης. Αναμένεται ότι θα δημοπρατηθεί τέλος του 2017.
Στις προτεραιότητες του Περιφερειάρχη, και μετά την αναγκαιότητα του έργου, που οι πολίτες της Ιτέας του έθεσαν, κατά την περιοδεία του, τον Μάρτιο του 2016, ενεργοποίησε την «Μελέτη Ακτομηχανικής Προστασίας Ακτών Παρνασσίδας». Η μελέτη βρίσκεται πλέον στην τελική φάση αδειοδότησης των περιβαλλοντικών. Αναμένεται τέλος του 2017 να ενταχθεί και να δημοπρατηθεί. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 600.000ευρώ. Η μελέτη πρωτοανατέθηκε το 2005 και μετά από 12χρόνια επιτέλους ολοκληρώνεται και υλοποιείται. Πρόκειται για επέμβαση προστασίας εμπλουτισμού σε πλάτος 20μέτρα, σε τέσσερεις παραλίες τις Ιτέας (Τροκαντερό-Γαλλικοί μώλοι, Μαϊάμι-Απόλαυση, Αλμυρόβρυση, Βραχάκια) που παρουσιάζουν μεγάλη διάβρωση.
Στη Δωρίδα……
Κατά την περιοδεία του Περιφερειάρχη στη Δωρίδα τον Απρίλιο του 2016, του έθεσαν τόσο ο Δήμαρχος Δωρίδας όσο και ο κόσμος της περιοχής τρία σημαντικότατα έργα υποδομής για την περιοχή: την κατασκευή του Κόμβου Ερατεινής, την κατασκευή του Κόμβου Μαλαμάτων και την Αποκατάσταση και προστασία της Παραλίας Τολοφώνας. Και τα τρία έργα ο Περιφεριάρχης τα ενέταξε στο κεντρικό ΠΔΕ και βρίσκονται σε τελικό στάδιο δημοπράτησης. Αναλυτικά:
α. το έργο «Βελτίωση υπάρχοντος οδικού κόμβου περιοχή Γλυφάδας ΠΕ Φωκίδας», με προϋπολογισμό 1.100.000 ευρώ, ξεπέρασε προβλήματα αδειοδοτήσεων και δημοπρατείται εντός μηνός. Η υλοποίηση του έργου θα αντιμετωπίσει την ασφαλή διέλευση των οχημάτων στον οικισμό.
β. το έργο «Κατασκευή Συνδετήριου Οδικού Κόμβου περιοχής Μαλαμάτων ΠΕ Φωκίδας», με προϋπολογισμό 1.500.000 ευρώ, επίσης ξεπέρασε προβλήματα πλήρως αδειοδοτήσεων και δημοπρατείται αρχές Ιούνη. Η υλοποίηση του έργου είναι ζωτικής σημασία διότι εξυπηρετεί τα βαρέα και μη οχήματα που διασχίζουν το άτυπο βιομηχανικό πάρκο της περιοχής. Μεγάλες και σημαντικές μονάδες λειτουργούν σε αυτό το πάρκο και πλήθος κόσμου διέρχεται από τη στενή γέφυρα που υπάρχει.
γ. «Έργα Προστασίας Ακτής Παραλίας Τολοφώνας Π.Ε.Φωκίδας», με προϋπολογισμό 800.000 ευρώ. Το έργο βρίσκεται στην τελική φάση αδειοδότηση και υπολογίζεται ότι αρχές Οκτώβρη θα δημοπρατηθεί. Ένα εξαιρετικά δύσκολο έργο, με ακόμα πιο επώδυνες και χρονοβόρες αδειοδοτήσεις. Το έργο είναι εξαιρετικά σημαντικό διότι αντιμετωπίζει την εκτεταμένη και επικίνδυνη πλέον διάβρωση που παρουσιάζει η ακτή και ο παραλιακός δρόμος της Τολοφώνας.
Κατά την ίδια περιοδεία και μετά από επιτόπια συνάντηση του Περιφερειάρχη, με τη διοίκηση και τα μέλη του ΤΟΕΒ Μόρνου, αναδείχθηκε το τεράστιο πρόβλημα από τη μη λειτουργία του έργου, του Αναδασμού του Μόρνου. Η πρώτη φάση του έργου ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 1990. Σήμερα σε μεγάλο ποσοστό το έργο έχει ολοκληρωθεί, δυστυχώς όμως, με πολλές ατέλειες, παραλείψεις και αστοχίες. Τα παραπάνω προβλήματα σε συνδυασμό με τις ξεπερασμένες προδιαγραφές της αρχικής μελέτης (δεκαετία του 1980), τις απαιτήσεις των σύγχρονων καλλιεργειών και την ανάγκη εξοικονόμησης νερού και κόστους, απαιτούν την υλοποίηση νέας συμπληρωματικής μελέτης. Η περιφέρεια συνέταξε με εντολή του Περιφερειάρχη «Μελέτη συμπληρωματικών έργων Αναδασμού Περιοχής Πεδιάδας Μόρνου», με τέσσερα υποέργα συνολικού προϋπολογισμού 4.860.000 ευρώ και έχοντας τη θετική εισήγηση των υπηρεσιακών του Υπουργείου για την μελέτη, διεκδικεί από τον υπουργό την ένταξη του έργου σε κεντρική χρηματοδότηση, ώστε να επιλυθεί το πρόβλημα.
