Home Κοινωνικοί φορείς Από την υποχρέωση του 2013 στα προκαταρκτικά του 2020 Ο Γολγοθάς ενός αναγκαστικού σχεδίου -Πως και γιατί καταφέραμε έως σήμερα να μην έχει ξεκινήσει η εκπόνηση του master plan. -Οι θητείες Γιογάκη και Καϊμάρα γιατί δεν είχαν προχωρήσει στην α
Κοινωνικοί φορείς - 2 Αυγούστου, 2020

Από την υποχρέωση του 2013 στα προκαταρκτικά του 2020 Ο Γολγοθάς ενός αναγκαστικού σχεδίου -Πως και γιατί καταφέραμε έως σήμερα να μην έχει ξεκινήσει η εκπόνηση του master plan. -Οι θητείες Γιογάκη και Καϊμάρα γιατί δεν είχαν προχωρήσει στην α

 Από την υποχρέωση του 2013 στα προκαταρκτικά του 2020

Ο Γολγοθάς ενός αναγκαστικού σχεδίου

-Πως και γιατί καταφέραμε έως σήμερα να μην έχει ξεκινήσει η εκπόνηση του master plan. -Οι θητείες Γιογάκη και Καϊμάρα γιατί δεν είχαν προχωρήσει στην ανάθεση και εκπόνηση.

 

 

Σε προκαταρκτικό στάδιο βρίσκεται η ανάθεση της εκπόνησης master plan για το λιμάνι της Ιτέας, καθώς η Λιμενική Επιτροπή, μόλις την προηγούμενη εβδομάδα ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να εκπονήσει τη μελέτη, αν και αποτελεί νομική υποχρέωση του φορέα από το 2013.

 

Υπενθυμίζουμε ότι από το 2012 ο τότε πρόεδρος Νίκος Γιογάκης και τα μέλη της Επιτροπής προετοιμάζονταν για την ανάθεση εκπόνησης του master plan. Μάλιστα είχαν βρει και το γραφείο που θα το ανάθεταν είχαν ετοιμάσει τα προκαταρκτικά για την εκπόνηση του σχεδίου διαχείρισης αποβλήτων, του σχεδίου ασφαλείας, ενώ παράλληλα προετοιμάζονταν για την αναριοθέτηση της χερσαίας ζώνης.

Συγκεκριμένα είχαν προετοιμάσει τα πάντα για να γίνει η ανάθεση, ενώ συμφωνούσαν και οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας. Ωστόσο, σύμφωνα με όσα διέρρεαν εκείνη την εποχή, ο τότε βουλευτής κ. Ηλίας Κωστοπαναγιώτου μπλοκάριζε το θέμα στο υπουργείο με αποτέλεσμα να μη μπορεί να γίνει η ανάθεση του master plan, ενώ εντέλει ο κ. Γιογάκης αναγκάστηκε να παραιτηθεί από τη θέση του προέδρου.

 

Στη συνέχεια ήρθε η διάδοχος Λιμενική Επιτροπή υπό την προεδρεία του κ.Νίκου Καϊμάρα, όπου και πάλι διατείνονταν ότι έχουν αναθέσει το master plan, ενώ λίγο πριν αποχωρήσουν τόνιζαν ότι είναι σε τελικές εγκρίσεις. Στα εισερχόμενα του Λιμενικού Ταμείου δεν βρέθηκαν, ενώ καθ’ όλη τη θητεία του ο κ. Καϊμάρας υπερτόνιζε την αντίθεσή του με την εκπόνηση μελετών και την ωρίμανση έργων, κηρύττοντας την άποψη ότι οι μελέτες εκπονούνται για τη διασπάθιση δημοσίου χρήματος!

 

Το Λιμάνι της Ιτέας πάντως μέχρι σήμερα δεν έχει σχέδιο διαχείρισης αποβλήτων και σχέδιο ασφαλείας, όπως υποστηρίζουν καλά πληροφορημένες πηγές. Μάλιστα ξεκαθαρίζουν ότι οι γραμμές που έχουν τραβηχτεί δεν αποτελούν εγκεκριμένο σχέδιο ασφαλείας, καθώς δεν έχει προηγηθεί μελέτη και τις παρομοιάζουν με τις διαγραμμίσεις στην παραλιακή, λέγοντας ότι και να γράφουν έναν οδηγό για παραβίαση της διάβασης, αθοώνεται στο δικαστήριο καθώς δεν υπάρχει κυκλοφοριακή μελέτη.

