Σύντομα ανοίγει το κυκλοφοριακό της Άμφισσας: Ξανά «εμπόλεμη ζώνη»
Σε σύντομο χρονικό διάστημα, εκτός συγκλονιστικού απροόπτου εντός Άνοιξης, αναμένεται να ξεκινήσει εκ νέου η διαβούλευση για το κυκλοφοριακό της Άμφισσας, όπως ήδη έχει δεσμευτεί ο Δήμαρχος κ. Παναγιώτης Ταγκαλής
Οι προθέσεις
Ωστόσο, δεν επιθυμεί να ανοίξει το θέμα εκτεταμένα με μια καθολική μελέτη για την πόλη και μεγάλες αλλαγές με γενικευμένες μονοδρομήσεις, τις οποίες όλοι γνωρίζουμε ότι χρειαζόμαστε, ενώ επίσης δεν θέλει να έχουμε διχαστικές και διασπαστικές κινήσεις, όπως την προηγούμενη φορά που η τοπική κοινωνία βρέθηκε στα πρόθυρα της υστερίας και φτάσαμε σε σημείο ο ένας επαγγελματίας να στοχοποιεί τον άλλο. Στο δεύτερο σκέλος έχει απόλυτο δίκιο ο Δήμαρχος. Η Άμφισσα δεν έχει περιθώριο να ζήσει μια δεύτερη τέτοια κρίση. Είναι μια πολύ μικρή κοινωνία, είναι μια πολύ ρευστή οικονομία, για να υποστεί κάτι τόσο βαθιά διχαστικό. Εκείνη την περίοδο, «ποινικοποιήθηκε» η άποψη και δικαζόταν σε λαϊκά δικαστήρια καθημερινά. Αναφορικά όμως με το πρώτο σκέλος, δεν έχει δίκιο. Εκείνη η αναστάτωση που προκλήθηκε, οφειλόταν σε μεγάλο βαθμό σε κακό επικοινωνιακό χειρισμό, αλλά και στην προεκλογική περίοδο, που ατύπως είχαμε εισαχθεί, αλλά εντούτοις η τ. Δημοτική Αρχή θέλησε να προχωρήσει στην εφαρμογή τους.
Η σημερινή κατάσταση
Σήμερα έχουμε συνηθίσει την εφαρμογή της κυκλοφοριακής μελέτης και έχουμε προσαρμοστεί ακόμη και σε ακρότητες, όπως είναι ο άθλος να μετακινηθεί κανείς από την Αγίων Θεοδώρων, στο κατάστημα του κ. Κατσαγούνου, όπου είτε επιλέξει να κατέβει από Γιδογιάννου, είτε πάει από το Αρχαιολογικό μουσείο δεν αποφεύγει το γύρο της πολύς και όλα αυτά για να μονοδρομηθεί η Σταλλού. Εκείνη η κυκλοφοριακή μελέτη, αν και έμοιαζε εμμονική και παράλογη, είχε μια βάση αρχής, η οποία δεν ήταν άλλη από την έλλειψη θέσεων στάθμευσης. Για να μειώσει σημαντικά τις ήδη λίγες θέσεις, μονοδρομήθηκαν δρόμοι που είναι απαραίτητο να εξυπηρετούν διπλή κυκλοφορία γιατί συνδέουν πολλά τμήματα της πόλης. Βεβαίως, η μελέτη, περιελάβανε και το θέμα της λαϊκής αγοράς, το οποίο ποτέ δεν ακούμπησε κανένας, αν και οι κάτοικοι της περιοχής έχουν εκφράσει με αλλεπάλληλα έγγραφα τη δυσαρέσκειά τους.
Σήμερα λοιπόν, πρέπει να γίνουν βελτιωτικές κινήσεις. Σε ποιο βαθμό; Εξαρτάται από το Δήμαρχο, ο οποίος ξεκαθαρίζει ότι δεν θέλει να ανοίξει το θέμα. Στόχος είναι να ξεκαθαριστεί τι θα γίνει με τη Γιαγτζή, αλλά και με αλλαγές, όπως η Σταλλού, η Εθνικής Αντιστάσεως, η πλατεία Μητροπόλεως η οποία είναι η μοναδική με δυο ανόδους.
Οι στόχοι που πρέπει να εξυπηρετηθούν
Οι κυκλοφορικές αλλαγές εξυπηρετούν συγκεκριμένους στόχους. Ο πρώτος είναι να γίνει η πόλη πιο ελκυστική για τον επισκέπτη. Ο άνθρωπος που μπαίνει πρώτη φορά, πρέπει να μπαίνει εύκολα και να κατευθύνεται κατευθείαν στο κέντρο. Αυτός ο στόχος με την παρούσα μελέτη δεν εξυπηρετήθηκε και πολύ, διότι ο επισκέπτης μόλις μπει στην πόλη και φτάσει στον ΟΤΕ, μετά θέλει πυξίδα για να δει το υπόλοιπο κέντρο. Είναι πραγματικά αδιανόητο οι δυο πλατείες να μη συνδέονται σε μια ευθεία και για να κατευθυνθείς από τη μια στην άλλη, να πρέπει να κάνεις του κόσμου τα ζικ – ζακ.