Στην ίδια περιοδεία ο Περιφερειάρχης είχε επισκεφτεί τόσο την Ιερά Μονή Βαρνάκοβας στο Ευπάλιο, όσο και το Κελί του Αθανασίου Διάκου στην Αρτοτίνα. Η σημαντικότητα και των δύο μνημείων του έκαναν εντύπωση. Μετά μάλιστα την πυρκαγιά της 29η Ιανουαρίου του 2017, της Ιεράς Μονής Βαρνάκοβας, ο Περιφερειάρχης ανέλαβε αμέσως τη σύνταξη της μελέτης «Αποκατάσταση των Πυρόπληκτων Κελιών και του Καθολικού της Ι. Μονής Βαρνάκοβας», και δεσμεύτηκε για την χρηματοδότηση και την κατασκευή μέρους των Κελιών, καθώς και για την αποκατάσταση του καθολικού, το οποίο βρίσκεται σε πολύ κακή κατάσταση από συνεχείς σεισμούς, και φέρει μοναδικά μαρμαροθετήματα των Κομνηνών. Η μελέτη και των δύο κτιρίων έχει ξεκινήσει με επίβλεψη του Υπουργείου Πολιτισμού. Οι μελέτες προβλέπεται να ολοκληρωθούν εντός εξαμήνου και στα μέσα του 2018 να ενταχθούν και να δημοπρατηθούν τα έργα. Ο προϋπολογισμός των έργων προεκτιμάται για Μέρος των Κελιών 600.000 ευρώ και για την Αναστήλωση του Καθολικού 1.500.000 ευρώ.
β. Επίσης σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού, ο Περιφερειάρχης ανέλαβε τη σύνταξη της μελέτης «Αποκατάσταση Κελιού Αθανασίου Διάκου Ι. Μονής Αγ. Ιωάννου Αρτοτίνας, μετατροπή αυτού σε κέντρο Ιστορικής ενημέρωσης με υποέργο: άμεσα μέτρα αποκατάσταση στέγης Καθολικού», η οποία υπολογίζεται να ολοκληρωθεί εντός εξαμήνου και να δημοπρατηθεί αρχές του 2018. Το κελί δείγμα αμιγούς λαϊκής αρχιτεκτονικής βρίσκεται σε επίσης σε δυσμενή κατάσταση και κινδυνεύει να χαθεί. Ο προϋπολογισμός του έργου προεκτιμάται στα 200.000 ευρώ.
Στο σχεδιασμό της περιφέρειας για το 2017-2018 έχουν προγραμματιστεί να υλοποιηθούν δύο επιπλέον σημαντικοί για το νομό Κόμβοι.
α. «Σχεδιασμός Κόμβου Δυτικής Εισόδου και Εξόδου Ιτέας», το οποίο βρίσκεται στη φάση της σύνταξης της μελέτης. Ο Κόμβος της Δυτικής εισόδου είναι εξαιρετικά σημαντικός διότι περνούν από το σημείο αυτό του εθνικού δικτύου 6.000 αμάξια καθημερινά. Ο οδικός άξονας σε εκείνο το σημείο δέχεται από πέντε διαφορετικά σημεία φόρτο, από την είσοδο της πόλης, από τους γαλλικούς μώλους, από τον περιφερειακό, από το παραγωγικό πάρκο του Βάλτου και από το ίδιο το διευρωπαϊκό δίκτυο. Η μελέτη βρίσκεται στο στάδιο της σύνταξης. Το έργο αναμένεται να δημοπρατηθεί αρχές του 2018.
β. Άλλο ένα σημαντικός έργο που προγραμματίζεται είναι ο «Σχεδιασμός Κόμβου ΒΙΟΠΑ Άμφισσας». Σε συνεργασία με την ΕΤΒΑ σχεδιάζεται ο κόμβος του ΒΙΟΠΑ έτσι ώστε να υπάρχει ασφαλής πρόσβαση στο βιομηχανικό πάρκο και να αποτελέσει ολοκληρωμένη υποδομή ανάπτυξης του πάρκου. Η μελέτη βρίσκεται στο τελικό στάδιο υλοποίησης.
Στο Μαραθιά Δωρίδας: Βγήκαν μαχαίρια για το λογαριασμό
Στο Μαραθιά Δωρίδας Βγήκαν μαχαίρια για το λογαριασμό Απίστευτο και όμως αληθινό. Ο λογαρι…