 

Μετά από επτά χρόνια μιζέριας και φαγούρας φτάσαμε στο 2020, όπου και η Λιμενική Επιτροπή αποφάσισε να προχωρήσει στην ανάθεση του σχεδίου. Η απόφαση αυτή είναι η πρώτη, ενώ ακόμη δεν έχει επιλεγεί ούτε καν το γραφείο που θα το εκπονήσει. Ως χρονοδιάγραμμα για την παράδοση του σχεδίου έχει οριστεί η 31η Δεκεμβρίου 2021! Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι το master plan απαιτεί διαβούλευση μετά την ολοκλήρωση γιατί αφορά χρήσεις γης.

Για την ανάθεση του master plan η Λιμενική Επιτροπή σε ανακοίνωσή της αναφέρει τα ακόλουθα:

Με βάση την από 30-4-2013 οδηγία του τότε Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, τέθηκε η υποχρέωση προς τους Φορείς Διοίκησης Λιμένων να συντάξουν Αναπτυξιακά Προγράμματα που με αυτά  θα καθορίζονται τα μέγιστα επιτρεπόμενα όρια της Ζώνης Λιμένα, οι επιτρεπόμενες προσχώσεις, οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και κάθε αναγκαίο στοιχείο για την εξυπηρέτηση της λειτουργικότητας και της ασφάλειας του λιμένα, καθώς και ο καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης.

Τα προηγούμενα θέματα ταλανίζουν την Παραλία μας χρόνια και από τη στιγμή που

δεδομένης της προθεσμίας που τέθηκε σε 24 μήνες από την 29-4-2013, για την σύνταξη και ολοκλήρωση των Αναπτυξιακών Προγραμμάτων και καθώς η προθεσμία αυτή με διαρκείς παρατάσεις φτάνει στη λήξη της, εκκινούμε τη διαδικασία με την επίβλεψη του αρμόδιου Υπουργείου σύνταξης του Αναπτυξιακού Προγράμματος Λιμένα Ιτέας.

 

Παράλληλα στην ίδια συνεδρίαση αποφασίστηκαν μια σειρά μελέτες που μπορούν να επιχορηγηθούν από το ΕΣΠΑ. Συγκεκριμένα με απόφαση που έλαβε η Λιμενική Επιτροπή στις 21/7/20, ανακοινώθηκε ο συνοπτικός προγραμματισμός των μελετών και των έργων, που δύνανται να επιχορηγηθούν μέσω του προγράμματος ESPA 2021-2027, o οποίος κατατέθηκε στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Οι μελέτες έχουν ως κάτωθι:

 

• ΑΝΑΠΛΑΣΕΙΣ – ΧΩΡΟΙ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΣΤΗ ΧΕΡΣΑΙΑ ΖΩΝΗ ΛΙΜΕΝΟΣ

• ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΜΕΛΕΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ (MASTER PLAN)

• ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΕΙΣ ΣΤΗ ΧΕΡΣΑΙΑ ΖΩΝΗ ΛΙΜΕΝΟΣ

• ΕΚΒΑΘΥΝΣΗ ΑΓΚΥΡΟΒΟΛΙΟΥ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΡΟΚΑΝΤΕΡΟ ΚΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΠΛΩΤΩΝ ΕΞΕΔΡΩΝ – ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΛΙΜΕΝΑ

• ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ  ΚΤΙΡΙΟΥ ΠΡΩΗΝ ΤΕΛΩΝΕΙΟΥ ΣΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΛΙΜΕΝΑ

• ΕΠΙΣΚΕΥΗ – ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΦΘΑΡΜΕΝΩΝ ΚΡΗΠΙΔΟΤΟΙΧΩΝ ΣΤΟ ΜΗΚΟΣ ΤΗΣ ΧΕΡΣΑΙΑΣ ΖΩΝΗΣ

• ΕΡΓΑ ΤΟΠΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑ ΑΜΕΑ ΣΤΗ ΧΕΡΣΑΙΑ ΖΩΝΗ ΛΙΜΕΝΑ

• ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΑΤΑΔΥΤΙΚΟΥ ΠΑΡΚΟΥ

• ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΑΥΤΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ – ΟΜΙΛΟΥ

• ΚΕΝΤΡΟ ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΟΥ ΚΟΛΠΟΥ

• ΜΕΛΕΤΗ ΑΝΑΡΙΟΘΕΤΗΣΗΣ ΧΕΡΣΑΙΑΣ ΖΩΝΗΣ

• ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΕΡΓΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑΚΗ ΟΔΟ 28ΗΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Check Also

Στο Μαραθιά Δωρίδας: Βγήκαν μαχαίρια για το λογαριασμό

Στο Μαραθιά Δωρίδας Βγήκαν μαχαίρια για το λογαριασμό Απίστευτο και όμως αληθινό. Ο λογαρι…