Ο δεύτερος στόχος είναι εξυπηρετεί τους κατοίκους και να κάνει τη ζωή τους πιο εύκολη. Από την εφαρμογή της κυκλοφοριακής μελέτης είναι αλήθεια ότι μετά τη μονοδρόμηση της Σταλλού, δεν είδαμε ξανά μποτιλιάρισμα, αλλά χάνουμε χρήμα και χρόνο γυρίζοντας γύρω – γύρω. Ούτε όμως και αυτό είναι πρόβλημα. Το συνηθίσαμε εξάλλου.
Τα πάρκινγκ
Το πραγματικό πρόβλημα, που αν δεν ασχοληθεί σοβαρά η Δημοτική Αρχή μαζί του δεν θα βελτιώσει ποτέ τις συνθήκες ζωής των κατοίκων, είναι η έλλειψη θέσεων στάθμευσης. Στην πάνω πλατεία, το πάρκινγκ της οικίας Πανουργιά και το δημοτικό πάρκινγκ δίπλα στον παιδικό σταθμό, έχουν λύσει σε ικανοποιητικό βαθμό το πρόβλημα. Στην κάτω και στη Μητρόπολη, το πρόβλημα είναι τεράστιο. Κάποιος που θέλει να κατευθυνθεί στην πλατεία, θα αναγκαστεί να διπλοπαρκάρει ή να κλείσει το δρόμο αυξάνοντας καθημερινά τον κίνδυνο ατυχημάτων. Για παράδειγμα, την Τσικνοπέμπτη στην κάτω πλευρά της Μητρόπολης υπήρχαν παρκαρισμένα έως και πάνω στις γωνίες, ενώ έφταναν έως και τα κολωνάκια.
Καμιά Δημοτική Αρχή δεν είναι επιτυχημένη, καμιά κυκλοφοριακή μελέτη δεν θα εφαρμοστεί προς όφελος των κατοίκων αν δεν εξευρεθούν χώροι με επάρκεια θέσεων για να εξυπηρετηθεί και να ενισχυθεί η τοπική αγορά.
Εδώ πρέπει να συμπληρώσουμε ότι το συγκεκριμένο πρόβλημα δεν αφορά μόνο την Άμφισσα. Έντονα προβλήματα από την έλλειψη θέσεων στάθμευσης έχουν και οι Δελφοί και το Γαλαξίδι. Γενικότερα, μόνο η Ιτέα είναι σωστά κατασκευασμένη ρυμοτομικά και έχει επάρκεια χώρων.
Άμφισσα δεν είναι μόνο το κέντρο
Όλοι οι Δήμαρχοι έχουν μόνο ένα άγχος. Το κέντρο της πόλης. Οι υπόλοιποι κάτοικοι είναι παιδιά κατώτερου Θεού. Κάθε μέρα στην κάτω πόλη, έχουμε ατυχήματα πέριξ της Καραμανλή. Δεν αγχώνεται κανείς, ούτε και είδαμε ποτέ να μπαίνει τουλάχιστον σήμανση, όπως δεν μπαίνει και στα στενά εντός του αστικου ιστού που καθημερινά σημειώνονται μικρότερα ή μεγαλύτερα ατυχήματα. Το αξίωμα όλων των Δημοτικών Αρχών που πέρασαν από το 2010 και μετά είναι «όποιος δε ζει στο κέντρο, δεν υπάρχει», ίσως επειδή τα χαμηλά κοινωνικά στρώματα ζουν εκτός κέντρου… Αν δεν είχε κάνει ο Ν.Φουσέκης το έργο της ανάπλασης στο Συνοικισμό, πραγματικά δεν θα είχε γίνει τίποτε εκτός κέντρου.
Άμφισσα όμως είναι και η Χάρμαινα και η Τέχολη και η περιοχή πέριξ του κάστρου. Και μια σοβαρή Δημοτική Αρχή, όταν θέλει να ασχοληθεί πραγματικά και όχι ψηφοθηρικά με το κυκλοφοριακό προσπαθεί να λύσει γενικά το πρόβλημα και όχι αποσπασματικά με ενέργειες που δεν το λύνουν, αλλά το μετακινούν. Τα προβλήματα δεν θα λυθούν ποτέ, όσο η Άμφισσα δεν αντιμετωπίζεται ως ένα ενιαίο σύνολο και όσο η κυκλοφοριακή μελέτη δεν συμπεριλαμβάνει και συγκεκριμένα πάρκινγκ.
Ακριβώς για όλους τους παραπάνω λόγους, όσο περιορισμένα και προσεκτικά και να προσεγγίσει ο Δήμαρχος τις κυκλοφοριακές αλλαγές θα ματώσουμε ξανά. Η μόνη διαφορά με τον κ. Παναγιωτόπουλο είναι ότι ο κ. Ταγκαλής έχει πολύ χρόνο μπροστά του και περιθώρια να ξεχαστεί ή τουλάχιστον έτσι νομίζει!
Στο Μαραθιά Δωρίδας: Βγήκαν μαχαίρια για το λογαριασμό
Στο Μαραθιά Δωρίδας Βγήκαν μαχαίρια για το λογαριασμό Απίστευτο και όμως αληθινό. Ο λογαρι…